Hoe het beste beginnen met heli vliegen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door drestar, 26 feb 2018.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Dat is inderdaad niet duur, alleen beetje ver rijden voor mij. van zeeland naar groningen..

    ik had ook nog deze gezien,
    https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

    - Volledig Carbon fiber frame.
    - Tarot split-type flybarless rotorkop. Mijn favoriete kop.
    - Torque tube aangedreven staartrotor
    - Snelle, digitale servo van Corona op de staart.
    - MG91 servo's op de swashplate. Digitaal, full metal gear, dubbel gelagerd. Robuuste werkpaarden.
    - HobbyWing 50Ah ESC met 5Ah BEC. Meer dan voldoende om de heli te voorzien van de benodigde stroom.
    - Kbar flybarless controller. Makkelijk in te stellen via PC (software en kabel worden meegeleverd) of via Android telefoon (bluetooth dongle voor nodig (ca. 10 Euro).
    - Pittige motor 3700KV.
    - Glasfiber rotorbladen.
    - Glasfiber canopy (kap) van Alzrc.
    - Lipo (vliegakku) 2200mAh - 20C (vliegduur 5 a 7 minuten).

    Ik kan'm voorvliegen, mits het weer dat toe laat.

    is nieuw en hij bouwt ze zelf. zie wel een chinese 3 axis gyro van 20 euro zitten maar hij beweerd dat het goed vliegt? wat denken jullie ervan ,is dit van iemand die ervaring heeft met helicopters?? te zien en wat hij erbij schrijft??


    deze heli is samen gesteld uit onderdelen van Aliexpress of banggood,weet ik zeker. zendertje wat erbij zit kost ook maar 40 euro
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2018
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Let op.. die jongen kan heel leuk zijn verhaal opleuken..
    De kbar is een schaamteloze kopie van de vbar.
    Hij gebruikt zelfs de software van de vbar.

    Ze zijn bij mikado (merk van de vbar) ook niet gek, dus zij maken het moeilijk om hun software te krijgen.
    Als jou dat niet lukt, kun je de heli dus niet afstellen.

    Een estab (electronische stabilisatie) is nog veel belangrijker voor het vlieggedrag dan een staartgyro...
     
  3. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Hij zegt ook dat hij hem al helemaal ingesteld en afgesteld heeft klaar om mee te vliegen, dus ik begrijp hieruit dat je zelf niks meer moet gaan doen. zoiets moet je wel gaan bekijken en laten voorvliegen denk ik,

    het is wel goedkoop ,en zo te lezen toch wel iemand met verstand ervan..
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    allemaal leuk.
    maar.. andere servo's = afstellen.
    crash.. andere trilling in de heli = afstellen.

    Linksom of rechtsom, je moet zo'n ding op den duur toch af gaan stellen.
    of je nu wilt of niet

    Daarnaast: het moet altijd voorgevlogen worden.
    kunnen ze niet voorvliegen, is er een zeer grote kans dat het ding niet goed is.
     
  5. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Klopt inderdaad wat je zegt, een keer crashen en de boel staat niet meer goed.dan moet je inderdaad weer opnieuw gaan afstellen, dat is de ellende ervan en ook niet mijn favoriete bezigheid,

    ik had hem wel al een mail gestuurd omdat ik benieuwd ben naar een aantal dingen die ik eerst wil weten maar heb daar nog geen antwoord op gehad,

    ik zie wel allemaal leuke 2de hands heli's te koop staan maar vraag mij ook vaak af waarom iemand zo'n ding weg doet,
    bij die van 100 euro waarvan iemand mij hier de link gaf staat ook bij moet afgesteld worden. dus grote kans dat die gecrasht is en daarom weg gaat.. met 2de hands moet je dus ook altijd uitkijken zoiets te kopen.want waarom stellen ze hem dan zelf niet even af voordat ze hem verkopen...

    Toch zie en lees ik in advertenties op marktplaats dat er veel de K bar controller op hebben zitten. dus zo slecht zal die dan wel niet zijn?
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2018
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    zoals ik al zei, Kbar is een schaamteloze kopie van de Vbar.
    En vbar is/was (meningen) lang de beste geweest (of is nog de beste)
    Dus, als de hardware (bijna) identiek is, moet de Kbar wel goed zijn.
    Alleen, Kbar is alleen de hardware. de software moet je zelf regelen.
    En dat is nu net het probleem. die krijg je er dus niet bij.

    Qua afstellen..
    Je hikt er gigantisch tegenaan.
    maar helivliegen zonder hem af te kunnen stellen, gaat eigenlijk niet.

    Ik heb ook mezelf leren vliegen, mijn 450 is toendertijd door de verkoper (winkel) afgesteld.
    die man heeft even voorgevlogen en zo.. daarna ben ik zelf met wat proberen en knutselen erachter gekomen wat nodig is.
    dat is te lezen in de Algemene technische kennis FAQ
    Het is even lezen.
    maar als je het eenmaal doorkrijgt, vlot gedaan.

    Veel heli's waar al bij vermeld staat dat hij afgesteld moet worden, zijn van beginners.
    een gevorderd vlieger stelt gewoon met max 30 minuten zo'n ding even af.
    Dus, daar moet je voorzichtig mee zijn.

    Heli van een beginner is zowieso lastig, aangezien de beste man waarschijnlijk nog niet kan vliegen.
    dus, hij kan gewoon echt niet voorvliegen, al zou hij het willen.
    maar de heli zou gewoon goed kunnen zijn... het zou kunnen..

    Daarom wordt ook erg regelmatig aangeraden om richting een club te gaan, daar kan men je verder helpen.
    Misschien heeft iemand in de club wel wat te koop..
    Vaak in een club kan men wel vliegen (hoop je dan), en heb je een grotere kans om een goede heli op te pikken.
    Maar, die mensen weten ook de waarde van zo'n heli, dus zal het vast wat prijziger zijn.

    Pas in ieder geval op, dat je niet iemand anders zijn probleemkindje overneemt.
     
  7. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Vanmiddag nog iemand leren kennen uit mijn woonplaats die al langer met heli's vliegt, hij vliegt 3D,
    heb filmpjes van hem gezien en heeft er een aantal heli's te koop staan. vliegt zelf met 450 en 600 modellen. bij zijn heli zit ook een Kbar op en hij stelt die zo af naar zijn zeggen en wil best voor mij ook afstellen. in ieder geval is hij ook wel bereid mij te leren vliegen. dit heeft hij met nog iemand gedaan waarmee hij nu samen vliegt. zelf is hij begonnen zonder club met een micro heli .eigenlijk hetzelfde plan als ik had, toen steeds groter gegaan, maar hij raad mij wel een 450 model aan om echt mee te leren vliegen,
    hij kan 3d vliegen en best aardig,heb zijn filmpje gezien, de reden dat hij ook niet naar clubs wil is omdat je dan niet even elke avond na het eten nog snel even kan gaan vliegen. voor een club moet je meestal altijd verderweg. gewoon vliegen in de buurt is dus makkelijker. als ik mij hierbij aansluit zijn we met z'n drie en.kan dus best leuk worden deze zomer,

     
  8. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Mooi dat je iemand gevonden hebt die in de buurt zit, laat hem al hij wil met je mee gaan als je een 2e hands heli koopt kan hij hem ook beoordelen, koop je waarschijnlijk ook geen kat in de zak.
    Nu nog even kijken hoe je samen kunt lessen (alleen-draadloos- of aan de kabel).
    Alleen zal waarschijnlijk leiden tot crash, zou echt samen 1 proberen.
    Of met een oefenkruis eronder.
     
  9. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik ga misschien een heli van hem kopen .hij heeft er meerdere te koop,
    lessen aan kabel doet hij geloof ik niet. hij heeft wel iemand zo leren vliegen die niet gecrasht is,

    voordeel is als er iets opnieuw ingesteld moet worden dat hij dat wel kan,

    een oefenkruis heb ik zelf nog liggen
     
  10. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Heb net bericht van die heli uit de advertentie, en precies wat ik zelf dus ook al dacht over spullen uit China?


    Beste.

    Van deze helikopter heb ik er 1 staan.
    Wel heb ik net een andere 450 klaar. Hopelijk kan ik daarmee a.s. weekend proefvliegen.
    Dit is een Alzrc 450 Pro. Hetzelfde type heli dus, maar van fabrikant Alzrc. Meest opvallend verschil is de rotorkop.

    De Kbar is een 100% clone van de Vbar. Voor het instellen gebruik je dan ook het programma van Mikado, de makers van de Vbar. De Kbar doet het uitstekend, maar of ie net zo goed is als de Vbar kan ik niet beoordelen.
    Ik gebruik Kbar zelf ook op mijn eigen heli's.

    De heli is al helemaal ingesteld en ik lever een cd bij met o.a. het programma.

    Het komt inderdaad allemaal uit China. Tegenwoordig maken ze daar goed spul. Vliegt prima. En lekker goedkoop. Een crash kost je doorgaans tussen 10 en 20 euro aan onderdelen.

    Ik heb geen doos om de heli te verpakken, dus kan niet opsturen.
    En ik laat normaal gesproken de heli ook even vliegend zien en leg e e.a. uit over bijvoorbeeld de zender.
    De set is echt helemaal vliegklaar. Alles staat af- en ingesteld.

    Ik hoop hiermee je vragen naar tevredenheid te hebben beantwoord.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Iemand die zijn advertentie begint met het feit dat het om een trex 450 gaat..
    En daarna opeens meld dat het helemaal geen trex is..
    Vind ik niet netjes, vind ik ook geen goede basis voor een verkoop..
     
  12. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Dat heeft hij natuurlijk gebruikt voor als mensen een zoek opdracht invoeren op zoek naar een helicopter omdat trex bekend is,

    voor mij maakt dit eerlijk gezegd minder uit gezien de prijs er wel naar is.
    en als het maar goed vliegt en met verstand van zaken in elkaar is gezet maar ik ben het wel met je eens dat het misleidend is..

    Ik kan ook een e flite Blade 450 kopen in de buurt kopen,
    dan hoef ik e rdus niet ver voor te rijden,
    deze heli is 4 jaar oud en omgebouwd naar flybarless,
    op zich ziet het er goed uit. hij vraagt wel 125 euro zonder lipo, en zonder zender en ontvanger,

    is dit een beetje eerlijke prijs? ik vind het zelf wel wat prijzig omdat er niks bij zit en omdat ik zie dat het landingsgestel ook al een andere kleur is als op de doos etc..
    is het goed mogelijk dat landingsgestel al eens vervangen is geweest door een crash? of gaan die meestal niet kapot? verkoper kan daar niks over zeggen omdat hij hem ook 2de hands heeft gekocht en het blauwe gestel er al op zat,maar wel zelf de heli heeft omgebouwd naar flybarless

    Dit zegt de verkoper erover,

    Vliegt super goed! Originele flybar kop is vervangen door een flybarless aluminium kop en bladen zijn vervangen door align carbon bladen. Setup is verder orgineel van blade. Flybarless systeem is een kbar (vbar kloon)en kan aangestuurd worden door vrijwel iedere ontvanger.

    Komt incl. Originele doos en heeft verder geen schade alles recht, in balance en schade vrij.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2018
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    qua eerste:
    Als de verkoper eerlijk was geweest, had hij meteen in de tekst eronder aangegeven dat het om een ander merk heli gaat.
    en er zit wel serieus verschil tussen in kwaliteit.. Bij iedere kloon moet je even kijken welke delen vervangen moeten worden.

    De eflite:
    hoezo, er zit niets bij?
    alleen lipo, ontvanger en zender zitten er niet bij...
    de rest van de electronica dus wel.

    wel weer een Kbar. dat moet je zelf weten.

    of die 125 veel is: pak eens een nieuwprijs...
    Dan is 125 niet zo gek.
    De meeste vliegers hebben al een geschikte zender en ontvanger. Persoonlijk zou ik dat er dus ook niet bij hoeven.
    lipo's ook niet.

    daarnaast, het is niet zo'n punt dat er ooit schade aan heeft gezeten.
    het gaat erom dat het goed is hersteld.
     
  14. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Inderdaad weer een Kbar, bijna nergens zie ik ze zonder Kbar staan,
    is natuurlijk lekker goedkoop en zal best voldoen, anders waren er vast niet zoveel mensen die de Kbar erop hebben zitten?

    het punt is dat ik zelf nog geen zender en ontvanger heb. nu wil ik een flysky 6 kanaals kopen die kan er mooi op,
    deze is niet zo duur gelukkig, lipo's per stuk kun je ook al kopen voor 15 euro maar het gaat mij er ook om of de blade een goede heli is aangezien deze al 4 jaar oud is etc,

    nieuw komt deze blade BNF voor 360 euro maar er zit dan wel een spektrum controller en ontvanger bij ,is meer waarde dan Kbar
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    mag ik je een tipje geven...
    koop een leidend merk...

    eigenlijk kom je dan op graupner, futaba, spectrum, taranis uit.
    Allemaal hebben ze zenders van rond de 100 euro met 6 of meer kanalen.
    maar, wel volledig instelbaar en afstelbaar.

    en je vliegtuigen kunnen op dezelfde zender worden ingesteld.

    Qua Kbar, als jij je zoekparameter op minder dan 150 euro zet, kom je waarschijnlijk alleen de zeer goedkope uitvoeringen tegen.
    als je een nieuwe heli uitzoekt.. en goed spul erop zet van de gerenomeerde merken.. dan schrik ik absoluut niet van 400 a 500 euro..
    tweedehands, gewoon goed, 200 of 300 als er weinig uren op staan.. zoiets.

    normaal gaat een tweedehands stabilisatie (beast, vbar, zoiets) voor rond de 75 a 100 eur over de balie..
    daar wil jij een complete heli voor kopen.
     
  16. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    Geen zender, maar wel een aantal grote vliegtuigen, hoe vlieg je die dan?

    90 postings lang hebben mensen hier gezegt dat je beter een 450 kunt kopen, 90 postings lang heb je vol gehouden dat een 450 van 100 euro te duur is. In post 87 is de kogel door de kerk, je hebt tegen de adviezen in een XK K110 gekocht.
    Je hebt het toestel nog niet binnen en je begint over een 450.
    Iemand wijst je op een 450 voor 100 euro en nu tover je er 1 van 250 euro tevoorschijn.

    Vermakelijik topic maar wat wil je nou eigenlijk?

    Tevens vind ik het niet netjes dat je reacties van verkopers (die prive aan jou zijn) hier gaat posten.
    Vragen OK, maar complete text posten vind ik niet netjes, maar goed dat is mijn mening, iedereen mag het doen zo hem goed dunkt.

    Daarbij komt dat 2e hands hier rap afgeserveerd word, vind ik ook onterrecht, er zijn zat verkopers te goeder trouw.
    Als je weet waar je op moet letten is gebruikt prima.
    ls je dat risico niet wilt nemen koop je nieuw en betaal je gewoon meer.

    Ik vind het een leuk ontspannen topic om te volgen, maar vraag me af-en-toe af of dit allemaal wel serieus is.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2018
    Smoke en morgoth924 vinden dit leuk.
  17. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    Goed dat je weer even mee reageert hier,

    Om je vragen maar gelijk te beantwoorden , ik vloog met mijn vliegtuigen nog met een FX 18 op 35MHZ uit de oude tijd. volgens mij heb ik hier ook ergens aangegeven dat ik de hobby weer wilde oppakken na zoveel jaar?

    ik wil dus nu een 2.4 G zender kopen om op 2.4 G te vliegen, ik had hiervoor een Flysky zender in gedachten waar je 20 modellen in kan zetten,
    kost 40 euro en nu denken sommigen misschien Ja weer zo'n goedkoop dingetje waar je misschien niet alles mee kan maar je kan er best basic 3D heli mee leren vliegen. als ik gevorderd ben kan ik altijd nog een andere zender aanschaffen die meer mogelijkheden heeft,

    dat is mijn gedachte,

    dan heb ik ook nog verschillende keren aangegeven dat ik altijd nog wel een 450 model wilde aanschaffen na mijn micro heli. misschien voor jou een beetje snel maar die tijd is nu gekomen,omdat ik iemand heb leren kennen in mijn buurt die ook heli vliegt en bereid is mij het heli vliegen te gaan leren,

    ik heb hier ook al eerder aangegeven dat de vliegclub voor mij wat te ver weg is en als ik wil vliegen dan liever zo dicht mogelijk bij huis. zo denkt die jongen die zichzelf heeft heli leren vliegen er ook over..hij woont 3 minuten fietsen bij mij vandaan dus ik ben daar gelukkig mee,en we hebben ook al een veld bij een oud bedrijven terrein.

    en ik was eigenlijk toch ook al van plan naast mijn micro heli (Ja ik weet het inderdaad vermakelijk draadje) die nog niet binnen is,nog wel een andere heli in een maatje groter te kopen. ik dacht eerst aan de WL toys V950,
    een 250 modelletje. de micro heli wil ik er sowieso bij omdat ik deze ook wil gaan meenemen naar de bossen waar ik vaak ga wandelen en daar in kleine ruimte kan vliegen.beetje fun en beetje truukjes uithalen,crash je ermee dan heb je meestal geen schades of kost het niks. dus totaal geen spijt van dat ik deze heb besteld, hij koste mij dan ook maar 69 euro RTF en kan volgens mij nooit slechter zijn dan een esky lama v4 die 10 jaar geleden nog 100 euro koste,
    die jongen die mij wil leren vliegen is tenslotte ook met een micro begonnen en nu vliegt hij 3D met een 600 model,



    bij die advertentie van 249 euro lijkt mij een mooie 450 heli set, daar zit al een Flysky zender bij die ik gelijk ook voor mijn vliegtuigen kan gebruiken , bij de advertentie staat ook dat deze een prima zender is. en veel mensen kopen hem ook.


    en Jaa ,ja ja, dit is allemaal serieus.bij teksten van verkopers vermeld ik geen namen bij, ik wilde het enkel ter discussie stellen om voor mijzelf uiteindelijk een besluit te nemen,

    en inderdaad ik wil het beste van het goedkoopste spul wat er is, voor nu om het vliegen te leren omdat je wel sneller gaat crashen als je begint. als ik echt supergoed zou kunnen vliegen dan durf ik wel duurder spul aan. al besteld tegenwoordig bijna iedereen zijn heli uit China. vooral onderdelen en omdat veel mensen ook drones boven heli vliegen verkiezen heb ik begrepen van een winkelier die nu bijna geen heli's meer verkoopt tov vroeger. ik heb ondertussen ook begrepen dat veel winkels die heli's verkochten om die reden dat ze ermee gestopt zijn. en inderdaad als ik google naar helicopters kom ik niet veel winkels meer tegen die heli's verkopen. eerder in de zoekresultaten krijg ik Chinese webwinkels, en waarom zou je ook meer betalen als het goedkoper kan als beginner

    tweedehands wil ik ook wel kopen maar niet van iemand die hem niet voor kan vliegen,
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2018
  18. Smoke

    Smoke

    Lid geworden:
    27 jul 2017
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Eindhoven
    Mag ik je een tip geven?
    Als je echt serieus overweegt om met heli's te gaan vliegen, zorg dan eerst dat je je oriƫntaties kent voordat je ook maar aan 3d gaat denken.
    Dus de heli in elke richting beheersen, oefen achtjes zorg ervoor dat je dit allemaal onder de knie hebt voordat je uberhaubt ook maar aan 3d gaat denken.
    Ben zelf een jaartje geleden begonnen met vliegen en ik wou ook meteen 3d....trust me dat gaat hem niet worden....
    Ik ben wel bij een club gegaan en ben blij dat ik dat gedaan heb, leer erg veel van de kennis die daar is.
    Ondertussen heb ik 1 van mijn heli's aardig onder controle (450 model) de 550 die ik heb, heb ik nog steeds erg veel ontzag voor waardoor ik daar iets minder mee durf (het is echt geen speelgoed meer en kan dus gevaarlijk zijn).
    Dus....leer eerst de basics als je die onder de knie hebt kan je heli ook redden in penibele situaties. 3d komt dan vanzelf wel...

    En zoals meerdere hier al aangegeven hebben, goedkoop is heel vaak duurkoop, ik heb voordat ik bij een club ging ook de nodige dingen 2de hands gekocht zonder ook maar ergens verstand van te hebben....conclusie weg gegooid geld.
    Toen ik bij een club kwam daar naar de adviezen geluisterd, deze mensen beoefenen de hobby ten slotte vaak al erg lang en kunnen je behouden voor de fouten die zei in het verleden hebben gemaakt!
    Investeer in goede spullen, dit zal het vliegen alleen maar ten goede komen! (een tx hou je over het algemeen erg lang....persoonlijk zou ik daar niet op bezuinigen)
    Just my 2 cents...
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2018
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ff tussendoor..
    wat is 3d nu eigenlijk...
    iedereen focust daarop alsof dat voor iedereen het eind doel moet zijn.
    maar eigenlijk vliegen we al 3d.

    inverted vliegen en al dat soort fratsen moet je leuk vinden.
    maar.. met een 450 kun je beide.
    maar net wat jij met de knuppels doet.
    Het kan alleen in de afstelling een tikkie schelen. maar zelfs dat hoeft niet.

    zelfs in zender maakt het geen fluit uit.
    de knuppels kunnen op een dure zender dezelfde kanten uit.
    maar je moet wel voldoende instelmogelijkheden hebben. 3d of niet.
    en met dat zenders duurder worden, wordt het makkelijker en krijg je meer opties.
    maar ook op jouw fx18 kun je alles instellen.

    losse vraag: heb je wel eens over een 2,4 ghz module nagedacht voor jouw fx18?
    die zijn er namelijk.
    waarschijnlijk kost dat net zoveel als een volledige zender.. maar misschien een optie.

    @Tbird2
    persoonlijk heb ik absoluut niets tegen 2e hands..
    feit is wel dat ik iemand zonder enige kennis van cp heli's niet die kant op stuur..
    tenzij het een bekende is.. maar die hebben niet zoveel heli's te koop ;-)

    Ik heb bij ons op de club al zat ellende gezien met 2e hands.. en een koper die niet lekker op de hoogte is.
    Hij vliegt geweldig (zegt de verkoper)! 1x gevlogen, dus als nieuw! mijn passie gaat toch naar iets anders.. dus te koop
    je sluit de accu aan, blijkt de feathering krom. ga je verder kijken, blijkt de helft van de crashschade niet hersteld te zijn.
    tegelijk heb ik ook genoeg positieve aankopen gezien.
    maar dat is dan vaak toch als de verkoper een serieus vlieger is, of de koper al verstand van zaken heeft.. of beide.
     
  20. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Om gelijk maar even op de zenderkeuze te antwoorden. ik blijf erbij dat ik zeker niet met een dure zender wil beginnen omdat er opties opzitten voor de toekomst

    de vraag is of je er wel aan toe komt en er volledig gebruik van te gaan maken, ik vlieg al jaren vliegtuigen en heb zelfs mijn FX 18 nooit helemaal benut met wat erop zit.maar wil liever ook 2.4 G gaan vliegen omdat je dan niet met zo'n hele lange uitschuifbare attenne zit,en niet alleen dat maar de zender ziet er niet meer uit ook. het zilver is er ver af op plaatsen waar de zender word vastgehouden ,uitgebeten door de nitrohandjes,en er zitten veel beschadigingen op en op de druk knoppen zijn stukken af, tijd voor een andere zender dus...maar wellicht houd ik de FX 18 nog wel voor nitro vliegen anders krijg ik weer nitro handjes aan de nieuwe zender,

    ook gezien als je zegt 3D vliegen kom je de eerste jaren nog niet aan toe en eerst maar eens rondjes vliegen,dan heb je zo'n dure zender van 300 euro ook niet nodig,

    eerst maar eens kijken of ik het echt leuk ga vinden en er mee door wil gaan. 3D vliegen is inderdaad altijd het uitgangspunt maar of je daar aankomt is ten tweede,en rondjes vliegen word waarschijnlijk saai en als je dat 3D vliegen nooit bereikt verkoop je hem misschien wel weer en dan zit je daar met een dure zender waarvan je alles wat die kan niet eens gebruikt, wel leuk om te hebben misschien maar dan had het met minder geld ook gekund,
    en mocht het meer worden kan je altijd nog een betere zender kopen .als je dan toch weer een paar verder bent heb je weer tijd om te sparen ook. zo zie ik het.

    hetzelfde met helicopters kopen, ik kan wel eentje gaan kopen met meer mogelijkheden en dure onderdelen waar ik in de eerste 2 jaar niet aan toe ga komen maar als die dure onderdelen kapot gaan door een crash en je maakt er niet eens gebruik van omdat je basic vliegt kost het ook alleen maar geld.

    ik wil dus daarom gewoon zo min mogelijk geld ervoor uitgeven, crash je en kan je weer voor een paar tientjes vliegen dan blijft het nog leuk. ik moet rekening houden met dat ik beginner ben,ik heb al te vaak voor een beginnende hobby te dure dingen gekocht met teveel opties waarvan ik nooit geen gebruik maakte en het naar verloop van tijd weer wegdeed,zonde van het geld.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2018

Deel Deze Pagina