FuntanaX 100 "bouw/assemblage" verslag

Even weer terug naar de X100, wat ik las op RCU ligt het zwaartepunt het beste op 6,5 tot 7,0", dit in tegenstelling tot wat de handleiding opgeeft. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Grt.
 
knife-edge zei:
normal_Afbeelding_021.jpg


Dat is pas een antwoord :!:
Bedankt hoor

Het is voor de Funtana van Sam ( 9 jaar ) mijn petekind

Ook met MVVS Motor 26 cc en reso

Mvvs 26cc + Reso :P
Ik vlieg hem met een 15cc van OS met een Reso :D
 
Alexzzz zei:
Even weer terug naar de X100, wat ik las op RCU ligt het zwaartepunt het beste op 6,5 tot 7,0", dit in tegenstelling tot wat de handleiding opgeeft. Hoe is jullie ervaring hiermee?

:roll:
 
remlof zei:
Volgens de beschrijving 7 1/8 " van af de voorlijst van de vleugel is ongeveer 180 mm

Dit is bij mij te ver naar achter, als je heel langzaam vliegt zakt de achterkant naar beneden.
Ik heb het zwaartepunt ongeveer 160 mm vanaf de voorlijst van de vleugel. Dit vliegt goed

Groeten Peter
:roll:
lezen is ook een kunst
 
Hey alex

Zou je jou bevindingen + setup van jou toekomstige x100 ook willen delen.
Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn!

Heb je trouwens een krumscheid reso op je MVVS?

Groetjes,

Jeroen
 
Ik zal binnenkort wel wat foto's maken enzo, alleen de motor moet er nog op, dit hoop ik morgen af te krijgen. Als het meezit dan vliegt hij deze week nog :D Ik gebruik de originele MVVS reso, mogelijk komt er nog een KS op, maar ik probeer eerst dus wat dit doet. Voor een kistje van nog geen 1.80 span heeft de X100 een vleugeloppervlakte, niet normaal hoe groot 8O

Grt.
 
Zo, de X100 is voor 95% klaar, nog wat kleine afwerking binnenin en hij kan de lucht in, dat wordt waarschijnlijk vrijdag. Enige minpuntje vind ik het gespoten witte randje van de cockpit, dit bladdert snel af. All up weight; 4650 gram met lege tank 8) De motor heeft z'n eerste 30 minuten gedraaid net. Morgen plaats ik wat foto's.

Grt.
 
Op de gaskabel na heb ik al het originele spul gebruikt met 25mm servohevels. Er zit wat speling op de kwiklinks in de schroefdraad zelf, dit heb ik opgelost door het spul netjes af te stellen eerst en daarna een druppel secondenlijm erin te laten lopen. Met 140% ATV op m'n zender heb ik bizarre uitslagen op de roeren 8O :evil: :D

Grt.
 
Hier wat foto's

HPIM0713.JPG


HPIM0714.JPG


Powerbox 12 Akkuweiche met dubbele accu's.

HPIM0715.JPG


HPIM0716.JPG


HPIM0717.JPG


HPIM0718.JPG


HPIM0719.JPG


HPIM0720.JPG


HPIM0721.JPG


Als het weer goed is morgen en de reikwijdte-test goed gaat (alle electronica is nieuw), dan volgt het maidenverslag morgen 8)

Grt.
 
Ziet er netjes uit....

Heb je de motor ook nog op de rubbers staan?
Dat kon ik op t plaatje niet goed zien.

Het gewicht is volgens mij ook wel netjes, er kan nog wat vanaf zeker met lipo paketten.

Groetjes,

Jeroen
 
Klopt, staat op rubbers :D Ik denk niet dat er veel vanaf kan nog met lipo's, ik heb behoorlijk goed gekeken naar de lichtste/beste accu's. Maar het gewicht is niet gek, zeker niet omdat de topic starter op 5100 gram zit, daar zit ik dus stevig onder nog 8)

Grt.
 
Filmpje misschien, moet even kijken of Urlien daar zin in heeft :D (erg spannend kan de maiden niet worden denk ik, maar toch)

Grt.
 
Ik vond het zeker al een groot verschil met die van jou en de topic starter!
Heb je zeker knap gedaan!

Die prop op je MVVS gaat dat lukken?
Je leest vaak dat ze een 18x8 gebruiken.

Ik wil deze kist ook aanschaffen in combi met MVVS, alleen zit de denken aan een KS reso.
Is deze veeeel beter dan die van MVVS zelf? Het scheelt toch weer 70 euro ongeveer..

Groetjes,

Jeroen
 
Back
Top