DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Ik had de mavic in preorder staan bij Toemen sinds oktober. In december hebben ze er een aantal uitgeleverd gezien de review op hun website. Op 22 december krijg ik een mail dat ze met 2 weken binnen gaan komen. Op 9 januari na mail contact krijg ik te horen dat ze binnen 2 a 3 weken binnen gaan komen. Omdat ik hier eerder las dat DJI ze gewoon op voorraad had heb ik contact gezocht met DJI en die zegt voldoende voorraad te hebben. Ik heb nu de Mavic inmiddels besteld bij DJI zelf en de preorder bij geannuleerd. Toemen kan hier uiteindelijk niks aan doen denk ik zo maar echt jammer dat wij allemaal zo lang moeten wachten! Nu heb ik zekerheid... nog maximaal 7-12 dagen wachten :)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2017
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Zekerheid ? die dacht ik ook te hebben.
    Maargoed, ik laat de pre-order staan en wacht rustig af.
     
  3. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Maak van die 7 -12 maar minimaal 21..........
     
  4. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Levert DJI ook niet uit dan?
     
  5. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Net contact gehad met DJI. Zei geven aan dat de mavic binnen 7 werkdagen verzonden word vanuit UK warehouse. We gaan het meemaken....
     
    Anthonytoyo vindt dit leuk.
  6. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Kweenie. My story:
    12/1 besteld in DJI store Fly More Combo
    12/1 betaling 'autorized' via Visa
    12/1 DJI order geeft aan 3 blue dots: Payment Success
    12/1 Visa rekening geeft aan 'DJi Barendrecht xxxx.xx bedrag 'gereserveerd'
    20/1 Op de Visa rekening is DJI verdwenen. Geen 'authorized', geen geld geïncasseerd, niets, nada, noppes
    20/1 DJI order geeft nog steeds aan 3 blue dots: Payment Success
    ......zeg het maar
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ja, lekker duidelijk. Vandaar dat ik mijn order gewoon laat staan.
     
  8. bzb

    bzb Guest

    als ik moest kiezen tussen toemen en elk willekeurig ander bedrijf in de wereld dan kies het laatste
     
    Gestel07, N0EL, Sander35 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb de mijne bij Quartel besteld. Ook hun zijn niet blij met deze situatie, want veel pre-orders.
     
  10. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb zelf hele slechte ervaring met toemen!
     
  11. Gestel07

    Gestel07

    Lid geworden:
    8 apr 2016
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Wijk en Aalburg
    Hier sta ik volledig achter! :banana:
     
  12. Egelhunter

    Egelhunter

    Lid geworden:
    16 mrt 2014
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Brabant
    Hier ook hele slechte ervaring met Toemen. Om het een beetje kort te houden, na lang gedoe zou ik mijn geld terugkrijgen. Dit was half december afgesproken zwart op wit. Daar heel vaak naartoe gebeld maar of ze nemen gewoon niet op ( bel je daarna met je werktelefoon nemen ze wel op ), tijdens gesprek word gewoon de hoorn erop gegooid ( ja komop ik word wel boos na tig keer bellen ) Iedere keer iemand anders aan de lijn en diegene die je wilt spreken is altijd in bespreking. Ze bellen niet terug zoals beloofd... kortom laat die firma faiiliet gaan en ga daar niet naartoe! Ohja... wacht nog steeds op mijn geld ( vandaag wel eindelijk een mail dat de order geannuleerd is dus er lijkt schot in te komen )
     
  13. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Spijtig te horen dat zo een grote modelshop faalt in service
     
  14. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    @all. Ik ben geen moderator maar... blijven we aub ff on-topic?
     
    Anthonytoyo en N0EL vinden dit leuk.
  15. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Ok on topic ...ik vroeg me nog af.als er updates zijn,wanneer moet je die dan doen met verschillende batterijen?
     
  16. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Mee eens..wilde eigenlijk met mijn post alleen maar aangeven dat de DJI dealers aan het lijntje gehouden worden door de importeur. Toemen kan er niks aan doen dat de Mavic’s slecht leverbaar zijn. Ons geduld zal uiteindelijk beloond worden
     
  17. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Even een update

    Vandaag Droneland aan de lijn gehad. Werd keurig te woord gestaan door de technische dienst.
    Ze hadden nog niet van het probleem gehoord maar namen het wel serieus.

    De man vertelde mij dat het niet zo moest zijn dat de verbinding helemaal wegvalt en vervolgens niet meer hersteld.
    Als de verbinding wegvalt dan gaat de remote altijd proberen de verbinding weer te herstellen.
    Dit is wat er bij mij niet gebeurt

    Ook denk hij niet dat het geen bug in de firmware is omdat zij zelf 2 mavics hebben en met de nieuwste firmware al behoorlijk wat meters hebben gemaakt.

    Zijn advies was om via de pc met de assistant 2, de firmware te downgarden en vervolgens weer te upgraden naar de huidige versie.
    Mocht dit geen effect hebben dan moet ik even langs komen en in het uiterste geval word hij onder garantie gerepareerd/geruild

    Helemaal keurig dus

    Inmiddels heb ik de firmware down- en weer geupgrade.
    Op dit moment staat hij naast mij zonder props en al ongeveer 30 min ingeschakeld zonder problemen.
    Morgen maar voorzichtig vliegen op een open plek en even kijken of ik 1 of 2 accus leeg kan vliegen.

    Tot nu toe positief dus maar de tijd zal het leren
     
    N0EL, BlikvanBoven en Anthonytoyo vinden dit leuk.
  18. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Super! software was de oorzaak dan wellicht ?succes!
     
  19. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Updates worden aangegeven in de app. Iets van "inconsistent firmware" bij opstarten. De accu die erinzat bij de laatste firmware upgrade wordt al meegenomen maar andere accu's pas later. Duurt maar eventjes.
     
    Navi-gator en Anthonytoyo vinden dit leuk.
  20. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Net 1 lipo leeg gevlogen. Zonder problemen. :yes:
    Ik wilde eigenlijk 2 lipo's leeg vliegen maar mijn vingers werden een beetje koud ;)

    Het is in ieder geval positief en het lijkt erop dat de verbinding problemen weg zijn al wil ik dat met zekerheid zeggen na wat meer vluchten

    Het is dus oppassen met het upgraden van een firmware.

    Ik ga nu even mijn vingers opwarmen en misschien zo nog even een lipo leeg maken :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina