1:12 stock regelement MACH indoor

Welke combi van regelaar motor en accu voor 2010/11

• 10,5 Regelaar vrij accu vrij

Votes: 3 6,4%
  • 10,5 Regelaar vrij Lipo

Votes: 13 27,7%
  • 10,5 Regelaar zonder vertiming accu vrij

Votes: 5 10,6%
  • 10,5 regelaar zonder vertiming Lipo

Votes: 22 46,8%
  • 13,5 regelaar vrij en accu vrij

Votes: 4 8,5%

• Total voters
    47
Een poll om eens te inventariseren wat mensen voor ideeen hebben over het komende MACH 1:12 seizoen.

Opties:
10,5 met regelaar vrij en vrije keus voor 1s LiPo en NiMh (Lipo krijgt dan wel een lager minimum gewicht)
10,5 met regelaar vrij en 1s LiPo
10,5 Regelaar zonder vertiming of met stockprogramma zonder vertiming. Accu vrij
10,5 Regelaar zonder vertiming of met stockprogramma zonder vertiming. 1s LiPo
13,5 Regelaar vrij accu vrij

Mooi initiatief Jullius!

Mijn stem is naar 10,5T regelaar zonder timing en Lipo.

Ook met een T-bar auto kun je de lipo aan 1 zijde leggen.... Of Saddlepack lipo's kopen...

Groet Robert

Same here... Mijn stem: 10,5 Regelaar zonder vertiming of met stockprogramma zonder vertiming. 1s LiPo

:mrgreen:

Als dit in het regelement van de MACH komt rij ik ook mee deze winter.:D
10.5, reg 0 gr vert. lipo.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar 10,5t 0grd met lipo.

Wel zal je dan ook naar de motor keus moeten kijken.
Een aantal type kiezen met gelijke prestaties.
(Iedereen dezelfde is mooist maar dat zal wel niet haalbaar zijn)
Anders krijg je weer de motor van de week of de knutselaar van de maand ;)

Ja precies, als er voor 0 graden/stock in de regelaar gekozen wordt zal ook een regel moeten komen met een niet vertimebare motor anders krijg je inderdaad dát weer...

Ja precies, als er voor 0 graden/stock in de regelaar gekozen wordt zal ook een regel moeten komen met een niet vertimebare motor anders krijg je inderdaad dát weer...

Volgens mij zijn er geen niet vertimebare motoren.....
Alle zaken hebben voor en nadelen. Dat de niet vertimende regelaars een goed idee zijn heeft meer met de verlaging van de snelheid te maken dan met kosten. Sterker nog er zullen een aantal mensen juist aan een nieuwe regelaar moeten....

Een 10.5 heeft idereen liggen. Dat er ongetwijfeld een motor zal zijn die beter is dan alle andere... Als je ook nog een motor voorschrijft jaag je mensen nog meer op kosten.

Een 10.5 heeft idereen liggen. Dat er ongetwijfeld een motor zal zijn die beter is dan alle andere... Als je ook nog een motor voorschrijft jaag je mensen nog meer op kosten.

Haak aan op de ROAR lijst van Stock-motoren? Volgens mij zijn die allemaal vast-vertimed.

Hey,

Ik heb mijn 1/12 ook bijna klaar heb een leuke gebruikte asso gekocht om deze winter lekker weer eens met de 1/12 te rijden is wel meer dan 10 jaar terug hahah.........,heb gestemd voor 10,5 regelaar vrij en lipo
maar als we allemaal 0gr gaan rijden kan ik me daar ook wel in vinden

moeten alleen dan motoren ook niet vertimen denk .........anders moet je straks weer andere motor kopen en zijn we weer net zo ver .

weet iemand hoeveel je met die lipo moet wegen eigenlijk ?

Gr Ronald Bestman

Haak aan op de ROAR lijst van Stock-motoren? Volgens mij zijn die allemaal vast-vertimed.

Dat is dan alleen de "Team Powers 10.5T Spec" en de "Trinity Pulse 10.5" en die heeft (nagenoeg) niemand liggen in huis en de winkels ook niet dus dat schiet niet op...

Ik denk dat de motoren gewoon volgens EFRA genomen moeten worden en op 0 graden gezet moeten worden en dit laten controleren door de technische inspectie. Kan niet moeilijk zijn denk ik. In de Pro10 hebben we onderling ook die afspraak en volgens mij is er niemand die zijn motor vertimed heeft. Het kan dus wel denk ik...

Het probleem is dat niet alle motoren dezelfde 0 graden vertiming hebben.... Het referentiestreepje is bij sommige motoren al 10 graden of zelfs 20 to 30 bij novak motoren. Oftewel wat is "niet vertimen van de motor"?

Nadeel van een 0 graden regelaar is wel dat de motortemperaturen wer omhoog gaan. Het voordeel van de vertimende regelars is dat je met lage vertanding rijdt en dus overall een lagere motortemperatuur krijgt...

Mijn voorkeur gaat ook uit naar 10,5t 0grd met lipo.

Wel zal je dan ook naar de motor keus moeten kijken.
Een aantal type kiezen met gelijke prestaties.
(Iedereen dezelfde is mooist maar dat zal wel niet haalbaar zijn)
Anders krijg je weer de motor van de week of de knutselaar van de maand ;)

In t 1:12 topic schreef je iets over snelheidsvermindering op 1s Lipo. Hoeveel scheelde dat in rondetijd? Ik neem aan dat dat met een vertimende regelaar was? Was dat al voldoende langzamer om 1:12 voor iedereen weer rijdbaar te maken?

Ook met een T-bar auto kun je de lipo aan 1 zijde leggen....

Qua gewicht (lipo aan de ene kant v.s. regelaar en ontvanger aan de andere) is het goed in balans te krijgen?

Toch vind ik (zoals in het andere topic al is aangegeven) dat de NiMh rijder niet buitenspel moet worden gezet voor clubraces.

Als dit in het regelement van de MACH komt rij ik ook mee deze winter.:D
10.5, reg 0 gr vert. lipo.

Hier nog een!

Laatst bewerkt:
optie moter 17,5 regelaar vrij lipo, is dat niet wat ze in de states rijden??:rolleyes:
met pinion zo groot als de spur

Greetz JW

Back