BVM E-Bandit met Schübeler edf

Discussie in 'EDF forum' gestart door Berto, 4 dec 2016.

  1. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Eigenlijk jammer dat die spinnerbuis in de inlaat zit.
    Want de schuebeler is het meest efficiënt als deze vrije ruimte heeft. Daarom loopt de spinner ook tot in een puntje.
    Maar dat is de consequentie die je neemt, als je een schuebeler erin legt en niet de BVM fan waarop alles ontworpen is.

    De flex plates, werkt dat goed?
    Het idee is goed, maar nooit gezien of het ook echt werkt
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Yep, dat zijn de consequenties, zo ziet het er wel strak uit.

    Tja, Flexplates, allemaal extra werk en of het nou echt werkt.........
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    In plaats van de 4-40 meegeleverde schroefjes heb ik M3`s gemonteerd.
    Daar heb ik tenminste de tap van.

    Maar weer een stapje verder, EDF steun is ondertussen ook verlijmd.
    [​IMG]
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Het schijnt zo te moeten passen:
    [​IMG]
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Begonnen met de wieldeuren:
    [​IMG]

    En bescherm hoekjes op de stabilo tips aangebracht:
    [​IMG]
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    En begonnen met de wieldeuren:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De standaard versie heeft lucht retracts en ook de wieldeuren zouden door een lucht cilinders bediend worden.
    Dat word allemaal nu elektrisch, dus er zullen servo`s gemonteerd ipv cilinders.
     
    bastiaandj vindt dit leuk.
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    En de 1 wieldeurservo plaats bepaald:
    [​IMG]
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    De E-Bandit even op eigen poten :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2017
  9. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Ziet er veel belovend uit.

    Goede idee zie ik daar. Je model inpakken met huishoud folie.
    Zo voorkom je dat je met je epoxy plakvingers de romp besmeert als je hem verplaatst.
    Die moet ik proberen te onthouden.

    Het is wel druk met modellen in huis.
    Een bandit, op de achtergrond een F-18 in onderdelen. Zag nog een mig-15 voorbij komen.
    En dan nog je eigen demo kist. Het zijn niet de kleinste modellen.
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat inpakken doe ik vaker, maar zeker met modellen van klanten.

    Druk? Ah, dat valt wel mee, vroeger met de brandstofkisten was het drukken :)
    De F-18 duurt nog wel even, die MiG is een 'tussendoortje' voor de F-18.

    En de Rebel, ach daar hoef ik eigenlijk nooit wat aan te doen, die doet het gewoon altijd.

    Vanavond een roerhoorn plaats avondje achter de rug:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Neuswieldeur aansturing:
    [​IMG]
    [​IMG]

    En hier moet de vleugelstekker komen, daarnaast zal een koppeling komen voor de rem:
    [​IMG]

    Hoofdpoot wieldeur aansturing:
    [​IMG]
     
  12. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Begint nu toch langzamerhand schot in te komen.
    Al met al een beste klus nog.
    En er komt nog best veel vakmanschap om de hoek om kijken om hem echt netjes te bouwen.
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Ben lekker bezig, wil binnenkort servo`s gaan bestellen dan kunnen de roeren ook eens bewegen.
    1 kant vleugelstekker zit (fotootje komt eraan) vanavond de andere kant verlijmen, kan alleen niks aan de romp doen dan want die ligt op z`n zij.

    Ben nu even aan het bekijken hoe ik de rolroer servo`s ga monteren (maar dan moet ik eerste de juiste maat hebben), BVM gebruikt hiervoor de JR DS398 dat is zo`n platte vleugelservo van maar 10mm dik.
    Maar de vleugel is dik genoeg om een standaard servo te plaatsen, maar de opening te klein hiervoor, dat zal dus een midi servo worden.

    Evenzo voor de stabilo`s heb ik midi servo`s nodig, richting kan weer een standaard servo in.

    En het secure werk van de kappen ligt nog te wachten......
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Lekker klusje weer, stuk voor stuk inlijmen, passen, pas maken, verfijnen en op naar de volgende:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Maar sluit best aan :D
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    gpman en warbird vinden dit leuk.
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Het batterij luik heb ik dus gedaan, 2 pinnen lijmen en 2 haken.

    Nu de volledige kap nog, 1 pen achter en 4 haken voor.
    De pen had ik al verlijmd dus nu met de haken bezig.

    Eerst alle 4 de gleuven opgemaakt, deze staan aangegeven:
    [​IMG]

    En dan 1 haak verlijmen:
    [​IMG]

    Kap erop schuiven en dan zie je dus een afwijking:
    [​IMG]
    Gleuf aanpassen, kap erop, kijken, kap eraf, vijlen, kap erop etc. etc. tot deze goed zit.

    En als de gleuf dan goed zit dan een dun plaatje met een gleuf eronder lijmen zodat de haak vrijwel geen zijdelingse speling meer heeft:
    [​IMG]

    En dat hele proces 4x, maar ze zitten nu volgens mij wel.
    Kap sluit aan de voor en achterzijde goed aan, in het midden op het batterij deksel zou mooier kunnen maar dat komt omdat de bovenste kap in de fabriek blijkbaar iets te breed verlijmd is.

    Er blijft een klein randje voel en zichtbaar......
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Het batterij luik heb ik dus gedaan, 2 pinnen lijmen en 2 haken.

    Nu de volledige kap nog, 1 pen achter en 4 haken voor.
    De pen had ik al verlijmd dus nu met de haken bezig.

    Eerst alle 4 de gleuven opgemaakt, deze staan aangegeven:
    [​IMG]

    En dan 1 haak verlijmen:
    [​IMG]

    Kap erop schuiven en dan zie je dus een afwijking:
    [​IMG]
    Gleuf aanpassen, kap erop, kijken, kap eraf, vijlen, kap erop etc. etc. tot deze goed zit.

    En als de gleuf dan goed zit dan een dun plaatje met een gleuf eronder lijmen zodat de haak vrijwel geen zijdelingse speling meer heeft:
    [​IMG]

    En dat hele proces 4x, maar ze zitten nu volgens mij wel.
    Kap sluit aan de voor en achterzijde goed aan, in het midden op het batterij deksel zou mooier kunnen maar dat komt omdat de bovenste kap in de fabriek blijkbaar iets te breed verlijmd is.

    Er blijft een klein randje voel en zichtbaar......
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    En zo ziet het er dan uit (moet alleen nog 1 helemaal voor in de kap):
    [​IMG]

    Maar hier moet ik dan toch nog weer wat mee :-/
    Dit is de batterij kap die net niet lekker aansluit aan de voorzijde,ik kan hem heel netjes er tegen aan drukken maar hij veert weer terug, misschien maar een carbon streng erachter lijmen.
    [​IMG]
    [​IMG]

    En hier loopt de kap naar buiten, de voorzijde zit mooi, achterzijde ook, maar juist in het midden waar er geen haken zitten loopt de kap net wat naar buiten omdat deze eigenlijk fabriek af net niet helemaal mooi past :-(
    [​IMG]

    Ahja, het houdt je bezig :D
     
  19. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Het houd je zeker bezig Berto.
    Er lijkt iedere keer wel wat te zijn met deze kist.
    Hoop dat deze kist geweldig gaat vliegen als je kijkt wat deze kit kost.
    Om deze netjes te bouwen moet je veel te veel bouw ervaring hebben.
    Dat moet toch veel beter kunnen zijn af fabriek.
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Om nou te zeggen dat er iedere keer wat is met deze kist weet ik niet.
    Ik loop tegen dingetjes aan ja, maar het is dan ook een echte bouwdoos.

    Bij veel andere turbine modellen loop je ook tegen dingetjes aan, het is en blijft modelbouw.
    Alleen hoor je daar amper wat over omdat er maar weinig zijn die een volledig verslag bij houden.
    En omdat het vaak een 'meer in de markt liggend' model is met dito prijs.

    Maar de laatste (voorste) haak zit ook:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina