Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 25 nov 2010.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Er is een nieuwe Losi LST uit, de LST 3XL-E. gehele voor en achterkant is uitwisselbaar, daar tussenin is het compleet anders met o.a. een centerdiff en grote 1/6 servo ipv 2 standaard servos. Ook standaard 17mm hex ipv de 20mm hex die op de LST2 zitten. Hij is ook nog iets groter dan de LST2, dat hoefde voor mij niet zo. Nieuw type had voor mij nog niet gehoeven, ben zeer tevreden over mijn Losi LST2xxle. Maar er zitten wel wat leuke upgrades bij zoals het centerdiff. Het zal alleen lastig zijn om er een grotere motor in te krijgen en zover ik de reacties lees vinden veel mensen dat jammer. Gemiste kans Losi.



    http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS04015

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    Rare motormount, maar optionele motormount is leverbaar, die net als bij de LST 2 maar max 40mm en 42mm motors accepteert.
    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2017
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Die motor is inderdaad jammer.
    Wel netjes dat ze eindelijk zijn overgestapt naar 17mm hexes, ze hadden zelf ook niet een breed assortiment aan banden en velgen.
     
  3. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    ja 17mm, centerdiff, 1/6 servo vind ik pluspunten. minpunten zelf, vind ik de 2 aparte batterytrays, de beperkte mogelijkheden qua motor, body.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    2 batterytrays is ook lastig inderdaad, de accu die ik nu heb kan ik niet gebruiken..
    Ben je van plan hem te kopen?

    Het zou natuurlijk kunnen dat bijvoorbeeld RC-Monster een motormount gaat maken voor grotere motoren.
     
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Nee ga hem niet kopen, ben nog bezig met mijn LST Aftershock brushless conversie en dan heb ik dalijk 2 LST's en dat vind ik wel welletjes. Hierna zou ik eerder neigen naar een Arrma Kraton of de Tekno 410.

    Vind het wel soms irritant dat de Losi LST wel minder populair in NL is en onderdelen ook wat lastiger snel te verkrijgen zijn, bestel zowat alles in de USA. Een simpele order van wat diffgears en een shockshaft bij een Nederlandse webshop en ben alweer 2 weken aan het wachten, want bleken in backorder te zijn :-(.

    Dat met leverbaarheid zou ik natuurlijk ook krijgen bij een Tekno.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ja voor mijn Losi order ben ik inmiddels uitgeweken naar een USA webshop op ebay en binnen 1,5 week binnen gekregen. Geloof inderdaad dat Arrma ook slecht leverbaar was maar dacht dat dat nu opgelost is.

    Ik heb nu ook aardig veel liggen, maar voor de ombouw van mijn LST mistte ik toch nog meer dan ik dacht, veel had ik wel op voorraad, maar als ik alles bij elkaar optel had ik ook een nieuwe Arrma Kraton van het geld kunnen kopen. Komt voornamelijk omdat ik als basis een Aftershock had ipv een LST2 XXL. Daar heb ik mij nogal in vergist.
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag even de motor esc combo en een demper geleend van mijn lst2 xxle voor een eerste testritje. Mijn lst2 ligt even uit elkaar ivm een gebroken main shaft.

    Afijn eerste testrit met de lst aftershock. Nadat ik demping en toe in had bijgesteld ffe stukje zitten scheuren op de stoep (in het donker :/) rijd weer heel anders dan de xxl erg leuk toch wel het gevoel dat het twee andere auto's zijn. Stuurt inderdaad scherper zoals jij al zei ruud. En wheelys maken doet die ook met gemak.

    Woensdag maar even een uitgebreidere testrit doen. Nieuwe body is ook onderweg maar heb eerst nog wat ragbodys te slopen. [​IMG][​IMG]
     
  9. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Body gespoten en verstevigd met glasfiber tape. Het was eigenlijk de bedoeling dat de laadbak/klep in een andere kleur gespoten zou worden, maar maakte een stomme fout. Bij de vorige paintjob heb ik op een blauwe spuitbus de dop van de witte verf gedaan, en toen kwamen er dus blauwe spetters uit ipv wit. Dan maar het beste er van gemaakt met een mixje van wat paars en mettalic blauw. En uiteindelijk vind ik het niet misstaan en eigenlijk nog geslaagd ook haha.

    Even in de straat gereden, rijd wat pittiger dan mijn xxl, kortere draaicirkel en voorwielen gaan ook vlot de lucht in.

    Wat mij nu alleen opvalt is dat de motor soms hapert, terwijl deze set direct uit mijn xxl komt en daar geen problemen mee had. Enige verschil is dat ik de motordraden heb omgewisseld aangezien de motor nu de andere kant op moet draaien, vanwege de andere ligging van de transmissie tov de LST2e.

    Ook reageerde de auto ffe niet toen ik circa 10m van mij vandaan gereden was. Dus denk dat ik een andere ontvanger ga proberen. ZIt nu zo'n goedkope orange ontvanger in en dat is (voor dat geld) wellicht niet altijd te vertrouwen.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2017
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag nog even een testritje gemaakt, had een filmpje gemaakt, maar bleek niet opgeslagen te zijn. Dus een filmpje houden jullie nog te goed. HIj heeft echt een wheelybar nodig. Niet alleen slaat hij makkelijk om, hij rolt dan ook meteen 4 rondjes door en op die manier houd mijn body het denk ik niet lang vol.

    Het stotteren blijkt geen ontvangerprobleem te zijn, merk dat het hem echt in de motor zit. Vooral met een volle accu. Daardoor is het helemaal moeilijk om vloeiend te acceleren. Kan het iets te maken hebben met het feit dat hij nu de andere kant op draait tov de LST2e waar die eerst in zat? Dat de motor het als het ware niet "gewend" is om de andere kant op de draaien?

    Uiteindelijk komt hier een andere set in en gaat deze set weer terug in de LST2e, maar dat had ik nog even willen uitstellen, echter op deze manier kan je er haast niet mee rijden.
     
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Hij is er behoorlijk op vooruit gegaan, mooie auto!

    Komt de ESC ook uit de andere LST?
    Als dat niet zo is zou ik die een proberen, het kan zijn dat een soldeerverbinding niet helemaal goed is.
    De andere kant opdraaien zou niet uit moeten maken lijkt mij, misschien weet @ron van sommeren daar wat over?

    Is een spoiler setje niet een mooiere oplossing dan de wheelybar?
     
  12. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Ruud, dank je. Het was uiteindelijk een kostbare ombouw, maar wel een leuk project zo. De set komt uit de LST2e, Uiteindelijk komt hier wel weer een nieuwe set in, ofwel Castle Creations ofwel Hobbywing met Tenshock motor. Maar dat komt later een CC setje kost al gauw 350 euro en heb inmiddels al hetzelfde bedrag in de auto zitten.

    ik heb op rctech dezelfde vraag gesteld, daar gaf iemand aan de motor via de program software op reverse te zetten ipv dmv de draden te wisselen. Dus heb dat veranderd via de Castle Link software (aangezien het gewoon een Sidewinder 1/8th Castle creations regelaar is) en de draden weer op de standaard manier gemonteerd.

    Ook heb ik hem opnieuw gecalibreerd.

    Lijkt mij dat ik nu alles heb nagelopen. Het lijkt geen ontvanger probleem te zijn want bereik was gewoon goed. Alleen omdat hij haperde dacht ik dat hij dus niet goed reageerde. Het haperen is het ergst bij een volle accu,

    Ja heb de Tbone bumper besteld met wheelybar, daar is de wheelybar geintegreerd in de bumper en werkt wel goed (tenzij je de standaard xxl banden gebruikt, want die zijn te hoog tov de wheelybar, waardoor die alsnog flipt).
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Kan een slecht contact/verbinding/soldering/connector zijn, ook in de motor, meerdere mogelijkheden, zie
    Motor stuttering? Won't run? Read before asking. - RCG

    In zulke gevallen niet spelen met gas, kan je motor en/of regelaar kosten doordat de regelaar veel stroom in de motor kiepert om de boel toch maar op gang te kunnen krijgen.

    Kogellagers en borstelloze motoren hebben/ontwikkelen geen voorkeursdraairichting. Borstelmotoren kunnen wel een (lichte) voorkeursdraairichting hebben door timing/verstellen van commutator.

    Daarmee verwissel je op de microprocessor twee van drie uitgangspennen die de vermogensschakelaars aansturen.

    Twee van de drie motordraden omwisselen maakt ook niets uit voor goede werking, ze voeren alledrie hetzelfde vermogenssignaal, 0, 120 en 240 graden verschoven in de tijd. Het omwisselen kan wel als gevolg hebben gehad dat je contact nu wel goed is :)

    Vermogenssignalen bij vol-gas.

    Vermogenssignalen bij niet vol-gas. Spanning wordt in stukjes gehakt (Puls Breedte Modulatie) voor lagere snelheid.
    Dat is het 'gras' op het signaal.

     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2017
    Cnn en ruudxd vinden dit leuk.
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Dank je Ron, voor de goede uitleg. Draden nu weer op de standaard manier bevestigd, als die weer gaat stotteren ga ik eens goed de contacten na.
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Het lijkt erop dat het toch geen draadbreuk is. Als ik de motor namelijk laat draaien zonder pinon stottert die niet. Ontdekte ook dat 1 stuurservo kapot is gegaan (of al kapot was). Zou het kunnen komen door storing, door ofwel de ontvanger of wellicht omdat de kapotte servo kortslutiing veroorzaakte?
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zou best kunnen inderdaad, dat de servo voor storing zorgt.
    Ik zou het proberen, zonder die servo, dan kun je dat uitsluiten.
    Je hebt geen andere auto waarin de motor dezelfde kant op moet draaien, om hem even te testen.
    Stottert de LST ook achteruit?
     
  17. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Denk dat ik de motor / esc wel kan uitsluiten, zeker ook omdat hij het gewoon goed doet als ik hem zonder pinon laat draaien in huis. Als ik een dezer dagen mijn LST2 weer in elkaar kan zetten (als ik transmissieshaft binnen krijg) dan kan ik meteen motor en regelaar def. uitsluiten.


    Hier het gestotter. Wellicht moeilijk te zien wat het gestotter is en wat gewoon bewust gas los laten is. Maar probeer gelijkmatig te acceleren en dat gaat gewoon niet lekker.


    Heb nu ook mijn brake aangepast, die stond nog op 100%, dacht dat ik hem aangepast had naar 75% maar had per ongeluk de reverse aangepast ipv de brake duh...
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is apart inderdaad, je geeft gewoon constant gas?
    Dit lijkt meer een elektronica probleem dan iets dat aan de auto ligt, anders had je denk ik wel gekraak of iets dergelijks gehoord?
    Ik zou niet weten wat in de auto dit kan veroorzaken, als alleen gewoon soepel loopt.
    Heb je al geprobeerd te rijden zonder de kapotte servo?
     
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Het lijkt er inmiddels op dat het gestotter door de kapotte servo komt. ALs ik de motorcombo losgekoppeld in huis uitprobeer zijn er geen problemen. Tijd voor 2 nieuwe servos voor de Losi.
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zou mooi zijn, ik ben benieuwd!
    Of je doet gelijk de single servo mod :)
     

Deel Deze Pagina