Smoke Pump

Even een paar vragen beantwoorden...

-inderdaad hangt je vliegtuig voll met smoke oil na de vlucht :-) maar dat hebben we ervoor over... mijn vliegtuig is volledig in oracover, dit vormt geen probleem... beetje kuisen na de vlucht e...

- Smoke olie is zeker nieeeeeeeeet beter dan diesel
voordelen: het ruikt goed(jury likes it more lol), mss mileu vriendelijker???
nadelen: veeel te duur, smoke echt niet beter

-De foto van de smoke set up op de da 50... je moet je smoke vloeistof veeeeel meer voorverwarmen door meerdere wikkelingen rond je pijp...
daarna moet je je smoke vloeistof schuin inspuiten...

-smoke gaat op een reso uitlaat zoals bij mij... maar canister is altijd beter!

-Een krachtige motor is niet echt nodig!Je kan de pomp bijstellen huh Een smoke pomp op 100% heb ik nog nooit een motor zien aankunnen.
Mijn pomp draait voor het moment op 18% na nog enkele wijzigingen bij mij zal ik ze mss op 25 kunnen zetten...
Als je te hoog zet zal je altijd veeeeel power verliezen doordat je uitlaat "volgeraakt" je kan dit gemakkelijk testen ... je pomp staat perfect als de smoke onmiddelijk stopt als je smoke pomp uitzet...

-en om af te sluiten :-) gezond voor de longen is het wel niet echt denk ik als je zo een minuutje of 2-3 torque't met vol smoke naast u ...

smokeit.jpg

FGVID1.jpg


grz JVDO
 
Hoi,

Jens was al erg zorgvuldig, ik kan het verhaal ook bevestigen dat je smoke in je bocht kan spuiten, met eerst een wikkeling of 10 ervoor,dit ook gevraagd aan iemand die we hier kennen, toch Sam ?

Vraagje aan jou Jens, hoe laat je dan die vloeistof er schuin in spuiten, wat voor nippel en hoe bevestigd ?

Ik sta ook op het punt dit te doen voor mijn 330, met een MZ superpump die regelbaar is, ik ben benieuwd..

grt
 
Sam doet dit op dezelfde manier als ik ... juist heeft hij meer wikkelingen dit ga ik nu ook doen... je moet niet echt een nippel hebben he gwn een buisje er schijn in lassen nooit rechtop... dit was bij mij zo... dan verlies je power enzo

en natuurlijk in de bocht !!! niet in de pijp hé
 
DO NOT USE ELECTRIC PUMPS TO PUMP GASOLINE. UNDER NO CIRCUMSTANCES SHOULD YOU OPERATE AN ELECTRIC PUMP IN THE PRESENCE OF GASOLINE VAPORS. THE MOTOR BRUSHES MAY CAUSE GASOLINE VAPORS TO IGNITE. PLEASE BE SAFE, IT'S JUST A HOBBY, ENJOY IT SAFELY!

Wat bedoelen ze hiermee snap het niet echt.. :?
 
Geen Engels op school gehad? een geborstelde electromotor kan de dampen van benzine laten ontvlammen (door de vonken in de motor) en dat is gevaarlijk :roll:

Grt.
 
Alex, wijs nou niet gelijk met je vinger, geef gewoon uitleg,

Jens, kun je lassen op een reso pijp ? of gewoon 24 hr epoxy ?

Maar Alex, hoe ga je spuiten ?

Grt.
 
Alexzzz zei:
Geen Engels op school gehad? een geborstelde electromotor kan de dampen van benzine laten ontvlammen (door de vonken in de motor) en dat is gevaarlijk :roll:

Grt.

heb wel engels gehad maar dat gedeelde snapte ik niet goed..

maar er staat naar mijn woorden van: dat je geen elektrische pompjes mag gebruiken.. maar je gebruikt toch altijd een elektrische pomp.. :|
 
Ja ik kan bevestigen dat dit verhaal de ronde gaat :)

ff zonder gekkigheid, de b.v 3W rookolie is echt goed doorontwikkelde rookolie, Diesel is in vergelijking rotzooi, je moet uren poetsen voor je je romp weer ontdaan hebt van de diesel, met de echte rookolie gaat dit veel gemakkelijker.

Ook de pluim is mooer, en de geur :) gewoon geweldig

Grz

mark
 
@ Bigscale:

IK kan dat zelf niet, ik heb dat laten doen door een kennis ...

@ Mark:

Wij hebben 3W smoke gehad ik denk sam ook ... en we kunnen beiden vertellen dat dit bij ons niet het geval was (buiten de reuk dan)
 
MMMHHHHMM

OK

Mijn referentie was een zekere heer M Knol, we hadden het er dinsdag avond nog over gehad aangezien ik ook alles voorbereid had om te gaan smoken.. Ik wilde dus ook goed weten waaraan ik dan zou beginnen..

Wat waren de problemen dan die Sam en Jij tegenkwamen met respectivelijk 3W rookolie en diesel??

Grz

Mark
 
Het verschil tussen 3W rookolie en gewone diesel zit hem vooral in de kleur en reuk van de rook. Ik heb geen enkel verschil gemerkt van rookdikte. Wat wel opvalt is dat de olie van 3W een wittere wolk oplevert, bij diesel is heeft deze een iets grijzere tint. En natuurlijk de reuk is een wereld van verschil, veel aangenamer :wink:
Ik heb inderdaad meer windingen rond de bocht, zoals JVDO al wist te vertellen. Mijn pomp wordt gevoed uit een 2 cell lipo en staat in de zender op 19%.

gewone diesel:
foto

3W olie:
foto
 
@ alexxx: torquen kan elke vlieger :-) dat is 1/1000ste van 3d vliegen ... :lol:
wacht tot als sam de katana in handen krijgt :-)

Misschien kunnen we in willebroek editie 2007 dan een echt goede 3DSHOW geven...

ps: ik denk dat de rekening van sam en mezelf rap is gemaakt...

3W smoke 5 liter -->30€?
Diesel 5liter --> 5€...
 
Ik ben benieuwd naar die Katana, ik zag al wat staan op docinsane.com. Misschien volgende zomer synchroom Jonk-Extra-torquen Sam? :proost:

Grt.
 
Back
Top