Advies gezocht voor goede beginnershelicopter (zoals Blade mSR) en zender

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Peter Brand, 11 feb 2018.

  1. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Ondanks dat de heli nieuw is en goed gevlogen heeft in de winkel zou ik de hover calibratie opnieuw doen.
    https://www.horizonhobby.com/pdf/BLH2900-Manual-EN.pdf
    Pagina 19

    Kijk ook even of je aux1 op reversed staat. Dat is de paniek knop. Als die niet op reversed staat vlieg je permanent in paniek mode.
     
  2. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Calibratie gedaan. Zelfde probleem. Zucht ik snap er niks van.
     
  3. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Het is wel zo dat elke heli bij het opstijgen naar links gaat dat moet je corrigeren.
    Maar daarna moet hij redelijk kunnen hoveren. Sturen moet je altijd echter niet alleen naar een kant.
    Staat de swashplate helemaal vlak ?
     
  4. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Swash plate staat vlak. Ik geef het op.
     
  5. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Opgeven is geen oplossing...
     
  6. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen Onno. Ik ben absoluut onervaren dat geef ik direct toe. Maar inmiddels kan ik mijn oude mSR redelijk laten hoveren zonder al te veel input. Met deze nieuwe lukt het gewoon niet.
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Van onervaren wordt je door dit soort dingen vanzelf ervaren.:)

    Er zijn een aantal heli vliegers bij jouw in de buurt voor zover ik weet.
    Dus bij deze een oproep aan heli vliegers in de regio Rotterdam neem even de moeite om Peter om weg te helpen.

    Zelf woon ik wat ver weg nu, vroeger niet heb een paar jaar in C. ad IJssel gewoond.
     
    Peter Brand vindt dit leuk.
  8. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Tegen beter weten in heb ik hem zojuist opnieuw gekalibreerd na even het hoveren te hebben geoefend, en het lukt me nu zowaar om hem redelijk stil te houden voor 15 seconden. Misschien omdat ik nu weer even fris ben.

    En gelukkig de kalibratie lijkt gelukt te zijn :) Het toilet-bowl effect lijkt verdwenen te zijn.

    Dus nu weer verder oefenen. Gelukkig kreeg ik ook een PB van iemand die me wel wilde helpen. Dus daar hoop ik binnenkort een keer heen te gaan. Hij geeft ook les :)

    Allemaal dank voor het meedenken.

    Ik begrijp er nog steeds geen bal van dat de heli de kalibratie kwijtgeraakt is puur in de autorit naar huis. Dat zal wel een klein mysterie blijven :cool:
     
  9. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Als je in Brabant kalibreert, geldt dat alleen voor Brabant. Staat dat niet in de handleiding? :D
     
    Peter Brand vindt dit leuk.
  10. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Nee dat hebben ze vergeten te melden :mad:
     
  11. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Nog even een update voor de geïnteresseerde sterveling.

    Gisteren bij iemand langs geweest (die me mailde via het forum). Fijne hulp gehad. Hij heeft de heli afgesteld en gekalibreerd. Ook fijne tips en adviezen gehad. Afijn de heli vloog daar weer prima. En ik blij.

    Thuis aangekomen..... weer hetzelfde verhaal en weer in de toiletbowl modus. Waarschijnlijk ligt het aan mijn huis. De verkeerde aardstralen of zo :rolleyes:

    Anyways ik heb de heli dan maar in flight mode 3 gezet. Daarmee schakel ik de autolevel uit. Voor een beginner al direct verrekte lastig met een steep learning curve. Maar het hoveren gaat uiteindelijk beter dan in de veiligere flight modes. Opstijgen is wel erg lastig, omdat de heli direct een paar meter wegdrijft. Maar eenmaal in de lucht kan ik hem nu met hoveren beter controleren dan in de lagere flight mode. Natuurlijk is het lastig omdat er nu geen autolevel meer inzit. Maar het lukt me best aardig met zeer frequente korte 'rukjes' aan de knuppels. Het is heel erg wennen om niet te overcompenseren. Gelukkig heeft Arno ook mijn zender goed ingesteld (juist geen dual rate, wel expo).

    In ieder geval kan ik nu weer verder oefenen. En de oorzaak waarom het bij Arno thuis wel lukte, maar na vervoer naar huis niet, zal wel een klein mysterie blijven ben ik bang...
     
  12. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Blijft vreemd en zou niet mogen denk ik zo.
    Heb je dit verhaal al gemeld bij de verkoper ?
     
  13. Peter Brand

    Peter Brand

    Lid geworden:
    10 feb 2018
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik zou er vandaag heen gaan, maar omdat ik gisteren al geholpen werd met afstellen heb ik dat nog niet gedaan

    Het is ook een lastig verhaal. Want in de winkel vloog het allemaal prima. Bij de persoon die me hielp vloog het uiteindelijk ook weer prima. Alleen bij mij thuis niet. Wat moet je met zo'n vaag verhaal?
     

Deel Deze Pagina