Rokende brushes 540 motor

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Rutger97, 19 jul 2018.

  1. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Nu iets van 35 dacht ik. Zit nu te kijken naar iets minder turns.
     
  2. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Hoeveel turn zou u mij aanraden?
     
  3. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Lastig te zeggen. Afhankelijk van de regelaar. Welke regelaar zijn erin?
    Hogere turns betekent meer kracht en langzamer, lagere turns is sneller maar minder sterk.
    Afhankelijk van de regelaar hoeveel turns je kunt rijden.
     
  4. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Er zit nu een 1040 esc in die zou dus 40a moeten kunnen trekken maar geen idee wat hij aankan. Zou zelf zeggen minder sterke erin maar sneller?
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Je moet toch ergens de specs van je esc kunnen vinden?
    Los van je esc en als ik denk aan wat ik vroeger gebruikte: 15T bv
     
  6. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Acme is niet scheutig met hun info qua specs, erg vervelend.
     
  7. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
  8. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Maak eens een foto van de esc....
     
  9. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Dit is m
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    12 turns of hoger
     
  11. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Oké super bedankt!
     
  12. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Geen probleem. Veel plezier!
     
  13. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Trouwens, als de motor geïnstalleerd is, laat hem een aantal minuten met lichte weerstand draaien. Dit bevordert de levensduur van je motor.
     
  14. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Dus eigenlijk even voordat ik hem om het chassis vastzet even indraaien? Dat zal ik doen!
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Leuk maar je kunt niet ongestraft een andere motor plaatsen......
    Ik denk dat je eerst moet uitzoeken waarom de standaard 540 motoren uitfikken en dan als je een 15T motor wilt plaatsen zal je ook een ander pinion moeten gebruiken want anders is die zeker zo weg gesmolten. (en de regelaar ook ondanks dat die 12T aan moet kunnen)
     
  16. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Er zit nu een 13t pinion op. Da's al redelijk lijkt me?
    En anders zou ik nog kleiner moeten zoeken toch?
    Daarnaast heb ik afgelopen dag de hele aandrijving losgehad en doorgesmeerd en nagelopen waardoor de boel een stuk soepeler loopt.
    En ja dat had ik beter kunnen doen voor ik ging rijden. Maar ben een nieuweling die blij was dat t hele spul het eindelijk deed.

    Daarnaast zag ik de tip om tussen je pinion en spur een papiertje te doen om te voorkomen dat het te strak in elkaar zit. Dat heb ik niet gedaan, dus dat zal ik straks ook doen als de motor binnen is. Scheelt veel weerstand. Daarnaast een een koelventilator voor op de motor gekocht en asfaltbanden voor als ik onroad rijdt. Om zo weinig mogelijk weerstand te creëren.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2018
  17. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Eens. Maar met een kapotte motor doe je helemaal niks
     
  18. Rutger97

    Rutger97

    Lid geworden:
    19 jul 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Het is toch zo dat ik beter een kleinere pinion kan kiezen bij een 15t dan een grotere? Ik heb nu een 13tands, om de motor te sparen-> dat ik dan misschien acceleratie of topsnelheid verlies vind ik niet zo heel belangrijk. Als ik dus puur naar duurvermogen en motor ontzien kijk wat zou ik dan het best kunnen kiezen? iets van een 11 of 10tands? of juist groter?
    Ik rijdt puur recreatief en geen wedstrijden. Rijd voornamelijk op beton/asfalt met daarom stukken losliggend zand en grind. en af en toe op gras.
     
  19. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Probeer gras te vermijden, of heel kort.
    Hou altijd de temperatuur in de gaten, blijf onder de 80 graden van de motor en de regelaar. Mits je motor of regelaar te warm wordt ga dan testen met kleinere pinion.
    Offroad wordt alles veel warmer, hou daar ook rekening mee.
    Maak je vooral niet te druk, belangrijkste is lol hebben.
    Koop desnoods een temperatuur meter, altijd handig.....
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Als de auto hiervoor goed reed zou ik een nieuwe motor bestellen, de gearmesh goed afstellen en dan alles goed in de gaten houden.
    Als de boel moeilijker draaide en de gearmesh te strak was zou dat zomaar de reden kunnen zijn dat de motor is doorgebrand volgens mij.
     
    Scrap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina