1/16 Chris Craft 40' Sport Fisherman

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door reinaart, 28 apr 2018.

  1. reneke100

    reneke100

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    151
    Zoiets bedoel ik
    Maar idd zelf maken is ook niet duur en precies pas.
    Ze moeten eerder breed zijn dan lang in het geval van deze boot.
     
  2. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik vind het Bruder figuurtje wel erg houterig en braaf en ben daarom op zoek geweest naar alternatieven. Nu zijn er erg veel actiefiguren te krijgen in 3 3/4 inch schaal maar die vallen over het algemeen net iets te klein uit voor 1/16 schaal. Ik heb gisteren mogelijk geschikte alternatieven gevonden die met een lengte van 10.5 cm precies even lang zijn als de Bruder figuurtjes. Het zijn duidelijk "sportschool" types en elke vorm van kleding ontbreekt. Ik hoop dat ik met magic sculpt kleding kan maken en de gewrichten kan verbergen. Voordeel is dat er ook optionele hoofden en handen bij de figuren zitten. Omdat het een probeersel is heb ik voorlopig alleen de dame besteld :

    https://www.aliexpress.com/item/Ani...han-PVC-Action-Figure-Model/32889264326.html?


    Arjan
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb inmiddels een interieur gebouwd en een deur naar het vooronder. Het interieur bestaat uit twee modules die ik op een basis van 0.5mm styreen plaat gelijmd heb. Ik heb alles zo licht mogelijk gehouden en heb waar mogelijk 0.5 mm plaat gebruikt, verder ook nog uitsparingen in de vloer van de kajuit gemaakt (ook weer om het gewicht te verminderen). De modules moeten nog wel wat gedetailleerd en bijgewerkt worden :

    [​IMG]
    [​IMG]

    De bedoeling is om de twee modules op de vloer te fixeren met neodymium magneetjes.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
    Marc w vindt dit leuk.
  4. smaragd

    smaragd

    Lid geworden:
    28 nov 2016
    Berichten:
    763
    Locatie:
    Voorschoten
    Hoi Arjan , complimenten voor je oog voor detail. Werkelijk indrukwekkend !
     
  5. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Bedankt Freek ! Er kan nog veel aan detail worden toegevoegd (bedieningspaneel/stuurwiel in de kajuit, draaistoel voor de fly bridge, trapjes in de kuip, hengels en bootshaken) maar het is voorlopig weer even mooi geweest :).

    Groet,

    Arjan
     
  6. smaragd

    smaragd

    Lid geworden:
    28 nov 2016
    Berichten:
    763
    Locatie:
    Voorschoten
    Snap t ! Maar t wordt een plaatje !
     

Deel Deze Pagina