Hallo, Mijn hawk heeft sinds kort een probleem waar ik niet verder mee kom. Na een zweefvlucht geef ik gas maar dan pakt de regelaar dit niet op. Een of twee keer terug naar 0% gas en het werkt weer. Dit gebeurt me twee of drie keer per vlucht. Nu heb ik wel de kabels een stukje verlengt van accu naar regelaar en heb ik wel eens iets gelezen van meer condensatoren inbouwen.....? Motor, accu en regelaar worden niet te warm... iemand een idee? Setup: Hawk 2, polytec 500-30 met vertraging 100 amp yep regelaar 5 cell 2200 accu 15x16 rfm prop.... Mvg, Maurice
Echt ook niets anders dan wat ik zelf eerst zou doen; de eindpunten (gasdicht en volgas) even opnieuw aanleren met de regelaar.
In een Yep regelaar zit YGE software. Die willen wel eens slecht aanlopen omdat er teveel beveiligingen inzitten. Condensatoren erbij heeft geen zin, het is een softwareprobleem. Waar staat de timing op? Die moet op 0 graden staan. PWM op 16 Khz Startup power 32% Bij inlezen van de start en stop eerst de uitslag terugbrengen naar 90% (op de zender) en na het inlezen terugbrengen naar 100 tot 110%. Dan weet je zeker dat de rem volledig werkt en het gas ook echt dicht is.
Dat zal niet tot het beschreven gedrag leiden zoals GJVO hierboven al schreef, maar het is wel zaak om er even naar te kijken. Als de motor alleen vol-gas draait, hoeft het niet echt een probleem te zijn. Want bij vol-gas vindt geen PWM-chopping plaats. Hoeveel afstand is er toegevoegd? Extend motor wires, and keep the battery wires short. Keep controller close to battery. Too long battery wires can kill ESC: precautions, solutions & workarounds - RCG Contents Solution I & II, rules of thumb Problem Capacitor type & polarity (orientation!) How & where (not) to add extra capacitors DIY capacitor pack pictures Capacitor & pack suppliers Expert/manufacturer opinions, they all say the same ... & their rules of thumb. Explanation, water hammer/knock analogy, theory, references, measurements