Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

  1. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ja inderdaad,hetzij zo hé. Daarom dat ik wel een 2de buggy bij wil,dan kan je nog rijden als de andere kapot is...

    Denk dat deze jump iets van 1,50 tot 1,80m hoog was,schat ik.
    Wel raar dat het op 2 plaatsen gebroken is,zoals je kan zien op de foto... dus dat zijn 2 onderdelen die ik moet bestellen,soit,het is kapot en het moet gemaakt worden.

    Nu heb ik een probleempje of eerder een vraag,hoe haal ik de axle eruit waar dat tandwiel inzit(zie foto) ? De inbus moer is er al uit,maar het tandwiel komt er niet uit
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Dat blauwe zal thead-lock geweest zijn? Dan kan een tikje van de hamer, of opwarmen met de punt van een soldeerbout, of een platte schroevendraaier ertussen wurmen (behuizing is toch al voor de vuilbak)... helpen.
     
  3. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ok,die tip heeft geholpen. Nu kan ik de stukken bestellen,die ik nodig heb...

    Nu even over mijn servo saver,omdat een week of 2 geleden mijn servo is kapot gegaan. Zeiden ze in de winkel dat men servo saver geen krimp gaf.
    Nu wil ik die losser zetten,maar hoe los mag die staan?
    Is daar een weetje of manier voor?

    Nu heel de voorkant uit mekaar ligt kan ik beter alles doen.
    Zo ook vond ik wel dat de voorwielen een heel stuk harder gingen dan de achterwielen en dat merkte je ook wel als ik een bocht nam.Dus zou ik misschien ineens in het voor differentieel wat dikkere olie in doen. Van fabriek uit zit er in het midden 10000cst in, en voor en achteraan 7000cst. Wat raden jullie aan om er in te doen?
     
  4. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Zijn jullie al bekend dat er een zeer levendig onafhankelijk (niet fabriek) arrmaforum is?
    Hierop veel gebruikers en tips over met name de 1/8 scalers van dit merk.

    Met name dit soort vragen vindt je daar terug.

    Daar ga je veel sneller een antwoord krijgen, en ook van mensen met werkelijk ervaring met jou model wagen.
     
  5. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Arrmaforum heb ik idd ook al die info gevonden.
    Maar stel graag hier ook even de vraag,wat de bevindingen zijn van een bepaalde setup. En natuurlijk is elke rc weer anders,maar kan je toch al beetje vergelijken.
    Waar ik al uit ben,en wat ik van tevoren al wist voor ik het las op het arrma forum,dat iedereen de shocks veel te zacht vind. Maar ze mogen dan ook weer niet te sraf zijn.
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  6. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Servosaver door die schroef aan te draaien. In dit geval moet hij losser. Dan kun je gaan testen door de auto met wielen tegen de muur te zetten en stuuren. De servosaver moet dat iets mee bewegen
     
  7. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Zal het eens proberen als hij terug in elkaar steekt,is nogal moeilijk nu :)
    Heb geluk,de rc winkel waar ik ga ni ver van mij,heeft de onderdelen op stock en liggen al opzij.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  8. Rednas_N

    Rednas_N

    Lid geworden:
    3 mei 2012
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Dordrecht
    Mijn Arrma Kraton ligt nu praktisch gezien ook helemaal uit elkaar en ben ook bezig met het vervangen van de olie. Je ziet online dat veel mensen hartstikke dikke olie gebruiken (100k+). Ik ga nu experimenteren met 7000 voor, 10.000 midden en 3000 achter.

    Ik zie ook al dat er een drive cup begint in te slijten bij mij, die wil ik ook meteen vervangen.
     
  9. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ik ben nog even aan het kijken ,wat ik er ga indoen. In ieder geval zal ik dikker vooraan moeten indoen.
    Ben vooral eerst aan het uitvissen hoe het juist in zen werk gaat. Je doet er dikkere olie in wielen draaien trager,en degene die de minste weerstand hebben draaien vlugger dat weet ik al. Veel doen er heel dikke olie in het midden,verliest de auto dan niet in vermogen/snelheid omdat de wielen dan minder vlug kunnen draaien ? Als iemand eens een link heeft waar dit deftig in uitgelegd staat,dat is altijd welkom.
     
  10. Rednas_N

    Rednas_N

    Lid geworden:
    3 mei 2012
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Dordrecht
  11. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
  12. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Nu dat ik net alle onderdelen heb,en vanavond men buggy terug in elkaar wou steken,stuitte ik al op een probleem!
    Het klein rollement (AR610019) past niet over men pinion,dus hier klopt iets niet.
    Op de foto links is het oude en rechts het nieuwe. Aan het pinion in het midden zie je nog een verdikking,en die gaat niet door het kleine rollement wat volgens mij wel zou moeten. Als ik het monteer en duw de pinion door het rollement in de gearbox duw ik het rollement er terug uit.
    Winkel was net dicht dus kon niet bellen,maar alvast al wel een mail gestuurd,dus even afwachten op antwoord.

    Het grote rollement was wel juist,terwijl dat het artikelnr al wel was aangapast naar TD,team durango.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Die sleuf die je in je pinion ziet is de binnenste ring van het vorige lager.
    Dat deel moet je er nog even vanaf halen.

    Linker(oude) lager is niet compleet. Kijk maar goed..
     
  14. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Nu voel ik mij dus echt dom :hammer:moet nog veel leren...
    Dus hier is weeral het nut bewezen van een dergelijk forum.
    Bedankt Caretaker !
     
  15. Rednas_N

    Rednas_N

    Lid geworden:
    3 mei 2012
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik ben bijna klaar met het in elkaar zetten van m'n Kraton, maar omdat ik nogal wat kracht en wat tangetjes nodig had om de aluminium wheel hex los te krijgen zijn deze wat beschadigd, de pin helaas ook. Dus nu even wachten op nieuwe onderdelen, via eBay heb ik wat goedkope alternatieven kunnen vinden. Nu weer even geduld hebben.. :)
     
  16. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Afgelopen weekend een dagje met m'n Fury BLX op de baan rondgecrosst.
    Moet zeggen, prima autotje voor het geld :)
    Volledig standaard op 2s lipo's gereden, grip was moeilijk te vinden op de natte ondergrond, maar doet het verder erg goed.
    Nu op zoek naar wat betere bandjes :)
    En misschien een wat stevigere stuurservo...
     
  17. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Ik heb hier drie Fury's, waaronder twee BLX-en.
    Idd. banden, betere servo (met stalen tandwielen) en aluminium shocks doen al veel voor de wegligging.

    Ligt eraan welke BLX versie je hebt wat betreft de servo. Bij het laatste type is de versie met stalen tandwielen standaard. Dan staat er volgens mij 7S op de rode servo behuizing ipv van 7.

    Welke baan als ik vragen mag?
     
  18. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb de meest recente BLX met de ADS-7M servo met metalen tandwielen, is 6kg/0,14 sec bij 6v en 6,5kg/0,12sec bij 7,2v

    De standaard banden zijn leuk om op straat mee te rijden maar meer ook niet...
    Ben op het rally circuit bij HFCC wezen rijden :)
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  19. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Nu stuit ik weer op een ander probleemo_O
    Na alles in elkaar gestoken te hebben,willen de voorwielen niet meedraaien.
    Als ik de voorwielen in tegen gestelde richting draai gaat dit vlot.
    Wil ik de voorste wielen dezelfde kant op draaien,blokkeren de voorwielen.
    Dus de gearbox terug open gemaakt,en als ik aan het differentieel draai,gaat dit juist een kwart en terug en meer niet,hoe komt dit? Of waar moet ik het zoeken?
    Of wat heb ik verkeerd gedaan?
    Hoop van 't weekend toch nog eens te kunnen rijden,dus dat word weer spannend...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als het diff maar een kwart slag draait, dan moet hij ergens aan lopen.
    Ik kan het verkeerd zien, maar zit er nou een kromme shim om de linker outdrive op de foto's?
    Is de mesh tussen de ring gear en de pinion gear van het diff niet te strak?
    Of wat tussen de tandjes?

    U wou de schroef in de hex, die de pen in de as en hex houd los halen?
    Als dit zo is, een tipje voor de volgende keer, als u het wiel op de hex doet, zoals u deze normaal monteert, kunt u het wiel vast houden, en dan draait de hex niet.
    Als u een goede schroevendraaier heeft kan deze zo door het wiel heen in de as.
     

Deel Deze Pagina