Strecker rs motor problemen.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Cnn, 15 okt 2018.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hmm, jammer.
    Ik kwam hem nog wel tegen op Facebook maar ook al niet echt actief daar.

    GJ
     
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Hallo Gert-Jan.

    Heb het nummer geprobeerd te bellen. Maar krijg geen gehoor.

    Niels
     
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik zal er eens een andere motor op doen. Moet zeggen dat ik enorm veel problemen met deze motor heb gehad. Het leukste was altijd met de oude yge regelaar volgas geven. Dan sloeg die uit. Vandaar de cc esc nu. Even terug komen op de lipo's. Deze vlucht ervoor ook in me funcub xl gehad zonder problemen. Ik vermoed ook niet dat daar het probleem ligt. Dus hadden alweer 2a3 cyclussen achter zich. Ze zullen er niet beter op worden uiteraard. Maar zoveel ampere trekt de motor niet

    Heeft u eventueel nog suggesties wat te doen Gert-Jan. Een goede vergelijkbare motor. Of iemand die hem opnieuw kan wikkelen
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja in YGE regelaars zitten veel hardware en software fouten.
    Daarom lopen ze soms niet goed aan of slaan ze spontaan uit.

    Een motor herwikkelen is niet goedkoop, je kan proberen via facebook of zo Bert Dekker proberen te bereiken, in Delft.
    Suggestie voor een motor... niet echt.
    Een Scorpion is nooit een verkeerde keuze maar is prijzig.
    Je moet gewoon even bij Hobbyking kijken, KV moet dan zo'n beetje gelijk zijn aan de Strecker en de afmetingen ook.
    Dan krijg je ongeveer hetzelfde vermogen,

    Je kan nog proberen Andy Reisenauer te bellen en misschien weet hij waar Rolf Strecker uithangt.
    Ik zou geen motor of zo bij Andy kopen, dat is veel te duur en hij koopt ze ook gewoon in China.

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zelf wikkelen, wintertijd, zeer elektro-leerzaam ook :) Daarbij kun je eventueel ook ander Kv kiezen.
    Re)winding and building motors, tips & tricks, checks & tests - RCG (sticky)

    Note that Kv says nothing about how much power a motor can handle.
    And max. torque does not depend on Kv, it will not change due to a rewind.


    Mocht je voortvarend van start willen gaan ...

    Don't remove the windings yet, we/you need a bit of information first.
    • Are the three phases terminated in delta or wye?
    • What is the number of magnetpoles? (14)
    • Number of statorteeth? (12)
    • Number of coils? (12)
    • Pictures?
    Once you know all that, you can remove the windings.
    • Don't damage the stator insulation.
    • How many parallel wires?
    • (Single)wire thickness?
    • How many winds in a coil? Parallel wires count as single one wire when determining number of winds.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2018
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ron, dan moet je ook wel wat speciaal gereedschap maken en de eerste paar keren lukt het niet zoals je wilt.
    Ik heb het ook een paar keer gedaan, met wisselend resultaat.
    Het is niet meer zo populair want ook op het duitse forum is het redelijk stil over herwikkelen.
    Maar misschien als je daar een oproep doet dat er wel iemand is die het kan en wil doen.

    GJ
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het hoeft niet zo maniakaal gründlich op z'n Duits zoals Ralph Okon (www.speedcroco.de) en consorten het doen, een (afgebroken) propellorblad is het enige speciale gereedschap.
    Meer dan modelbouwgereedschap is niet nodig om een beter dan originele motor te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2018
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik had tangetjes speciaal aangepast en stukjes gereedschap van epoxyplaat gemaakt.
    Anders lukte het me niet om zonder de isolatie te beschadigen het koperdraad om de stator te krijgen.
    Kan natuurlijk ook gewoon lompheid van mij zijn....

    GJ
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Waarom zou handmatig wikkelen beter zijn dan (ik neem aan) machinaal ?
     
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    De motor ( vooropgesteld dat hij naar behoren werkt haha) is echt perfect. Jammer genoeg is het aantal kv's mij onbekend. Een club genoot had ook een sukhoi 50e. Alhoewel hij veel beter kon vliegen had de mijne veel meer vermogen zei die. Ik weet niet meer wat voor motor hij had dit is 4 jaar geleden toen hij hem voor mij ging invliegen. Ik dacht een scorpion of axi? Ik ben eigenlijk zeer tevreden met deze motor. Als het een standaard motor was had hij al lang bij het vuilnis gelegen. Wat een gezeik met dat ding.

    Maar om even weer bij de realiteit terug komen. Zelf de motor te gaan wikkelen zie ik niet zo 123 gebeuren. Heb heel Instagram en Facebook afgezocht maar kan de heer Strecker niet vinden. Enige wat ik kan doen is Bert Dekker wat u zei proberen. Deze meneer heeft er ervaring mee?

    Groetjes Niels

    GJ[/QUOTE]
     
  11. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik dacht exact hetzelfde. Als ik goed ben geïnformeerd op YouTube kunnen ze zo beter de beschikbare ruimte benutten. Dus er meer wikkelingen in kwijt
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Meer koper in de stator, daardoor lagere weerstand. Motor kan meer vermogen verwerken én springt zuiniger met vermogen om.
    efficiency 'governs' motorpower - RCG

     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2018
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Niels, Bert Dekker heeft heel veel motoren gewikkeld en met goed resultaat.
    Er zullen vast wel mensen op dit forum zijn die zijn telefoonnummer hebben.
    Strecker staat bekend dat zijn motoren efficienter waren dan de gemiddelde Axi en Hackers.
    Enkele procenten kon dat schelen.
    Dus dan heb je of meer vermogen of meer vliegtijd.
    En dat kan je nog beter krijgen als je een echt handgewikkelde motor maakt.
    Zoals Ron al zei, de vulling moet zo optimaal mogelijk zijn.
    En hoe beter de kwaliteit koper, hoe hoger het rendement.
    Dat zijn 2 punten waar je winst kan pakken.
    Zo min mogelijk lucht in de stator en zoveel mogelijk koper, dat is een beetje het geheim.

    De meester blijft Ralph Okon.
    We hebben hem een paar keer ontmoet, vreemd type maar bouwt echt de beste motoren met vermogens die een fabrikant nooit uit een motor kan halen.
    Bijvoorbeeld een Scorpion HK-4225
    Als Scorpion hem levert kan hij 3500 Watt leveren.
    Onderstaand staat een link, daar heeft Ralph Okon hem gebouwd.
    Daar levert ie 5000 Watt en 9500 Watt piek.
    En moet je kijken hoe mooi en strak die gewikkeld is.
    Ik heb ze in het echt gezien, ik heb destijds een speciaal voor mij gebouwde speedmotor van hem gekregen, dat was een kunstwerkje.

    Maar de Powerdekkers zijn ook erg mooi en goed.
    De link naar de bouw van Herr Okon:
    https://www.scorpionsystem.com/support/building_technic/HK4225_build_and_review/

    En een foto van een Powerdekker.
    power.jpg


    GJ
     
  15. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Dag heren,

    Ik wikkel nog wel maar het helivliegen heb ik voorlopig opgegeven (gedoe met legale vlieglocaties op korte afstand en zo).
    Niels je kan de motor altijd even naar me opsturen, dan kijk ik kosteloos of ik er iets aan kan meten/zien.
    Ik vermoed echter als ik het zo lees dat het een interne sluiting is, dus dat ergens in de begraven wikkelingen een draadje sluiting maakt met de stator.

    Bert
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Facebook kan wel handig zijn, Bert een berichtje gestuurd en voila, geregeld.
    Dank je Bert.
     
    PHTB vindt dit leuk.
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Top heren hartstikke bedankt.

    Gisteren nog even gevraagd aan Henri Ludwig bij ons op de club. Hij had destijds een hacker a60 16s op zijn sukhoi.

    @GJVO Bedankt voor de moeite te nemen om Bert Dekker op te zoeken. :). Wat een stukje vakwerk dat herwikkelen zeg, had de door u doorgestuurde link even bekeken

    @_Dekker ik stuur u via facebook even een bericht ivm het opsturen van de motor.

    Zaterdag ter overbrugging een extreme flight mxs48" gehaald. Wat een gifkikker. Hoop dat me sukhoi snel weer vliegklaar is. Die vliegt een stuk goedmoediger :|
     
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  20. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wie is Bart?
     

Deel Deze Pagina