Graag wil ik dit toestel apart onder de aandacht brengen. P.L. heeft hem mij eens geadviseerd en ik heb er geen spijt van. De vliegeigenschappen zijn zeer gemoedelijk. De V-stelling zal daar debet aan zijn. Je merkt bijna niet, dat je met een laagdekker aan het vliegen bent. En door het grote formaat (173cm span) is hij zeer goed zichtbaar. Persoonlijk vind ik hem plezieriger dan de Calmato Sport, hoewel deze laatste ook prima vliegt. Het is jammer, dat de prijs enige tijd geleden, flink gestegen is. De nieuwe importeur heeft er flink wat procenten bovenop gezet, anders had ik er lang een bijgekocht. Jammer voor hem en voor mij!? De O.S. electro motor op 6S loopt als een zonnetje en met 5000mAh valt de vliegtijd reuze mee. Op 1/2 - 3/4 gas is de vliegtijd gemakkelijk 15 minuten. Groeten, Wil
Great planes heeft goede vliegtuigen, ik heb zelf de kleine escapade gehad en was er zeer tevreden over. En inderdaad een trainer laagdekker vliegt heel stabiel, onterecht worden deze toestellen soms afgeraden voor mensen als bvb 2de toestel. Ze landen bvb met veel wind veel stabieler dan een hoogdekker. Taxien gaat ook met (veel) wind veel beter. Maar zoals zo vaak zitten velen vastgeroest in vaste ideeën over met welke toestellen je moet (verder ) leren vliegen.. spijtig.
Aan vastgeroest hebben we niks. Ik probeer een objectieve mening te geven, ondanks de geringe ervaring die ik heb. In een artikel stond dat een hoogdekker moeilijker landt. Waarom kan ik mij helaas niet meer herinneren. Persoonlijk en dat is smaak, vind ik een laagdekker mooier dan een hoogdekker. Maar, ieder het zijne natuurlijk.
Objectieve meningen...bestaan die? Dan moet je statistieken gaan invoeren in een beslissingsboom aan de hand van een pakket van eisen Haha... Allemaal behoorlijke vliegers bij 'Greet Pleens'! En ook bij Goldberg! Ja echt vliegen goed. Bewezen ontwerpen van zeker 40 jaar terug? Ze zijn duur omdat ze niks kosten af fabriek. Ja echt geen flikker. Dat schept mogelijkheid tot marge... En dat moet ook in Europa... want daar is maar 1 winnaar... en dat is de overheid... Met Tante Junker aan top. Feest vieren kost nu eenmaal geld. De handelaar heeft met enig geluk een gesmeerd bammetje en een kind of twee net aan de studie. Maar kan ook schier schraler wezen? Anderzijds... je bouwt er niet tegenop. Wel als je tijd en geduld hebt. Toch ook stevig foerageren gaat met kosten gemoeid. Maar in termen van vliegen? Dan heb je nu reeds voorpret in je keuze! Als je eenmaal weet dat het goed vliegt... ben je al weer aan het jagen naar de volgende uitdaging. Great Planes zijn licht gebouwd. Voor 3 seizoenen? Mijn Big Stik van weleer kon voor 75% over worden gebouwd af ARF. Trieste ervaring, die zou z'n maiden niet hebben overleefd als ik niet direct had ingegrepen. Maar ik heb met veel ARF's trieste ervaringen... Nu weer een Tower Hobbies KAOS 60. Kon voor 60% over. Niks ARF. Straks ook fix en dan vliegen maar. Moet dan wel minimaal 10 jaar mee kunnen! Ik kijk altijd met enorme bewondering naar onze meesterbouwers op dit forum. Een voor een timmeren ze de meest mooie modellen in een. Van alles en nog wat. Groetjes Bas
Heb zeer recent nog een nieuwe kit van iemand kunnen overnemen. Wist van een clublid die er mee vliegt dat het zo'n fijne kist is. Ben erg benieuwd! Bouwen zal voor deze winter zijn.
Nope! Te briesen op een project dat niet opschiet Whoeha! Maar... weest ook gewaarschouwd... Niet iedere ARF zit deugdelijk in elkaar. Kan een laser-kit veel meer tevredenheid gaan geven.
We kunnen gerust stellen dat de meeste ARF's zwaar belabberd in elkaar zitten... Mja, we willen uiteindelijk allemaal goud tegen de prijs van blik.