jan brilman zei:Het is zonder plaatje lastig uit te leggen, maar waar het op neer komt is dat je 'de twee hoeken' moet optellen
en delen door twee.
Het resultaat is de hoek waaronder de retracts moeten worden ingebouwd: zowel 'schuin' als 'gekanteld'.
Maar zoals gezegd, zonder plaatje . . . etc.etc.
Inderdaad zoals je het beschrijft, het is alleen heel moeilijk uitleggen zonder plaatje erbij. Ik heb dezelfde configuratie uitgevoerd op mijn Spitfire. Het is bij de Spit ook dat de struts onder een hoek (schuin naar achteren) staan als deze zijn ingetrokken. Als het landingsgestel uitgeklapt is staan de struts ook weer onder een bepaalde hoek naar voren. Ik zal een paar fotootjes schieten van deze setup om het visueel te ondersteunen.
het betekent dan wel dat de retracts ook onder een dubbele hoek in de vleugel zijn ingebouwd om de hoek in uitgeklapte toestand te verkrijgen en schuin naar achteren bij ingetrokken toestand zoals de illustratie weergeeft...
Ingetrokken: (schuin naar achteren)

Uitgeklapt: (schuin naar voren)

Grt,
Tjen il-vec