···NEW: HYDRO-FOAM Beginners topic ···

Discussie in 'Beginners' gestart door Gammapooka, 29 jun 2005.

  1. juul kabbas

    juul kabbas Guest

    Aai achja bezie het als beginnersfoutje he :D Dat zal je geen 2de keer overkomen he.
     
  2. erikjede1ste

    erikjede1ste Guest

    nee dat zeker niet :D
    maarja wel mooi balen als je lekker bezig bent en in 1 klap moet ik 3 weken wachten dus hoop dat hier iemand nog zo'n motortje heeft liggen
     
  3. Edwin10

    Edwin10 Guest

    @Erik,
    welke regelaar en Lipo heb je bij de motor gekocht ?

    Ik moet nog voor de hele electronica set shoppen. Zit te denken aan het 15 euro motortje, de ELE 17 Amps Brushless Speed Controller en LiPo 7.4V 1000MAH (15C) Lipo

    Verder ben ik nog op zoek naar een lichte ontvanger en een combi lader voor de lipo's en mijn toekomstige zender.

    Zender wordt wrs een FX-18 of MX-12

    Ik wil nl. straks naast de Hydro Foam ook een Easystar en een heli kunnen vliegen.
     
  4. erikjede1ste

    erikjede1ste Guest

    ik heb idd de 17 amp ele regelaar 15 euro motortje en en de ele lipo 11.1 v 1100 mah 10c max 15cheb heb het samen ook even getest gewoon los het motortje vasthouden en hij trekt aardig hard met een 8x4 prop en ontvanger is van robbe futuba zeer licht !! en zender gewoon van multiplex pico line gewoon gekocht over internet voor 50 euries zit ook alles op kwa mixen dus heb je genoeg aan
     
  5. Edwin10

    Edwin10 Guest

    OK, dan ga ik in ieder geval de lipo, motor en ELE regelaar bestellen.

    Mbt ontvanger en zender ben ik er nog niet uit. Kan die zender van jou ook heli programma's aan ?

    En een goede tip voor een automatische lipo/combi lader zou ook erg op prijs gesteld worden ;-)
     
  6. erikjede1ste

    erikjede1ste Guest

    dat heli prog weet ik niet volgens mij niet en de lader kan je het beste de auto lader van graupner nemen staat al ergens eerder vermeld met foto maar bij rc technics staat hij ook te koop
    hier een foto
    [​IMG]
    18,50

    goede snelle simpele lader heb hem zelf ook
     
  7. juul kabbas

    juul kabbas Guest

    Voila net terug van de derde test en eindelijk es terug gekomen zonder brokken :D Ikzelf heb dezelfde setup als jullie zeggen en een graupner ultramat 10 als lader, zeer handige lader want je kan hem ook gewoon 220v gebruiken.
    Op het gras kwam hij niet goed vooruit, dit kwam echter door het oneffen en te hoge gras denk ik. Daarna maar op het water gaan testen he.
    Damn dat ding gaat loeiend hard op het water, sturen ging wat minder maar dit kwam omdat men richtings roeren niet goed afgesteld staan en bijtrimmen ging niet verder. Wel effe in een draad van een visser gevaren, kdacht dat deze naar de andere kant lag met zen draad. Ma kom e pintje en da was allemaal goed he :D :D :D
    EEn ding is zeker, je hebt veel bekijks met de hydro-plane!!!! :D :D
    Nog enkele verbetering aanbrengen deze week en op naar de volgende test!! :lol: :lol: 8) 8)
     
  8. RClipse

    RClipse Guest

    Ik weet even niet of deze vraag al gesteld is,
    maar ik vroeg me af hoe jullie die elevons (roeren) zo maken dat ze op en neer kunnen zeg maar. snijden jullie het zo dat het kan bewegen?

    ik hoop dat mijn vraag te begrijpen is...

    bedankt
     
  9. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Uitsnijden, scharnierkant roer dan 45 graden afschuinen en dan het roer met 1mm tussenruimte met plakband weer bevestigen.
    Veel bouwtechnieken zijn ook te vinden in shockflyer draadjes....
     
  10. RClipse

    RClipse Guest

    plakband kon ook vervangen worden voor CA scharnieren?
     
  11. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Kan ook, is echter zwaarder...
    Maar als je nog nooit een shocky gebouwd/gevlogen hebt dan wens ik je veel sterkte met het vliegen van dit ding.
    Het is zo ongeveer het meest instabiele kistje dat er is....
     
  12. RClipse

    RClipse Guest

    Dat had ik al begrepen maar dat is juist de uitdaging... en ja ik heb wel een vliegtuigje gevlogen maar ja dat stelt niet veel voor (check mijn onderschrift)

    Maargoed ik krijg goede begeleiding van collega's dus komt goed...

    Trouwens het is wel onwijs gaaf zo'n ding bouwen...
     
  13. RClipse

    RClipse Guest

    Even een kort vraagje, ik heb gezocht maar kon geen goed antwoord vinden.
    Ik had een rompje in elkaar gezet maar dat piepschuim is te grof, nu is mijn vraag welk piepschuim moet ik voor de romp gebruiken en waar is dat te verkrijgen?

    alvast bedankt...
     
  14. RClipse

    RClipse Guest

  15. bjorn

    bjorn Guest

    nou ik heb een al veel gelezen maar weet nog steets niet wat de uitslag moet zijn van de rolroeren als en of die naar onder minder slag moeten hebben enz. :cry:
     
  16. Bavo

    Bavo

    Lid geworden:
    11 mrt 2005
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Hove
    ik heb een hydroplane van graupner, en in de handleiding staat evenveel up als down voor de rollen...
    Ik vind echter nergens terug waar het zwaartepunt moet ligeen!!!
    iemand die mij kan helpen?
    groetjes Bavo
     
  17. marklwd

    marklwd

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Leeuwarden
    ik wil ook graag een hydrofoam bouwen zodra ik terug ben uit zweden, nu maken veel mensen er 1 van depron, ik wil er graag 1 van epp maken. Wel wat zwaarder, maar met de juiste setup lijkt me dat geen probleem. Weet iemand waar epp te verkrijgen is?
     
  18. bjorn

    bjorn Guest

    ja hoor heb er 1 die het doet ,na herkansing.
    ik heb dit keer mijn rolroer boven en hoogte onder gezet en nu kan ik er mee vliegen. gemixt ging het voorheen k.u.? .hij is lekker groot lomp zwaar en viegt als een trainer.hihi moest hem ver naar rechts trimme motor iets schuin zetten maar vooruit hij doet het. :lol:
     
  19. MatD

    MatD

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Oostkamp
    Ben van plan ook een hydrofoam te maken om in de winter wat op eventuele sneeuw te experimenteren en ook omdat je dan zonder problemen op nat gras kan landen.
    Ik heb de plannen echter al een tijd geleden afgeprint op A0 (bij mijn nonkel die architect is, ze zijn dacht ik op de gewone 100% afgeprint).
    Nu heb ik gisteren voor een ander project dat nog bezig is een bestelling gedaan bij unitedhobbies en ik heb direct ook een motortje voor de hydrofoam gekocht.
    het gaat om dit motortje
    [​IMG]
    For 2-3 Li-Poly Cells (7.2-12.6V)
    Recommended props: 10 x 4.7, 11 x 4.7, 12 x 6 Slow Flyer
    31 mm diameter x 46.5 mm length
    Maximum current: 9A
    Weight: 66.7 grams / 2.35 oz (everything shown in picture including gray gear box housing)
    Comes with stick mount plastic frame
    Firewall mount capable
    Comes with two prop nuts and one washer
    3mm shaft diameter
    10mm x 10mm stick mount
    Kv: 970
    12 Stator Poles, 14 Magnets

    Configuration: Propeller: Volts: Amps: Thrust:
    Direct Drive 12 x 6 11.1V 7.8A 17.05 oz

    Ik kom nu tot de conclusie dat ik mijn KV te laag heb gekozen, dat denk ik toch.
    500 gram thrust is dat genoeg voor de hydrofoam? (Als je weet dat ik op een 1500mah 11.1 volt lipo cell wil gaan vliegen (16C constant), die al 140gram weegt.)
    Ik ga uiteraard lichte 9grams servotjes gebruiken. Ook de mixer is ingebouwd in mijn zender, daar is dus ook geen extra gewicht.
    Ontvangertje is er eentje van 5gram. Regelaar ongeveer 25 gram.

    Kan ik dan uiteindelijk deftig vliegen met deze setup, of zal ik toch wat power te kort komen?

    Alvast bedankt

    mvg
     
  20. dit waren mijn hydro-foams.... geen van beiden vloog degelijk
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina