RCEFlyer
In Memoriam
Hey Reinier,
je bouwsel ziet er netjes uit hoor, zo te zien bouw je vrij nauwkeurig
Ik zou de tip van Huibert ter harte nemen, al het gewicht in de staart weegt zwaar mee. Denk maar eens aan je natuurkunde lessen. Vanaf het "center of gravity" naar de achterzijde is de afstand groter (dan naar de voorzijde waar je moet compenseren), dus er geldt een vermenigvuldigingsfactor...
Verder heb je met het plaatsen van je control-horn (of roerhoorntje) ook nog wel wat mogelijkheden en kan je je pushrod (of stuurstang) er naar toe brengen met wat buigwerk. Kijk maar ...
Let wel goed op bij het plaatsen van de control-horn dat je roeruitslag er niet door beperkt wordt. Daarnaast is het zaak de gaatjes van de control-horn uit te lijnen met de spleet tussen het roer en je stabilo, anders slaat je roer naar de ene kant meer uit dan naar de andere ...
Succes !
Grtz,
Menno
je bouwsel ziet er netjes uit hoor, zo te zien bouw je vrij nauwkeurig

Ik zou de tip van Huibert ter harte nemen, al het gewicht in de staart weegt zwaar mee. Denk maar eens aan je natuurkunde lessen. Vanaf het "center of gravity" naar de achterzijde is de afstand groter (dan naar de voorzijde waar je moet compenseren), dus er geldt een vermenigvuldigingsfactor...
Verder heb je met het plaatsen van je control-horn (of roerhoorntje) ook nog wel wat mogelijkheden en kan je je pushrod (of stuurstang) er naar toe brengen met wat buigwerk. Kijk maar ...

Let wel goed op bij het plaatsen van de control-horn dat je roeruitslag er niet door beperkt wordt. Daarnaast is het zaak de gaatjes van de control-horn uit te lijnen met de spleet tussen het roer en je stabilo, anders slaat je roer naar de ene kant meer uit dan naar de andere ...
Succes !
Grtz,
Menno