Prima formaat wat mij betreft hoor
Ja ik was er ook, maar pas later, rond een uur of twee.. had een beige trui aan, moet nodig naar de kapper, blauwe laarsen en in het geheel lekker shabby
Wij kwamen net aan toen de low-pass gevlogen werd met de spit en dat zag er gewoon erg goed uit.
Er waren inderdaad meer mooie schaalmodellen, zo had PHantasy in Blue ik geloof 3 toestellen meegebracht, stond er een mooie piper van een clubgenoot, een mooie DC-3 van een andere clubgenoot en natuurlijk mijn Cessna.
Wat betreft het veld: het was vandaag goed te noemen voor de tijd van het jaar.. 3 weken geleden was het nog VEEEEEEL erger.. de pits en het achtergebied zijn dan nog het ergst, de baan zelf valt, op wat hoeken na, nog wel mee.
Ik denk dan ook, gebaseerd op de ervaringen met mijn Derwisj, welke ook retracts heeft, dat het niet 100% de schuld van het veld is dat een landing eindigde in een neusstand. Nee, ik denk ook niet dat het de schuld van de chauffeur was, maar dat het een combinatie van factoren is. Grote, zware (nou ja, relatief dan he) toestellen, taildraggers met retracts. Die gaan gewoon graag op hun neus staan en als het veld dan geen biljartlaken is, dan krijg je dat.
Zal morgen even handjes schudden, dan weet je ook wie die gek is
Morgen neem ik ws. ook m'n Derwisj nog mee om, als het gefilm is afgelopen, nog even 'gewoon' te vliegen. De Cessna heeft tijdens het transport schade opgelopen aan de vleugel, dus die blijft even aan de grond.
Al met al wel een mooie dag ervoor, stralende zon, niet _te_nat veld en veel mooie toestellen. Ook leuk om eens te zien wat voor werk er allemaal in zo'n commercial zit, en hoeveel mensen er voor nodig zijn. Dat is nogal wat, het is een heel circus.
Ook goed om te zien dat ze met Ben (Mantra) de juiste helipiloot voor dit werk hadden.. denk dat er weinig helipiloten zijn die zo strak en goed kunnen vliegen met zo'n schaalmodel..