Ben buckle Double diamond demon

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eclipse86, 19 feb 2017.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    jup, en op een van de andere foto's(post 5) zie je een vleugel liggen, dit is 1 van de 8fokkers DVII's die we aan het bouwen zijn op onze club
     
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    staartdelen voorzien van een connector, hier kan dan later een ledbalkje van buitenaf ingeplugd worden die richting staart schijnt
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    en hier zie je dat ik toch voor de elastieken ga voor de staart. de gaten in het stabilo zijn versterkt met een stukje carbonstaaf, hierdoor gaat de elastiek dus, en snijd hij niet in het hout....


    afgewerkt dit resultaat:
    [​IMG]
    [​IMG]
    de speling tussen de scharnieren is kleiner hoor, hier gewoon op de scharnieren geschoven....

    vandaag eens de vleugeleinden aanpakken en zien wat we hiermee kunnen doen vandaag...
     
  3. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    .
    Erg gave en aparte historische kist Chris! :thumbsup:
    Dat wordt heerlijk ontspannen rondvliegen met deze kist!

    Veel plezier met de verdere bouw.
    Groeten, Ramses
    .
     
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    bedankt, jij ook veel succes met je lopende projecten, die zijn ook van zeer hoogstaand niveau en leerzaam!
     
  5. waa01

    waa01 PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Susteren
    Mooi, die oude modellen.
    Ben Buckle, nu door z'n zoon Collin heeft een leuke collectie van deze kisten.
    Ik zal binnenkort een bouw verslagje beginnen van de 1941 Gladiator met een Anderson Spitfire motor, maar.....ipv paper tissue of zijde wil ik Koverall van SIG gaan gebruiken
    http://www.sigmfg.com
    Hebben jullie daar ervaring mee?
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    toch een stapje verder kunnen zetten, de vleugels zijn af op een paar schoonheidsfoutjes na die ik nog ga aanpakken:

    [​IMG]

    en met de leds erin...
    [​IMG]
     
    Beginner, Ariel, hoeby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. waa01

    waa01 PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Susteren
    Chris,
    Mooi die vleugel :koud:
    Het is toch ook wel mooi met kunststof krimpfolie.
    Hoe heb je die letters erop gekregen? Chick :worship:
    En heeft jouw motor een "domp" met een paar graden?
    Het origineel is gewoon recht vooruit gelijk de langs-as, maar toen werd de motor ook alleen maar gebruikt om omhoog te komen!

    Succes
    Kees:bye:
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    er zit nog niets in van motor, ik ga eerst de rest afwerken wegen en dan de motor en accu kiezen
    ik heb de letters zelf gemaakt met een snijplotter
     
  9. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik denk dat hij beter zichtbaar zal zijn 's nachts dan overdag! :) Erg mooi met die verlichting, erg mooi ook zonder die verlichting!
     
  10. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
  11. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Ik ben eindelijk terug een stapje verder, ik twijfel nu toch wel of ik de hoogteservo toch niet achteraan zou doen, ivm de betere aansturing, heb het nu met een balsastok en stalen stangetjes op de uiteinden, maar vrij soepel lopen vind ik het niet...
    ik denk dat ik mss een lichtere servo beter in de staart kan verwerken? iemand sugesties??
     
  12. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Pull -Pull met stalen kabels geeft een zeer goede aansturing, ik gebruik de laatste tijd niet aders.
     
  13. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Hoe kan een balsa stok met stangetjes op de uiteinden NIET soepel lopen?


    jan.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat werd/wordt ook in kunstvluchttoestellen toegepast, en niet zonder reden. Zou je wat foto's kunnen plaatsen?
     
  15. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Werd.

    Bij kunstvluchttoestellen en acrobakken tegenwoordig rudder standaard pull/pull, hoogteroer de servo(s) achteraan in de romp of in het stabilo ingebouwd.

    Precies qua aansturing en het compenseert de tegenwoordig toch wel zware motoren vooraan qua gewicht.
    Op m'n Vicomptje gebruik ik ook de balsastokken van toen als stuurstang en dat gaat toch goed...
     
  16. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    probleem was dat ik met de balsastok in de sterk vernauwende romp naar achteren niet goed uitkwam en het stangetje veels te veel kronkels moest geven om tot bij het roer te geraken, heb het opgelost nu, vandaag de les in de romp bevestigen denk ik
     
  17. supagloo

    supagloo

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Indien online, dan achter de computer
    Hetzelfde euvel bij het kleine broertje. Ik heb daar voor buigbare stuurstangetjes gekozen.
    Werkt probleemloos.
    Ik moet de grote nog gaan bouwen en hoop van dit draadje alvast een beetje wijzer te worden
     
  18. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    774
    We zijn een half jaar later.... Ik was van plan een double daimond te bouwen en kreeg de mogelijkheid dit toestel over te kopen voor een zacht prijsje.
    Bij gebrek aan tijd ( andere projecten ) bleef hij ook bij mij een hele tijd onaangeroerd staan.
    Sinds kort komt er schot in de zaak.
    Afwijkend is de motor bevestiging die ik gemaakt heb. In de romp zijn 3 carbon staven geplaatst die tot een stuk voorbij de achterkant van de vleugel komen. Dwars door de oorspronkelijke motorsteunen en een 5 tal spanten. Enkel op deze manier kon ik een betrouwbare bevestiging voorzien.
    Vooraan de staven zitten rubbersteunen waar de aluminium motorplaat opgeschroefd is. Op deze manier zal het een extra stil model worden.
    De motor is een 300kV met een 5200mA - 6S lippo . Waarschijnlijk te veel van het goede voor zo een toestel , maar liever dit dan gewicht te moeten plaatsen. Het startgewicht zal iets boven de 3 kg uitkomen voor een spanwijdte van 2,5 meter. Veel wind zal er niet mogen zijn!:(
    Deze oude modellen hebben een heel korte neus omdat de toen gebruikte motoren zwaar waren.
    Stuurkabels zijn uiteindelijk van het type pull-pull geworden.
    Motor afdekking is uit ABS en vacuüm getrokken.
    Nog een paar details en we kunnen van de testvlucht dromen.
    Met dank aan Chris die zijn project aan mij verkocht.:friends:

    Dirk
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    jef, jan brilman, strutter en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Dat noemen ze nu eens een mooi gestaakt project wat in uitstekende handen is terecht gekomen!!

    Kon het niet laten om even de setup door eCalc te jagen...Perfecte setup, qua vleugeloppervlakte heb ik er maar een gok op gedaan.
    En wat een vluchttijden...

    upload_2017-12-29_15-32-10.png
     
    jef vindt dit leuk.
  20. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    774
    Vleugeloppervlak is ongeveer 85 dm². Dat zal waarschijnlijk niet veel uitmaken.
    Bedankt voor de eCalc , ik moet het doen op gevoel en met de natte vinger.
    Maar euuuu , als ik het begrijp is de snelheid (te)laag? Ik had met mijne natte vinger naar 50km/h gemikt. En waarschijnlijk is dit zelfs nog te hoog voor dit model.
    De vleugels hebben een hol profiel , helpt dat i.v.m. het overtrekken?


    Dirk
     

Deel Deze Pagina