Kyosho minium caliber 120

Dat ziet er heel gaaf uit!! :)
Ben benieuwd naar je bevindingen. Lees alleen dat die pas in augustus op de markt komt? Hoe/Wat/Waar?
 
ow, dit is wel heel cool...

wat zoutie gaan kosten?

Voor de prijs van de miniums die komen (4kanaals) heb je een "normale" micro heli... dus hoop niet dat deze ook zo duur wordt (zal wel hoor...)
 
Ziet er leuk uit ! maar houd er rekening mee dat dit geen eigenstabiel helietje is. Sterker, ik denk dat hij verdraait lastig te sturen is.
 
Toch vindt ik dat de Walkera 4#3B het veel beter doet als ik naar de filmpjes kijk.
Ik heb nu de nieuwste 4#3B (alu rotorhead en 2.4Ghz) Wereld van verschil met de eerste 4#3.
 
Inderdaad een leuke heli om te zien.
Maar zo objectief als ik ben, heb ik de revieuw erover eens naast de praktijk ervaring gelegt van mijn huidige Walkera HM4#3BV2.
Deze Kyosho heli is volgens mij voorzien van een Brushed hoofd en staart motor.
DAT is al een minpunt ten opzichte van de HM4#3B.
Verder.........maar dat is persoonlijk, vind ik die witte ring op het tail end spuuglelijk en afbreuk doen aan het model.
Ook de zender qua model kan mij niet bekoren ter vergelijking met een Walkera zender.
Het landings-skid ziet er ook wat vreemd uit.
Op het filmpje vliegt ie aardig, maar vraag me echt af hoe het toestel zich straks in de praktijk zal houden qua vlieggedrag ter vergelijking met mijn HM4#3BV2.
Denk en weet haast zeker dat ie het niet kan evenaren.
Let wel.........de HM4#3B is het afgelopen jaar behoorlijk door ontwikkeld.
Deze Kyosho begint net.
En dan maken ze em ook nog met brushed motoren.Dat vind ik dan een gemis ten opzichte van de HM4#3B.
Indien iemand de neiging heeft om daar centen voor neer te leggen............zou ik zeggen: NIET doen.
Koop jezelf dan een Walkera HM4#3B.
Kan je verzekeren dat je daar gegarandeerde plezier mee beleeft.
Ik twijfel daaover met de Kyosho.
Heb nu meer dan 400 vluchtjes gemaakt met mijn HM4#3BV2 de afgelopen 6 weken, en kan jullie vertellen dat ik nog nooit zo'n fijne FP Micro heli heb mogen vliegen.
Werkelijk eindeloos plezier wat die machine geeft.
Mocht iemand nog wijfelen over de aankoop tussen die Kyosho die gaat komen of een Walkera HM4#3B.................pb me maar of kom maar eens langs.
Kan ik je duidelijk laten zien hoe super strak een HM4#3B kan vliegen.
Echt waar.
Vr GR Erwin
 
Op het RCGroups forum hoor ik niets dan slechts over deze heli. De 120 "R" versie schijnt een hele verbetering te zijn maar alsnog zijn de mensen niet onder de indruk. De "R" versie is gebaseerd op de Robinson R22 zoals je veel kunt zien op vliegveld Lelystad. De allernieuwste versie - die zelfs nog niet uit is in Japan naar horen zeggen- is de "S" versie. Dit model is weer gebaseerd op de Schweizer 300(C)..
Ze hoeven voor mij niet per sé met een brushless motor. Dat toevallig de 4#3B hele slechte motoren heeft betekend niet dat dit ook het geval is met de Kyosho heli's. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat de Caliber serie zo licht is.

Ik zou best zo'n Minium kopen als die te koop is voor 100 Euro. Liefst DSM2 technologie voor de ontvanger - kan ik lekker m'n eigen zender gebruiken :) De bijgeleverde zender schijnt nog de grootste tekortkoming te zijn!

edit: Ik ben het overigens eens met Dylan. Ik begon ergens in 2002 met heli vliegen (Ikarus Piccolo) en dat vloog zo moeilijk. Jaartje geleden de 4#3B gekocht en dat ding vliegt simpelweg geniaal. Onlangs een 4G3 besteld; verwacht deze over 6 dagen binnen te hebben :)
 
Laatst bewerkt:
Shit.Jammer!
Oke, dan houdt het over.
Hoop dat je je HM4G3 goed en strak vliegend gaat krijgen.
Mij lukte het niet.
Maar gelukkig kon ik het verdriet compenseren met mijn huidge HM4#3BV2.
Want die vliegt tegenwoordig zo strak als een jonge deerne van 18 jaar met elfenvleugeltjes op haar rug.
Vr Gr E
 
Die nieuwe versies zien er idd wel zeer aantrekkelijk uit, en je kan veel zeggen over de 4#3 maar aantrekkelijk is hij niet, vooral de S versie vind ik zeer geslaagd.

Ik ga ze allezins toch in het oog houden, ik heb dan wel zopas een 4#3 besteld maar het oog wil ook wel wat. Als blijkt dat die S versie toch te vliegen valt zal ik die waarschijnlijk er toch bij kopen. Trouwens, Kyosho is een gerespecteerd merk en moet dan ook z'n naam hoog houden. Het zou mij verbazen moest de S, welke nu revisie 3 is, niet weer verbeterd zijn tov de R welke dus revisie 2 was.

De 4#3 heeft nl ook wel enkele revisies (en/of mods) nodig gehad om iets of wat deftig te kunnen vliegen...
 
Back
Top