Hallo, Ik wil weer een nieuwe vliegtuig kopen, ik wou eerst de Bixler 3 (pnf) gaan kopen maar die is alleen maar beschikbaar in hongkong , en vanaf hongkong naar nederland kan niet. Dus ik heb even verder gekeken en toen kwam ik dit vliegtuig tegen https://hobbyking.com/nl_nl/phoenix-1600-epo-composite-r-c-glider-pnf.html , is dit een goed vliegtuig voor een beginner of moet ik toch maar voor de easystar gaan Mvg Tim.
De Easy star heeft wat meer kwaliteit , kost ook wat meer. Het HK toestel zal prima vliegen, ook voor de beginner. Als je de centen hebt zou ik voor de Easy-star 2 gaan.
Zijn grotere broer vliegt wel OK. https://hobbyking.com/nl_nl/phoenix-2000-epo-composite-r-c-glider-pnf.html Gewoon OK voor het geld zal ik maar zeggen. Doet wat die moet doen en nog best aardig ook. Maar wat wil je nu kopen? Een zwever of zo'n vleesch noch vis apparaat als een Bixler of Easystar?
Een easystar stuurt ook alleen met richtingsroer en hoogteroer: ailerons zijn een optie. Als je zoveel geld wilt uitgeven, zou ik eerder een Durafly Tundra overwegen: veel meer vliegtuig, maar vliegt als hoogdekker makkelijk. Inclusief drijvers, voor als je ooit wilt gaan water(of sneeuw)vliegen. Ook bij HK te koop.
Hoi Tim. De vliegtuigen van multiplex zijn denk ik voor wat betreft vliegeigenschappen en repareerbaarheid toch wel de beste, maar de prijs is wat hoger. De bovenop de vleugel gemonteerde motor en de stabiliteit zijn absolute pluspunten van een easystar. Ze maken het toestel minder kwetsbaar. Wil je wat minder uitgeven dat is een Bixler een goed alternatief. https://hobbyking.com/nl_nl/h-king-bixler-2-epo-1500mm-pnp.html
Wat zeggen ze op je club hierover? Daar kunnen ze je helpen met spul waar ze al ervaring mee hebben. Voor jou de veiligste weg naar zelf goed vliegen.
Als je op een club 'aan het draadje' kunt leren vliegen, dan is een Tundra naar mijn mening echt geen verkeerde keuze, zeker niet als je jong bent en snel leert.
Dat is ook zo. Op de club is elk trainermodel geschikt. Ben je in je uppie op een weiland, ga je met de Tundra nat.
Ja, sowieso: vind maar eens een weiland waar je een toestel met landingsgestel kunt landen (kort gras en weinig kuilen). Dan is een buikschuiver eigenlijk de enige optie.
Maar hij vliegt toch bij een club, dus dat van dat weiland snap ik dan niet helemaal. Of was dat weer iemand anders?
Ik ben dit jaar begonnen met vliegen. Er werd mij op de club een HK Walrus geadviseerd en ik moet zeggen dat ik daar geen moment spijt van heb gehad. Makkelijk te vliegen en makkelijk te landen. Daarbij komt dat ie erg gunstig geprijsd is.
Hoi, in november heb ik mij een volantex sport cub 500 en een hubsan spy hawk gekocht ,en in maart een durafly tundra met een giro systeem kopilot lite van zohd , zender is een radiolink 10 II. Met het gedacht dan kan hij niet uit zendbereik kan en extra stabiliteit hulp bij het vliegen. Maar na de 2de vlucht is hij dan toch op een gegeven moment uit controle geraakt en is gecracht .denk dat de gps te heet werd en die heb ik nieuw besteld dat die niet tegoei werkte .voor de rest vind ik het knap dat hij zo snel opstijgt als de flaps naar onder zijn geklapt .en het langzaam vliegen .en toch is het een zeer pittig vliegtuig, voor mij toch . mvg Tony
TS is sinds 26 mei 2018 niet meer op het forum geweest, dus alle goedbedoelde adviezen na die datum heeft hij gemakshalve maar aan zich voorbij laten gaan....