Het loopt hier over van de bouwverslagen....hopelijk kan er nog één bij Ik ben begonnen aan de VICTOR III.....de Towed Array Pod is bijna klaar. Grtz, Bart
Het achterschip van de VICTOR III.....proefmontage van de onderdelen......geen onoverkomelijke dingen vastgesteld.
Blijkbaar zijn de foto's MIA dan maar opnieuw Het achterschip van de VICTOR III.....proefmontage van de onderdelen......geen onoverkomelijke dingen vastgesteld. grtz, bart
Ik weet niet of het allemaal gaat lukken......hoe dan ook.....ik heb van het ontwerpen en vervaardigen van de mallen genoten....en daar draait het voor mij om. Het piekeren, met een G&T in de zon zitten, een idee krijgen, het uitwerken, vastlopen, een oplossing vinden voor het probleem......en als het eenmaal een vast vorm heeft aangenomen, het uittekenen en het vervaardigen....en misschien als kers op de taart......dat wanneer alles samenkomt, na weken of maanden, je idee dan ook nog blijkt te werken.....man wij hebben geluk dat we dit kunnen doen als hobby..........en meestal na deze laatste woorden staan mensen je aan de gapen alsof je van een andere planeet komt. Grtz, Bart
Nog wat sfeerfoto's van de bouw. De secties van de onder- en boven-romp zijn klaar. Secties boven-romp. Lay-out test secties onder- en boven-romp. Grtz, Bart
Bart wij hebben al via andere kanalen communicatie gehad maar het blijft mooi om naar te kijken ben benieuwd naar het eind resultaat gr raf
Bedankt Hein & Raf Een sensor die op de toren komt......gelukkig is deze sub 1/96 in plaats van 1/144.....LOL. Grtz, Bart
Net beseft dat ik al lang niets meer heb gepost........ondertussen is er gelukkig al wel wat gebeurt. De toren is bijna klaar, hier met alle masten Alle luiken en deuren voor in de toren Alles passen en aanpassen waar nodig Detail van de roosters De toren op de romp De deuren voor de torpedobuizen gemaakt Alles een eerste laag primer gegeven Alle toeters en bellen die op de masten komen zijn ook klaar, periscopen, antennes en andere communicatie apparatuur. Het ontsnappingsluik De schroef is een tandem schroef, en bestaat uit twee schroeven die in dezelfde richting draaien, de positie ten opzichte van elkaar is vast, ze draaien met dezelfde snelheid. Passen op het achterschip En het draadje is weer helemaal bij Grtz, Bart
Prachtig werk!! Van welk materiaal zijn de antennes, periscopen, ... gemaakt? En hoe doe je dat? Ze zijn zo klein en zo mooi gedetaileerd.
Heel mooi werk! Ik vind die dubbele prop wel heel speciaal, contra-roterend zou je eerder verwachten. Heeft het origineel dat ook, lijkt mij dat prop nummer twee in de wash van prop nummer één draait, en daarmee weinig toegevoegde waarde heeft. Zeker bij model, met het water dat te dik (=niet op schaal) is. En inderdaad belachelijk kleine details , SLS printwerk?
Ja tof hé Lex, ik was direct verkocht toen ik het voor de eerste keer zag. Je zou dat inderdaad allemaal kunnen verwachten, maar wat ik doe voor ik effectief aan een nieuw model begin is zoveel mogelijk info over de boot verzamelen, daarmee kan ik dan bepaalde aannames uitsluiten of bevestigen. Het zijn geen contra-roterende props, dit was makkelijk af te leiden aan de hand foto's. De achterste propeller staat niet in de wash van voorste maar is 45° verdraaid, en heeft wel toegevoegd waarde. Als je hem weg neemt heb je nog maar 50% van je geprojecteerd bladoppervlak over, ook bij het model. Het zou geen "originele" Russische duikboot zijn als er geen verschillende types waren in dezelfde klasse (RTM & RTMK), maar dat alleen zou te simpel zijn........laten we ook nog onderscheid maken tussen de scheepsnummers, sommige hebben tandem schroeven andere niet, sommige zijn uitgerust met "niet akoestische sensoren" en ga zo maar door . Uiteindelijk ga ik door middel van determinatie bepalen welke duikboot uit de reeks ik wil maken, welke visuele dingen wil ik hebben, tandem schroef, enkele schroef, sensoren, wapenschild, noem maar op en welke info heb ik ter beschikking, het is altijd een compromis, je kan niet alles hebben. Dus ja "de originele" heeft ook een dergelijke schroef maar dat is bij Russische boten relatief . Persoonlijk haal ik uit al deze voorbereiding veel voldoening, ik denk dat ik evenveel tijd steek in opzoekwerk dan aan de bouw zelf......en ik steek veel tijd in details tijdens de bouw. Zo hebben de sectie- doorsneden van de schroefbladen een vleugelprofiel........ totaal overkill ik weet, maar ik vind het gewoon fijn mij in dergelijke dingen te verdiepen en te ontwerpen......maar nogmaals dat is persoonlijk, wat voor mij belangrijk is is voor anderen misschien totaal banaal......het belangrijkste is het plezier dat je uit je hobby haalt en dat je de vlam doorgeeft zodat de hobby niet verloren gaat. Grtz, Bart