savage te warm ?

  • Topicstarter Topicstarter beemer
  • Startdatum Startdatum
B

beemer

Guest
hallo ben nieuw op het forum en pas een savage 4.6 gekocht.. mijn vraag hoeveel tankjes kun je achter elkaar rijden ?
 
tot je blik brandstof op is...
als hij gewoon goed afgesteld is, en hij krijgt genoeg koeling, is er niets aan de hand.
je kan hem tussen de tankjes door ook even af laten koelen.

Groeten,

Ruben
 
ok merci ken er nog ni veel van..
zag op you tube da ze de temp. aant meten waren daarmee
bedankt vor de reactie
 
Meestal wordt er fel gelet op de temperatuur wanneer de motor wordt afgesteld of ingereden. Als de motor éénmaal goed is afgesteld, kun je blijven rijden zonder problemen. Tenzij het extreem warm zou zijn buiten; dan laat je beter je motor eventjes afkoelen voor de zekerheid.
 
Dan wordt wel eens vaker gezegd die vraag van of je niet te veel tankjes achter elkaar zou rijden en zelfs mensen die het hebben over het af laten koelen van de motor na 1 tankje ofzo. En de temperatuur kan je beter altijd checken/voelen..ook al is hij afgesteld.
Als er wat mis is aan de auto kan dit zich ook uiten in de temperatuur en kan deze onbewust een stuk warmer worden (lek bv) . Als het extreem warm is kan je ook gewoon je rekening houden met afstelling en temperatuur, IR meter is handig dan om te hebben.
 
dan toch mar een temp. meter gaan halen.. een nieuwe motor kost meer..
 
De meeste bij ons op de club doen de spuugtest. Een beetje speeksel op je vinger dat strijkje een paar druppeltjes op de onderste vier koelribben van je koelkop. Nu mag het speeksel niet meteen gaan koken bij de eerste drie koelribben pas na een sec of 5 gaan koken, de vierde kookt niet, dan word hij zeker nog niet te heet. Ben je er niet zeker van dan kan je beter een ir meter aanschaffen. Bij mij werkt het perfect;)
 
Waarom zal je de motor laten afkoelen na 1 tankje????Het maakt echt niet uit of je motor 5 of 50 op bedrijfstemperatuur is.Als je je motor laat afkoelen moet hij ook weer eerst warm lopen voor je kan knallen en juist als hij nog niet op tempereatuur is slijt hij harder.
Zolang je motor goed blijft presteren en niet te warm word kan je gewoon blijven rijden tot je een mega jump maakt en de draagarmen om je oren vliegen.
 
hallo

als ik even een tijdje met mijn savage heb gereden,dan gaat hij harder stationeer lopen en al wisselen qau toeren dus ik denk dat hij te warm wordt (geen meter)hij staat nu al wat aan de rijke kant maar nog steeds.
ik weet ook niet wat voor gloei plug er in zit,kan ik een te hete plug in hebben?
welke gebruiken jullie??
het is een 4,1cc hpi op een 25 L.E.
ik rij op 16%.

en ff een beetje :offtopic: ik heb een stalen spur en std clutch bell alleen nu slijt mijn clutch heel erg snel hoe hebben jullie dat?

m.v.g niels
 
stalen spur vraagt om stalen clutchbell, als dat goed afgesteld staat gaat het erg lang mee.
qua toeren wisseling zou hij onderin wel eens iets te arm kunnen staan. De LSN wat rijker tegen de klok in draaien.
Met 16% nitro zou in mijn ogen een plug varierend van 3 tot 5 moeten volstaan.
 
hallo

ja ik heb een stalen clutch bell. de std die er op zat/zit.
maar dat geen gehard staal,en ik heb hem goed afgesteld,alleen nu ligt er elke keer na het rijden erg veel slijpzel rond om de clutch bell.

m.v.g niels
 
Waarom zal je de motor laten afkoelen na 1 tankje????Het maakt echt niet uit of je motor 5 of 50 op bedrijfstemperatuur is.Als je je motor laat afkoelen moet hij ook weer eerst warm lopen voor je kan knallen en juist als hij nog niet op tempereatuur is slijt hij harder.
Zolang je motor goed blijft presteren en niet te warm word kan je gewoon blijven rijden tot je een mega jump maakt en de draagarmen om je oren vliegen.
haha ik had na 2 tankjes al 1 schokdemper minder...nog aant oefenen me jumpen..
 
Een savage kan best hoog komen....
(en heel blijven)
27-01-2008%2013.jpg
 
Zolang je recht land gaat het niet snel kapot.Nadeel van de Savage is dat het chassis de klappen niet opvangt waar een buggy of een truggy bij een harde landing met het chassis op de grond komt
 
Back
Top