Hallo allemaal.
Voor mijn neefje van 8 ga ik de "Kameleon" bouwen + eentje voor mezelf....
Ik had hier op het forum een tekening voorbij zien komen maar de laatste keer dat daar iets gepost was dateerde uit 2005!
Heb geprobeerd om die tekening te krijgen door emailtjes en pb-tjes te sturen maar daar werdt niet op gereageerd. (Misschien ook wel een beetje logisch na al die jaren, maar je weet maar nooit....)
[b]Mocht iemand nog die tekening hebben.... dan houd ik mij aanbevolen![/b]
Via de "NVM" heb ik ook tekeningen in mijn bezit maar die bouwmethode is veel bewerkelijker dan van de tekening hier op het forum.
Hieronder het bericht van jaren geleden:
Voor de liefhebber:
A0 algemeen plan
A4 bijlage 2x en een 5 pagina's tellende bouwbeschrijving incl materiaallijst. Heb je interesse doe maar een PB-tje
De foto export is erg vaag maar het is digitaal vector getekend, dus perfecte afdrukken.
Omdat ik tot nogtoe geen reactie heb op het bovenstaande ben ik begonnen met de bouw met behulp van de tekeningen van de NVM.
Hier de tekeningen gekopieerd en uitgeknipt.
Hier de tekeningen vergroot m.b.v. kopieer apparaat.
Nu de tekening op de goede schaal is wordt het toch al ietsje makkelijker.
De "Kameleon" moet uiteindelijk ca. 17 cm. breed worden en ca. 47 cm. lang.
Ik heb de spanten inmiddels uitgeknipt en op triplex geplakt.
De lange "staafjes" zijn ervoor om straks de boot op de kop te kunnen bouwen op de bouwplank.
Op de bouwplank heb ik latjes geschroefd die precies tussen de spanten passen, dat scheelt weer latjes zetten omdat ik nu per latje 2 spanten vastzet.
Tot zover het eerste gedeelte van dit bouwverslag. Omdat ik net verhuisd ben zit er in het bouwen af en toe een grotere pauze dan ik zou willen..... maar ja, je huis en tuin moeten ook een keertje af.
Het is nu 00:30 en ik ga lekker op 1 oor.... tot de volgende keer.
Voor mijn neefje van 8 ga ik de "Kameleon" bouwen + eentje voor mezelf....
Ik had hier op het forum een tekening voorbij zien komen maar de laatste keer dat daar iets gepost was dateerde uit 2005!
Heb geprobeerd om die tekening te krijgen door emailtjes en pb-tjes te sturen maar daar werdt niet op gereageerd. (Misschien ook wel een beetje logisch na al die jaren, maar je weet maar nooit....)
[b]Mocht iemand nog die tekening hebben.... dan houd ik mij aanbevolen![/b]
Via de "NVM" heb ik ook tekeningen in mijn bezit maar die bouwmethode is veel bewerkelijker dan van de tekening hier op het forum.
Hieronder het bericht van jaren geleden:
Voor de liefhebber:
A0 algemeen plan
A4 bijlage 2x en een 5 pagina's tellende bouwbeschrijving incl materiaallijst. Heb je interesse doe maar een PB-tje
De foto export is erg vaag maar het is digitaal vector getekend, dus perfecte afdrukken.

Omdat ik tot nogtoe geen reactie heb op het bovenstaande ben ik begonnen met de bouw met behulp van de tekeningen van de NVM.
Hier de tekeningen gekopieerd en uitgeknipt.
Hier de tekeningen vergroot m.b.v. kopieer apparaat.
Nu de tekening op de goede schaal is wordt het toch al ietsje makkelijker.
De "Kameleon" moet uiteindelijk ca. 17 cm. breed worden en ca. 47 cm. lang.
Ik heb de spanten inmiddels uitgeknipt en op triplex geplakt.
De lange "staafjes" zijn ervoor om straks de boot op de kop te kunnen bouwen op de bouwplank.
Op de bouwplank heb ik latjes geschroefd die precies tussen de spanten passen, dat scheelt weer latjes zetten omdat ik nu per latje 2 spanten vastzet.
Tot zover het eerste gedeelte van dit bouwverslag. Omdat ik net verhuisd ben zit er in het bouwen af en toe een grotere pauze dan ik zou willen..... maar ja, je huis en tuin moeten ook een keertje af.
Het is nu 00:30 en ik ga lekker op 1 oor.... tot de volgende keer.