Hallo allemaal; Graag zou ik in april mijn nieuwe carriermodellen willen invliegen boven gras. Is er nog iemand anders die ook wat in te vliegen of te trainen heeft? Waar maakt mij niet zoveel uit. MVG Max
Mooi! Waar? Kan het in Almere? Wanneer; Ergens begin april? Henk heeft ook een Carriermodel in te vliegen, slaan we 2 vliegen in een klap. 6 en 7 mei is de Karel Doorman Cup, dus dan is invliegen wel lekker, hoeft het daar niet. Het gaat om 2 modellen, zie de bijlagen. MVG Max
Zou mij wel goed uitkomen. Maar ik ga niet over gastvliegen in Almere, behalve dan op de LB dagen. Dus misschien dat Henk dat dit keer kan regelen. Ik zie dat de kistjes verschillend zijn -ze zien er netjes uit -, maar wat zijn de ideeen daarachter?
foto 148 is een .21 glow met 2,4 GHz gasbediening, spanwijdte 120 cm, dun vleugelprofiel 2,54 cm, van Eric Conley uit de USA, vleugeloppervlak is 2344 cm2, gewicht is 825 gr, het lichtste wat ik ooit gebouwd heb, met een vleugelbelasting van 0,351 gr/cm2, erg kwetsbaar maarja je moet wat. Ian Gilbert uit GB is met deze benadering erg succesvol geweest. foto 151 is een .36 glow met met 2,4 GHz gasbediening, spanwijdte 106 cm, vleugelprofiel 3,2 mm, in het midden laminair flow, afnemend naar de tips, vleugeloppervlak is 2900 cm2, max volgens de regels, gewicht is 1090 gr, dat had minder moeten zijn, maar met een lichte motor werd de neus te lang, en omdat de motorbevestiging met aluminium motorbalken is, ala F2D, ook lichter was dan verwacht en stijver, heb ik er maar een .36 opgezet, $$%^^&**@@#!!!, vleugelbelasting is nu 0,375 gr/cm2. In BCD heb je eigenlijk alleen maar vermogen nodig om van het deck af te komen, of je nu 5 of 6 seconden sneller of langzamer vliegt in het snelle gedeelte maakt eigenlijk niet zoveel uit, in het langzame gedeelte telt elke gram en een kleinere motor vliegt eigenlijk makkelijker (vind ik), maar ja ik weet pas zeker of mijn theorieën kloppen als ik gevlogen heb, vandaar dat ik wil invliegen. MVG Max