Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

  • Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
Hoi Hoi Hoi....prachtig!!!!!!!!!!!!!
Vandaag heeft eerst de Heli gevlogen, wow prachtig zicht, echt heel mooi die jongen heeft controle over het toestel...

En toen onder de middag was het de beurt aan Ton, JAJA die had ook controle over het toestel...3W15 heeft vandaag haar "Maiden" gehad en wat een prachtig vliegbeeld...dit hadden jullie moeten zien.
Zelfs met een nat veld kreeg Ton het mooi voor mekaar om de kiast de lucht in te krijgen...en wat omhoog gaat moet ook weer omlaag, dus dat heeft hij ook netjes gedaan!!! Stond zelf te bibberen op de benen, maar het zag er prachtig uit. ;)

Ger heeft mooi werk geleverd!!!
Ik dacht dat de rook langs de openingen tussen de uitlaten kwam, maar nee hoor, die Ger is nog een stap verder gegaan, pijpjes hol gemaakt en de rook komt dus ECHT langs de uitlaten....

RESPECT heren.

Morgen gaan beide kisten de lucht in ben eens benieuwd....

Tot dusver zijn wij enorm tevreden!!!!!!!!!

Groetjes
Tom
 
Heb 'm ook zien vliegen, prachtig ding, mooi geluid en mooi vliegbeeld!

Tot mijn verbazing wilden ze mijn Cessna gebruiken terwijl er ook een heleboel veel mooiere schaaltoestellen aanwezig waren.. dan zie je toch goed dat het ding door een beginner in elkaar geprutst is.. en natuurlijk transportschade etc. Had geloof ik met de kleuren te maken die goed in het beeld pasten. Mogelijk dat ie straks in het eindresultaat weer niet te zien is :P

Hoe dan ook, de spits waren erg mooi, morgen gaan ze 'echt' vliegen.. ben nieuwsgierig!
 
Hey Hezik,

Niet zo bescheiden, die Cessna zag er mooi uit...
Trouwens ik wist niet dat je aanwezig was, of heb ik wel met je gesproken, ken niet al de namen van de mensen :s

Om het in het kort te zeggen en stonden mooie toestellen op de set, mooi geheel. ;)

Heb met mijn trouwste webcam bezoeker ook gesproken, leuk je eens ontmoet te hebben ARVID. :D

Tot hoors,
Tom
 
Trouwens ik wist niet dat je aanwezig was, of heb ik wel met je gesproken, ken niet al de namen van de mensen

Wat er dus des te meer voor pleit dat alle aanwezigen tijdens de schaalmeeting in Oss goed leesbare badges oid. dragen.

Zou toch jammer zijn dat bv. Teus, die je zo bewondert, er loopt, en je hebt het niet in de gaten! :hammer:


jan.
 
Ach Jan op de afgelopen schaal meeting had behalve wij ook niemend een badge en de meeste zou ik zo weer herkennen.

Is gewoon een kwestie van beetje rondkijken en elkaar aanspreken en dan weet je in een mum van tijd wie wie is.


Goed werk jongens en succes morgen met het echte vlieg- en filmwerk :thumbsup:
 
Leuk en gezellig daggie.

Maiden van de Spitfire ging prima de vliegeigenschappen zijn zeer goed en de start verliep gemakkelijker dan verwacht en power zat van de MVVS.

Met het zwaartepunt op de juiste plek 25% was het ook een stuk beter vliegen dan Ger met zijn eerste poging, hebben we van geleerd dus wel was het hoge gewicht van 11kg goed merkbaar.

Kon het dan ook niet laten om even lekker laag te vliegen om de Spit van dichtbij te kunnen bekijken in zijn element.

Mooi vliegbeeld en ook het kleurenschema hoewel eenvoudig kwam mooi realitisch over.

De landig eindigde in een flipover met de Spit op de rug, met een flinke geul van de spinner in de grasmat, dat zal morgen wel weer gebeuren omdat de 11kg eenvoudig te zwaar is voor zo'n soppige grasmat.

Na de landing nog even de motor aangeslingerd om de smoker te testen maar die stopte na gasgeven, dachten aan een lege tank (gelukkie ) maar dat bleek thuis gekomen toch een andere oorzaak te hebben.

Wat kwamen we allemaal tegen, er zat een ontluchtingsslang geknikt door schuim en de andere was dichtgesmolte door de uitlaat.
Tank eruit om te inspekteren tot onze schrik bleek daar rotzooi in rond te drijven, de dop of een deel daarvan bleek opgelost te zijn maar dat werd gelukkig tegengehouden door het filter. De dop is met wat rubber aangepast en dicht gemaakt zou zeggen Tom volgende keer even contoleren of de tank ook benzinebestendig is. Zijn toch altijd weer dingetjes waar je even niet aan denk en vewacht dat het moet kunnen.

De Spitjes staan weer klaar voor morgen om weer lekker te kunnen vliegen.

Heb ook nog een paar plaatjes geschoten.

spitfiretom36mg0.jpg

spitfiretom37xz8.jpg

spitfiretom38we9.jpg

spitfiretom39fy1.jpg

spitfiretom41ej0.jpg

spitfiretom42kw8.jpg

spitfiretom43an3.jpg

spitfiretom44ae4.jpg

spitfiretom45bq7.jpg


Ton
 
Prima formaat wat mij betreft hoor :)

Ja ik was er ook, maar pas later, rond een uur of twee.. had een beige trui aan, moet nodig naar de kapper, blauwe laarsen en in het geheel lekker shabby :)

Wij kwamen net aan toen de low-pass gevlogen werd met de spit en dat zag er gewoon erg goed uit.

Er waren inderdaad meer mooie schaalmodellen, zo had PHantasy in Blue ik geloof 3 toestellen meegebracht, stond er een mooie piper van een clubgenoot, een mooie DC-3 van een andere clubgenoot en natuurlijk mijn Cessna.

Wat betreft het veld: het was vandaag goed te noemen voor de tijd van het jaar.. 3 weken geleden was het nog VEEEEEEL erger.. de pits en het achtergebied zijn dan nog het ergst, de baan zelf valt, op wat hoeken na, nog wel mee.

Ik denk dan ook, gebaseerd op de ervaringen met mijn Derwisj, welke ook retracts heeft, dat het niet 100% de schuld van het veld is dat een landing eindigde in een neusstand. Nee, ik denk ook niet dat het de schuld van de chauffeur was, maar dat het een combinatie van factoren is. Grote, zware (nou ja, relatief dan he) toestellen, taildraggers met retracts. Die gaan gewoon graag op hun neus staan en als het veld dan geen biljartlaken is, dan krijg je dat.

Zal morgen even handjes schudden, dan weet je ook wie die gek is ;)

Morgen neem ik ws. ook m'n Derwisj nog mee om, als het gefilm is afgelopen, nog even 'gewoon' te vliegen. De Cessna heeft tijdens het transport schade opgelopen aan de vleugel, dus die blijft even aan de grond.

Al met al wel een mooie dag ervoor, stralende zon, niet _te_nat veld en veel mooie toestellen. Ook leuk om eens te zien wat voor werk er allemaal in zo'n commercial zit, en hoeveel mensen er voor nodig zijn. Dat is nogal wat, het is een heel circus.

Ook goed om te zien dat ze met Ben (Mantra) de juiste helipiloot voor dit werk hadden.. denk dat er weinig helipiloten zijn die zo strak en goed kunnen vliegen met zo'n schaalmodel..
 
Berto,

Heb het wel vaker gedaan maidenen en direct wat plaatjes schieten maar dorst het dit keer niet aan.
Had er ook geen gedachten in had het veel te naar me zin met het vliegen met de Spit.
Weet het nu ook zeker 2mtr is een perfect formaat en er gaan er nog velen volgen.

Hezik,

De Heli werd door Ben zeker schitterend voor gevlogen, veel mooier dan al dat 3D knalwerk zie toch veel liever schaalvliegen.

Jammer dat niet alle modellen gebruikt werden waren zeker de moeite waard maar ja dat is showbiz.

Heb je ook wel voorbij zien flitsen maar ook vergeten even handje te schudden morgen zeker even doen.


Tom,

Slordig hoor van de verkoper chad je vandaag zomaar twee Spitfire's kunnen kosten :oops: , nog steeds niet overtuigd dat elektro THE WAY TO GO IS :rolling:

Ton



Ton
 
Ik denk dat jij nu ook van je geloof bent afgevallen Ton of voelt het toch lekker aan om met een brandstofkist te vliegen?:rolling:
Lekker hé met van die grote motoren rondragge.
Succes morgen!Beloofd weer een mooie dag te worden wat het weer betreft.

Mvgr hans
 
Tom,

Overtuig me met rook...kan er rook uit elektro komen (regelbaar) wel te verstaan???
Bedenk goed wat je zegd want als ik je dat laat zien met electro, ga je dan direct over en denk erom er is geen weg terug:p .


Hans

Ach voor die ene keer strijk ik over mijn hart, mijn dank gaat wel uit naar Ger want hij doet het meeste gesleutel aan die Benziii..mo... krijg het niet uit mijn toetsenbord.
Zo morgen weer lekker vliegen met die Benzi...mo.. ik bedoel Spitfire.

Ton
 
misschien toch beter geweest om op een verharde baan te vliegen.... deelen geen optie???

of we leggen het vliegen op hilversum een dagje stil (berto). wij nemen die vluchten dan wel effe over :-)
 
Back
Top