Hulp bij lipo en escape keuze voor aeronaut spitfire

Discussie in 'Speedboten' gestart door Bhazz1976, 9 jan 2017.

  1. Bhazz1976

    Bhazz1976

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Haarlem
    De gedachte achter de yardstick ken ik nog niet. Maar zit met een vraag ben kabelboompje aan het maken en wil er een nooduit tussen zetten. Alleen word de + dan langer als de - gaat dit voor problemen zorgen of maakt dat geen fluit uit? (Nooduit is nog niet klaar maar even voor het idee) 20170118_211720.jpg
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Lengteverschillen tussen plus en min vormen geen enkel probleem.


    Keep controller(s) close to battery(s), extend motor wires, keep the battery wires short.
    Too long battery wires can kill ESC over time: precautions, solutions & workarounds - RCG
    Contents
    • Solution I & II, rules of thumb
    • Problem
    • Capacitor type & polarity (orientation!)
    • How & where (not) to add extra capacitors
    • DIY capacitor pack pictures
    • Capacitor & pack suppliers
    • Expert/manufacturer opinions, they all say the same ... & their rules of thumb.
    • Explanation, water hammer/knock analogy, theory, references, measurements
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2017
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Bas,

    Ook hier gevonden .. :koud:

    De lengte van de draden tussen regelaar en accu zoals je daar hebt liggen is geen probleem, verschil ook niet zoals Ron al zegt. Heb ik ongeveer ook, en met de 30-40 ampére op vollast lukt dat zonder extra elco's te plaatsen. De regelaar red het bij die stromen ook zonder waterkoeling, mocht je het niet vertrouwen kun je dat er altijd nog op zetten.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En als je veel/voornamelijk op vollast vaart, zijn elco's bij kabelverlenging niet nodig. Bij vollast doet de regelaar niet aan PWM chopping, vandaar.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2017
  5. Bhazz1976

    Bhazz1976

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Haarlem
    Heb het net veranderd. .... zo wel beter? 20170119_203220.jpg
     
  6. Bhazz1976

    Bhazz1976

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Haarlem
    Dan komt het zo in de boot te liggen. Met nooduit aangesloten tussen de plus 20170119_204155.jpg
     
  7. Bhazz1976

    Bhazz1976

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Haarlem
    En ja lex dit forum is iets duidelijker in taal gebruik als 152VO maar had het dus gewoon zo kunnen laten hmm jammer maar te laat of nieuwe maken of zo als ik het nu heb gemaakt en dan maar beetje uit de bodem liggers slijpen zagen om het te laten passen.
     
  8. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Als je de ESC gaat programmeren, zul je allerlei termen tegenkomen die je misschien nog niet kent. De uitleg van Ron in dit draadje (incl verwijzingen) kan je verder helpen met het maken van de verdiepingsslagen. De bekabeling is flink ingekort zie ik al. Doe nog wel even krimpkous om de + connectoren (nooduit en ESC), just in case.
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Volgas, geen PWM chopping.
    Minder gas, meer PWM chopping, spanning wordt in stukjes gehakt, het 'gras'
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  10. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Prachtig in beeld gebracht!
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina