Extreme Flight Vanquish [full review]

Hoi
Nee, er is verder niets bijzonders.
Maar was gewoon even een vraagje Over de regelaar.
Ik heb hem nog niet gevlogen maar ik kan natuurlijk alvast die 14x7
Bestellen.
Weetje misschien ook hoe vaal amp die trekt met die prop.
Met 13x6 33AMP.
Maar als ik dit zo lees van jou.
Ben ik wel heel benieuwd hoe die vliegt.
Dus dat zal wel niet zo lang meer duren.
Ik hou je op de hoogte hoe mijn bevindingen zijn
Groeten Wim

De yak heb ik zelf nog niet kunnen testen, maar ik denk dat het zowat het omgekeerde van de vanquish is ... meer gemaakt voor 3D, maar zal best wel goed figuren vliegen, terwijl de vanquish eigelijk ontworpen is voor F3A maar toch goed 3D doet.

Power zal vergelijkbaar zijn... Zelf heb ik nog geen metingen gedaan maar dit zijn alvast enkele waarden die ik op internet kon vinden.
met een 4S 2500 FP set up en hyperion regelaar, dus niet echt een richtwaarde voor jouw 3s setup maar het kan misschien ook iemand anders vanpas komen.
Vanaf volgende week vlieg ik ookk op 4S 2500 evo lite's met een 12 * 6 apc

57446d1183236803-extreme-flight-rc-vanquish-build-review-vanquish-prop-info.png


Om je nog wat meer zin te doen krijgen kan je hier een videotje vinden van de yak 54 gevlogen door Donatas met 3S 2500 FP en 14 * 7 apc
http://www.flyinggiants.com/gallery...=all&what=allfields&name=Donatas&name=Donatas
 
Laatst bewerkt:
is toch nog goed filmpje Jens ;) mijn opnames waren wellicht 2 keer slechter dan wouter zijn opnames, maarja :D

btw, goede muziek keuze :lol: :p
 
Ziet er in ieder geval al best strak uit, heb je hem al gewogen?:p

Grt.
 
En onze Jens was zo blij met de vlucht.KAn je zien op het einde van het filmpje.De maiden was dus zeker en vast succesvol.
Ik had wel gedacht dat de Vanquish groter zou zijn dan Sam zijne Sukhoi.Blijkbaar verkeerd ingeschat op basis van de foto's in het bouwverslag.
 
Ik weet wel zeker dat de Vanquish niet groter is dan de Sukhoi;) De Sebart Sukhoi is best een groot toestel voor zijn klasse.

Stevo

De vanquish is iets langer dan de sukhoi en heeft een iets kleinere span...
Hij lijkt mss ook iets kleiner op de foto door de kleinere foto... maar ze gebruiken ook ongeveer dezelfde set up...

En onze Jens was zo blij met de vlucht.KAn je zien op het einde van het filmpje.De maiden was dus zeker en vast succesvol.
Ik had wel gedacht dat de Vanquish groter zou zijn dan Sam zijne Sukhoi.Blijkbaar verkeerd ingeschat op basis van de foto's in het bouwverslag.

Ik ben er zeker blij mee! Het zal een goed toestel zijn om bepaalde dingen te trainen...
En dat het electro is is ook ideaal om savonds nog wat te vliegen in de club als het lawaai wat mag dimmen.
Zoals ik eerder al zei was ik toch ook geschrokken hoe goed hij ook 3D vliegt...
 
vant weekend maar op 4 cellen es testen eh, en nogmaals............... Alles in den hoekkkkkk!!!!!
 
Mijn lipo's heb ik intussen
2* 2500mAh Evo Lite + V Balancer ...
Ook heb ik de MG servo voor het hoogteroer nu.

Dus binnen een week of 2 (na de examens) vliegen we er helemaal in ;-)

Met full flight reports + video's natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Ok daarjuist de 2de en de 3de vlucht even gaan doen op het veld.

Nu dus met 4s 2500 evo lite en 12 * 6 prop (als ik mij niet vergis :-) )

Even mijn eerste indruk:

De 4s lipo geeft echt DE power, perfect voor F3A programma's, power op overschot.
Snaps in upline zijn geen probleem, zelf dubbele snaps ofzo vormen geen probleem, met de 4s lipo kan je hierna zelf nog accelereren. Deze lipo heeft wel met zich meegebracht dat ik een kleinere schroef moest steken. En dit voel je toch wel als je ermee wilt gaan 3D vliegen. Hoveren enzo ging heel soepel met de 3s maar is toch al wat moeilijker met de 4s en dus de kleinere prop. Ook harrier is iets minder stabiel (iets hoger gewicht). In rolling harriers enzo merk ik geen verschil. Enkel dat je super power hebt voor rolling uplines etc.

Ik heb met de eerste lipo ongeveer 7.30min gevlogen. Maar ik had nog altijd volledige power. De lipo was niet warm en ook de regelaar of motor waren helemaal niet warm. De 2de vlucht heb ik 10minuten gevlogen. Ik ben nu de lipo's aan het laden en ik zal vlug gaan zien of dit "te lang" was of niet nu is het nog wat aftasten natuurlijk.

Vooral het gevoel van electro is zalig, dit is mijn eerste electro kist en ik wil echt geen methanol motor meer :-) (eerste indrukken natuurlijk). De plug and play, de super power, de snelle reactie etc dragen allemaal bij tot deze gedachte.

Besluit na deze eerste 3 vluchten.

- gebruik 3s voor " al around " flying, sport programma's, 3D, ...
Met deze set up kan je makkelijk alles van 3D eruit krijgen en heb je toch behoorlijke power.

-gebruik de 4s als je deze kist voornamelijk zal gebruiken voor F3A nationaal of inter programma's
Met deze set up heb je gekke power en is het nog steeds goed te doen om 3D te vliegen.

Ik ga wel nog wat testen met verschillende props op de 4s, ik ben zeker dat met een andere prop hoveren enzo terug veel beter zal gaan. Natuurlijk mogen we niet vergeten dat dit een F3A kist is (die 3D capable is).

Nadelen heb ik nog niet direct ondervonden aan dit vliegtuig. Ik heb ook nog maar 3 vluchten, of ze nog naar boven moeten komen of er gewoon niet zijn zal uit de volgende vluchten blijken... ik hoop natuurlijk van niet.

Stay tuned,

Jens
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor cijfers:

Vlucht 1 - 7.30min: 15.1V na de vlucht ging er 1763mA in
Vlucht 2 - 10min: 14.8V na de vlucht ging er 2008mA in

Flightpower geeft aan best niet onder de 80% van de capaciteit te ontladen, zo is een lange levenstuur van het pakket gegarandeerd. Voor deze 2500mAh batterijen zou dit dus 2000mAh zijn...

Dus een vliegtijd van 10minuten is ideaal. Daar ben ik trouwens heel tevreden mee :-)
 
Nu heb ik het toestel eindelijk eens in actie gezien ipv op foto hier op het forum.Kmoet zeggen ,schoon ding.Mooier dan de Yak.

Vooral het gevoel van electro is zalig, dit is mijn eerste electro kist en ik wil echt geen methanol motor meer :-) (eerste indrukken natuurlijk).

Heb die gedachte vandaag ook nog gehoord.Na het niet willen starten van een nieuwe motor.

Het voordeel ervan is dat je direct de power en de koppel hebt.Terwijl je bij nitro toestellen toch eerst de motor moet opwarmen vooraleer je aan het echte werk kan beginnen.Of vergis ik mij?
 
Het voordeel ervan is dat je direct de power en de koppel hebt.Terwijl je bij nitro toestellen toch eerst de motor moet opwarmen vooraleer je aan het echte werk kan beginnen.Of vergis ik mij?

Nee hoor, bij een methanolmotortje geef je 1x volgas en hij is warm:)
 
Nee hoor, bij een methanolmotortje geef je 1x volgas en hij is warm:)

Wat eigelijk wel ook niet ideaal is, maar soit ;-)

@Wezze: zo een motor is redelijk rap warm etc. Maar loopt (bijna) nooit zo goed als een electro, en als dat al zo is heb je nog altijd de kans dat hij gaat stilvallen, bij electro is er hiervoor een minimale kans. Zoals je wel zag is de power ook super, en vliegt hij heel goed door een laag gewicht, ook moet je hem niet kuisen, etc etc :-)

Daarbij moet je ook de motor niet inlopen. Ik heb dit toestel nu een 3 vluchten en heb al heeeeeel wat kunnen testen. Met een methanol kist zouden de eerst 5 - 10 vluchten beter kalmaan zijn als het een nieuwe motor is.

Ik heb lang gewacht om "over te stappen" maar voorlopig wil ik nooit meer terug :-)
 
Laatst bewerkt:
ej mijne motor eeft wel gedraaid eh, en nog vreed goed ook :D
maar diene stommen tank lekte he :D

nuja, electro klinkt misschien beter, ik heb ze beiden, maar toch vind ik brandstof net iets wijzer, het geluid, de geur, zeer lang vliegen, maar er zijn ook negatieve delen van niet starten, uitvallen, maar ja, bij electro heb je ook nadelen he ;)

mvg
 
inderdaad, wegenhulp is niks in vergelijking me JVDO :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top