Toni Clark Piper Cub (BosModelAir)

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Berto, 13 feb 2003.

  1. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    Ik heb ook nog zo´n ding staan
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    En we gaan DOORRRRrrrrrrrrrrr
    [​IMG]

    Nostalgie, behalve de rolroer servo`s rechts die zijn best modern :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ondertussen alles er al uit en afgesloopt, motor ligt er ook naast.

    Eens kijken of ik wel of niet opnieuw ga bespannen, maar ik neig steeds meer naar................................
    Al ziet het er niet uit, misschien is er nog een hoop te redden met de strijkbout, maar anders....................
     
    serge pot vindt dit leuk.
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb de kist even met de strijkbout behandeld en denk dat ik het laat zitten, zal niet moeders mooiste worden maar eerst maar eens lekker vliegen ermee (en vervolgens ook niks meer aan doen ;-) ).
    Wel bij een vleugel even opereren maar dat was bekend.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom al die modellen er altijd als nieuw uit moeten zien. Waarom mag je er niet aan kunnen zien dat het vliegtuig al "een leven" achter zich heeft? Een reparatie plekje hier of daar, een beetje verkleurde verf of bekleding, Een enkel deukje en wat olie of vetsporen die niet meer weg te poetsen zijn. Er zijn mensen die hun model juist kunstmatig verouderen!
    Ik heb ook een paar modellen die al de nodige vlieguren hebben en dat is ze ook aan te zien. Eén model heeft de nodige beschadigingen opgelopen bij een harde landing, een keertje net iets te laag over het hek binnen komen voor de landing en (vooral) bij het transport. Zo is een vleugeltip gekraakt en moet (al jaren) gerepareerd worden, waarschijnlijk zelfs vervangen worden. Eerst was ik van plan om het vliegtuig dan meteen helemaal opnieuw te gaan bekleden maar langzamerhand ben ik daar van afgestapt. De tip zal opnieuw bekleed worden en de reparatie zal daardoor zichtbaar blijven. Nu alleen nog even tijd vinden om het daadwerkelijk te gaan doen. Er staat nog zo veel op de rol. ;)
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    BosModelAir modellen en nieuw er uit zien :rolling:
    Hahahahahahahaha

    Onze BosModelAir modellen zagen er al afgetrapt uit voordat ze hun maiden kregen.

    Maar dit model hoeft ook niet nieuw te worden.
    Iets beter dan de huidige staat is al goed genoeg.

    Veilige vliegwaardige staat zal het worden ;-)
     
    serge pot en Jonkje vinden dit leuk.
  6. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Ook een bijzondere variant ter inspiratie...... als iemand de toepassing weet hoor ik het graag

    9A90A039-E723-4868-9962-CBD7982A8B64.jpeg
     
    MicropropSport en serge pot vinden dit leuk.
  7. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    serge pot vindt dit leuk.
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo, even een nieuw servoplaatje gemaakt en modernere servo`s geplaatst:
    [​IMG]
    Dit is ondertussen ook al weer in de romp verlijmd.

    En terwijl dat lag te drogen de staart maar van wat versteviging voorzien, voelt een stuk beter zo:
    [​IMG]
    [​IMG]

    De 38cc Zenoah ga ik even uit elkaar halen en schoonmaken, uitlaat pijpjes ook maar eens verlengen die komen nu halverwege het brandschot uit.

    Ook alvast een verlanglijstje gemaakt voor een bestelling bij Toni Clark.
    Membraamsetje, bougie, tankje, motorkap, dummy cilinders, propjes, etc.
     
    strutter vindt dit leuk.
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Vandaag op het werk de Zenoah G380PU even uit elkaar gehaald:
    [​IMG]

    Denk dat ik ook eens kijk wat een standaard uitlaatje doet, de huidige sluit kompleet niet aan op de uitlaatflens.
    Verder ziet en voelt het wel heel goed.

    Motor zit ook weer helemaal in elkaar, nog even de membraampjes doen maar dan moet ie gewoon weer zonder problemen kunnen rond tuffen.

    Qua tank ga ik een 1 liter versie toevoegen die ooit eens teveel was besteld voor een Ripmax mini Xcalibur die komt nu mooi van pas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoe lang achter elkaar wil jij in godsnaam vliegen? Daar draait dat ding moeiteloos een uur op... :D :D :D
     
    Berto vindt dit leuk.
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Mooi he, hoef ik niet zoveel te tanken :koud:

    En dan te bedenken dat een Kingtech K70 een kleine 2 ltr in 10min op slurpt :hammer:
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat vind ik ook wel lekker.... Mijn Chartertje doet ook een uur met een tankje, maar da's maar 180 ml...
    Maar zo'n Kingtech is dan ook de meest efficiënte manier om brandstof om te zetten in heel veel hete lucht en een klein beetje stuwkracht.... Een soort van vliegend warmtekanon... :D
    Ze zijn ook uitstekend geschikt om bedrijfshallen mee te verwarmen...
     
    Berto en Jonkje vinden dit leuk.
  13. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    In mijn Piper zat ook een ZG38 en een kleine liter peut. Dat was per vliegdag meestal een keer tanken.
     
    Berto vindt dit leuk.
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    En de spulletjes binnen:
    [​IMG]

    Eerst de motor maar eens opbouwen en laten lopen en eens vliegen als de vluegels klaar zijn.
    Dan gaan we de kap etc. maar eens maken, wil er ook een Piper Cub deur in maken zodat de knuffels er makkelijker in en uit kunnen + van binnen wat 'afbouwen'.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2018
    serge pot vindt dit leuk.
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Uitlaat ook maar van pijpjes gaan voorzien die net onder de romp uit gaan komen:
    [​IMG]
     
    serge pot en gpman vinden dit leuk.
  16. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Blijft een 'snottebellen' uitlaatje hoor, de Zenoah 38er loopt zoveel mooier met een 'campinggas' busje, en zo'n potje is zo gefixt.

    Bouw ze.................
     
    serge pot vindt dit leuk.
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Als de kap erop zit zie je daar ook niks meer van
     
    serge pot vindt dit leuk.
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    En een beginnetje gemaakt met de motorkap bevestiging:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    MaartenX, serge pot, gpman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Nou, aangezien ik vaak samen met Berto vlieg, dan maar gelijk mn kans grijpen!

    Nu de Piper weer het luchtruim gaat kiezen heb ik weer een mooie kist waar mn IHL Junior para onder kan!
    Dus hup, ding uit t stof, NIMH accutje gereanimeerd met de lader en de pop weer van een ontvanger voorzien.



    Safety geprogrammeerd, zo zie je hoe de aansturing gaat met het prachtige elastiekje;



    Ook direct een bakje gebouwd waar de chute mooi in is opgesloten;

    [​IMG]

    Volgende week even langs om te zien waar t bakje gemonteerd gaat worden en dan een bevestiging uitdokteren en maken!

    Meer info over de para (en bouwfoto’s van de mijne) vindt je hier;

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/ihl-junior-parachutisten.115650/
     
    Rido en Berto vinden dit leuk.
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Paar inslagmoeren in de romp en vastschroeven maar
     

Deel Deze Pagina