laser engine

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door curley, 20 jul 2018.

  1. curley

    curley

    Lid geworden:
    3 okt 2005
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Dirksland
    Ik heb een Laser 90, al heel
    wat jaartjes oud. Wordt niet meer gemaakt. Deze komt op mijn cessna 182. Motor heeft nog nooit gelopen maar is wel goed geconserveerd. Iemand ervaring met Laser motoren ? Waarvoor dient bijv. De nippel achter op het carter deksel? Welke brandstof (verhouding) kan ik het beste gebruiken?
     
  2. curley

    curley

    Lid geworden:
    3 okt 2005
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Dirksland
    Uhh. Sorry. Kan dit bericht naar brandstof vliegtuigen verplaatst worden?
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Hallo Curley, de nippel achterop is om de overtollige olie kwijt te kunnen.
    Meestal doe je er een stukje brandstofslang aan om het buiten je model te houden
    Er komen af en toe wat druppels olie uit. Sluit hem niet af tijdens het vliegen.
    Laser kan in principe zonder nitro lopen. 15% olie en 85% methanol
    Aan te raden is toch 5% nitro te nemen (+15% olie, 80% methanol) dan pakt hij nog lekkerder op
    Ik heb zelf een aantal Lasers en ben er zeer tevreden over
    Wees er zuinig op, ze zijn gewild

    Groeten, Ralf
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. curley

    curley

    Lid geworden:
    3 okt 2005
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Dirksland
    Bedankt Ron en Ralf. Nuttige info waar dit forum ook voor bedoeld is. Motor moet ook nog inlopen. Groeten John
     

Deel Deze Pagina