Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Jammer dat je zo ver weg woont, (ik woon in Almere) zou je graag helpen met hem weer tiptop in orde krijgen.

    Als hij afslaat bij remmen staat je carb niet goed afgesteld. Idle moet hij ongeveer 0.5-1.0mm open blijven staan.
    Of je koppeling is niet goed meer. Maar dan wil hij al gaan rijden als je hem aan het starten bent.

    Slecht optrekken en geen wheelies kan aan diverse dingen liggen.
    Slipper versleten of te los, motor niet goed afgesteld, of je bak staat misschien al vanaf het optrekken in de 2e versnelling.
    Dat is zo moeilijk te zeggen.


    Dat hij niet tegen een maxx op kan is een discussie die ik niet met je aanga. :)
     
  2. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    dat schakelen indd , op de weg hoor ik dat wel duidelijk maar op ruw terrein niet eigenlijk . ik zou evt wel eens een dag naar almeren kunnen komen. kan de vrouw mooi shoppen in de outlet daar.

    oke oke . de savage die ik ken kan er niet tegenop. al ligr die ook in reparatie . al de electro eruit en opgestuurd om door te meten . stuurde niet meer en alles los van elkaar werkte wel. maar das een ander toppic.
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als je het meeste off road rijdt kun je het beste on road je schakelpunt afstellen.
    En dan lekker vroeg zetten. Ik heb hem ongeveer binnen 10 meter staan. Dan heb ik off road een heel mooi schakelmoment.

    Langs komen kunnen we een keer aan denken. Al garandeer ik niet dat alles in 1 dag voor elkaar is.. Als ik hem echt goed moet nakijken kan het wel wat langer duren misschien.. Ligt er aan wat er mis is.
     
  4. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    Okee. Hou het in gedachten. Als ik er echt niet uit kom is dat altijd een optie. Zal me eens verdiepen in het schakel gebeuren. Weet waar en hoe het moet alleen nog nooit gedaan. Maar eerst wachten op nieuwe lagers voor de drive cups

    Groetjes
     
  5. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    Moest ik ook mijn lagers van het diff achter vervangen. Boekje erbij en daar stond dat ik onderdeel B085 ( een lager van 8x16x5) ik die maat besteld. Passen niet. Ik het orginele hpi onderdeel besteld. Past niet. ik naar de plaatselijke hobby winkel gegaan. staat daar in het boek een heel ander nummer van een andere lager (10x16x5) deze past wel. Hoe is het mogenlijk dat in mijn boekje iets anders staat dan het andere boekje. Maar nu past het gelukkig.
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Heb je bullet proof diffs gemonteerd?? Die hebben namelijk andere lagers nodig op het kroonwiel.
     
  7. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    Weet ik niet. ikheb m 2de hanhands. Maar get vreemde vind ik dat in mijn boekje iets anders staat dan dat van de hobby winkel. Ik heb zelf ook handleiding (wel duits) van savage x.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dus je hebt het uit elkaar liggen, je komt erachter dat je 1e bestelde lagers niet passen en je controleert dan niet dat je volgende bestelling wel overeen komt met wat erin zit? Hmmmmmm.... vreemd.
     
  9. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    Nou ik had gebeld met de shop en gezegd dat de lagers die ik had niet paste. Als ze nu eens 1 boekje met dezelfde nummers en maten zouden kunnen n maken zou t een stuk makkelijker zijn. Heb geen schuifmaat dus moest wel gokken.
     
  10. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    Iemand toevallig een underhead liggen part number 1448 voor de hpi 4.6 nitro. Dit is dus het volgende probleem. Nog ff en hij gaat de verkoop in. Ben het best wel zat nu!

    Lang leven de electro modellen. Zeker de x maxx.
     
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Er is niks mooier dan brandstof modellen ;)

    M.v.g. Mark
     
  12. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    Alleen het gekloot ermee. Is mijn ervaring. Was er maar iemand uit de buurt die me kon helpen dan zou ik het misschien ook nog leuk gaan vinden. Mocht ik hem weg doen is het wel met pijn in mijn hart. T is een leuke auto.
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Gewoon zorgen hij rijklaar is en ermee gaan rijden. Komt goed.
    Tegenslag heb je altijd wel een beetje.
    Soms iets teveel achter elkaar maar het komt goed.. ;)
     
  14. timmeh78

    timmeh78

    Lid geworden:
    7 dec 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hallo, zo te zien is dit topic al een poosje met pensioen
    Nu heb ik laatst een nieuwe savage x 4.6 gekocht. En ondertussen al wat litertjes weg gerost maar laatst ontdekte ik dat , als ik hem naar mijn beste kunnen heb afgesteld ( newbie ) trekt lekker , bijna wheelies en geen brrr geluid bij Volgas (op asfalt ). Blijft ie lekker op temperatuur +- 100 /110 graden c maar als ik dan op ruiger zand terrein heb gereden was het blokje tot mijn grote schrik 140/150 graden , dus ik de Hsn tikkie rijker gezet tot ie weer rond die 100/110 zat maar dan krijg ik dat geluid dat ie te rijk staat . Nu ben ik benieuwd of er iemand bereid is mij wat bij te brengen op dit vlak
    Ik kom uit Hendrik-Ido-Ambacht
    Mvg Tim
     
    Cnn vindt dit leuk.
  15. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Je zal merken dat Nitro modellen altijd wel wat afstelling nodig hebben afhankelijk van de belasting die je hem geeft of de omgeving (temp, druk en vochtigheid). Dus vandaag rijden met de optimale afstelling kan betekenen dat je morgen weer iets moet bij regelen.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    En natuurlijk zal een motor bij een zwaardere belasting wat heter worden. Maar zoals ik het lees pin je je te veel vast aan een temperatuur terwijl de visuale prestaties, de klank en het rookpluimpje de belangrijkere factoren zijn om in de gaten te houden.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  17. RCJannes

    RCJannes

    Lid geworden:
    28 nov 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Lunteren
    Ik zou graag van mede Savage rijders horen waar het aan kan liggen dat de banden / wielen van een nieuwe Truck slingeren …ik kan niks ontdekken in de aansluitflens ( zeskantige) dit zit allemaal prima namelijk ..
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    - zit het wiel scheef op de zeskant?
    - zit de zeskant wel recht op de as?
    - als er een pin door de as gaat, en deze pin gaat weer in de zeskant, zit die pin wel goed? (hierdoor kan de zeskant scheef gaan zitten)
    - de band zelf kan ook een vervorming hebben
    - de as waar het wiel op zit, kan krom zijn. al is dit wel wat zeldzaam.

    Zit het wiel wel goed vast?
    beweeg het wiel met de hand, kijk of er speling in zit (dit moet er in zitten, maar kijk waar de beweging zit.)
    Beweegt de as in het lagerblok, dat hoort. beweegt de velg op de zeskant, of heel de zeskant ten opzichte van de as, dat hoort niet.

    als alle 4 de wielen het hebben, zou ik het zoeken in die zeskant of velg op die zeskant.
    Of de band heeft klem gezeten in de doos, en heeft een paar maanden in de doos een scheve vorm aangenomen.
     
  19. RCJannes

    RCJannes

    Lid geworden:
    28 nov 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Lunteren
    Hee Student ! Dank voor je reactie ….goed bezig jouw rijtje van mogelijke oorzaken ben ik zorgvuldig langsgelopen. Kom tot de conclusie dat het bij twee banden/wielen de binnenwerken ( schuimvulling) blijkt te zijn die de banden “ niet rond doen zijn “ …door ze als het ware te kneden lijkt het minder erg te worden en loopt het wiel meer gebalanceerd. Ook denk ik dat wanneer ik de motor straks op zijn top laat draaien ( de 1/8ste stappen op de hoofdsproeier ) heb doorlopen volgens de handleiding , dan komen de binnen schuim ringen door de centrifugale kracht beter op hun plaats terecht vermoed ik. Mechanisch nogmaals, is er gelukkig niets aan de hand. Bedankt nogmaals voor je moeite , ik hou je zeker op de hoogte !
     
  20. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Als de foams niet goed zitten,dan gaat zich dat zo niet rechttrekken. Integendeel. Wss zand of water erin gekomen en dus niet meer in balans. In mijn ervaring,gaatjes in de velg afplakken,banden verwijderen (mechanisch of in aceton badje),foams checken. Vaak zijn te redden, tenij vergaan of gescheurd of zo. Dan te vervangen. Gaat het om oude of recente wielen?
     

Deel Deze Pagina