Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
EricW zei:Het enige wat het kan zijn is een van je lagers m.i.
Heb je er al veel vluchten op zitten, een keer gecrashed misschien?
Eric
bassman zei:Even een vraagje.....ik vlieg nu met gas pitch curves. Nu vloog ik vandaag binnen
en na ongeveer 5 minuten zette ik de heli even aan de grond. Nu wilde ik na 10 seconden de
heli weer opstarten maar de motor verzette eerst maar een paar kleine tikjes. De kap er even afgehaald
en even 20 seconden gewacht en toen werkte alles weer perfect. Leek net of de timing even niet goed was.
Ik heb de timing op normaal staan.....is de autotiming misschien beter??? Kan het hier aan gelegen hebben dat de
regelaar even niet goed communiceerde met de motor??, of was de regelaar/motor iets te heet geworden??
Ik wil nu ook wel met de governer mode gaan vliegen......moet dit in de normal mode al op b.v. een vlakke curve van
90 ingesteld worden of in idle up???
Iemand tips
EricW zei:bassman zei:Even een vraagje.....ik vlieg nu met gas pitch curves. Nu vloog ik vandaag binnen
en na ongeveer 5 minuten zette ik de heli even aan de grond. Nu wilde ik na 10 seconden de
heli weer opstarten maar de motor verzette eerst maar een paar kleine tikjes. De kap er even afgehaald
en even 20 seconden gewacht en toen werkte alles weer perfect. Leek net of de timing even niet goed was.
Ik heb de timing op normaal staan.....is de autotiming misschien beter??? Kan het hier aan gelegen hebben dat de
regelaar even niet goed communiceerde met de motor??, of was de regelaar/motor iets te heet geworden??
Ik wil nu ook wel met de governer mode gaan vliegen......moet dit in de normal mode al op b.v. een vlakke curve van
90 ingesteld worden of in idle up???
Iemand tips
Ik heb dat nog niet meegemaakt...
Maar het zou wel eens een ingebouwde beveiliging (ESC) kunnen zijn zodat je jezelf niet perongeluk scheert nadat je hem hebt neergezet??
Ik vlieg in idle-up met Governor aan.
Ik heb mijn gas Curves als volgt staan:
Normal: 0-70-90-90-90
Idle 1: 90-90-90-90-90
idle 2: 95-95-95-95-95
Throttle hold: 0-0-0-0-0
Mijn Pitch curves:
Normal: 25-37-50-75-100
idle 1: 0-25-50-75-100
idle 2: 0-25-50-75-100
Throttle hold: 0-25-50-75-100
Eric
EricW zei:De governor zet je aan of uit door het programmeren van de ESC.
Mijn ESC settings nogmaals:
- discharge protection disabled ♪-♪♪♪
- standard timing ♪♪-♪♪♪
- no brake ♪♪♪-♪
- Quick throttle ♪♪♪♪-♪♪♪
- heli mode with governor ♪♪♪♪♪-♪♪
De ESC gaat dan zelf electronisch zijn best doen om het toerental constant te houden en alle belastingen die optreden in de motor te ondervangen.
Zet je hem op helimode "without governor" dan moet je zelf gas curves (V-curves) maken om de motor belasting (pitch verdraaiing = meer arbeid) op te vangen.
Vervolgens breng je de motor op gang tot bijna half gas (nog op de grond) en schakel je om naar idle-1 mode op je zender.
Je vliegt, zet hem neer en schakel de throttle hold in.
Daarna kan je de idle-up schakelaar weer terugzetten op normal, ik laat hem gewoon staan en start met mijn volgende lipo door gewoon de throttle hold eraf te halen en gebruik te maken van de ingebouwde soft-start functie van de ESC.
Hij toert dan rustig op naar 90%, ik houd hem iets onder mid-stick.
Als hij op toeren is stijg ik op door meer pitch te geven.
Eric
Henry zei:Het probleem is echter dat het gat van die kunstof houder , waar je dus de servo op vast zet, groter is dan het gat van de servo zelf... dus het gatje in die rubbers , waar dat koperkleurig busje nog inzit.
Dus bijv.
het gat van de servohouder is M2 maat
Het gat van de servo is M1,5
Maar ik zou dus wel M2 in die servo's kunnen krijgen , maar dan moet dat koperkleurig busje eruit :-( die er dus juist voor zorgt dat ik die rubbers niet te ver samendruk.
Maar ik snap dus dat je waarschijnlijk/moet zelf iets moet gaan maken met wat je zei M1,5 of M2 ..... maar waar haal je die in hemelsnaam ?
Henry zei:Niemand anders die mijn vraag kan beantwoorden ?