1/16 US Truck

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door reinaart, 26 okt 2017.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Een paar foto's van de montage van een nieuwe stuur servo. Ik heb alu buisjes van 3mm (binnen) met secondelijm pal achter de bevestigingslipjes van de servo gelijmd. Daarna gaten in de bodem van het chassis geboord waarna de servo met M3 boutjes is gefixeerd.

    Op deze foto is de originele servo te zien, gewoon een standaard motortje met een vertragingskast. Ik kan dit ding vast nog wel eens ergens voor inzetten.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nu is het wachten op de esc die ik besteld heb voor ik weer verder kan.

    Arjan
     
    Cor, Tamaniac en RCjeffrey vinden dit leuk.
  2. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Cor vindt dit leuk.
  3. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Dit chassis zou eigenlijk als lege roller moeten kunnen aangeboden worden, ... zag op de reviews ook al een ombouw met een standaard-formaat stuurservo.
    Binnen BE komen er douanekosten bij, en dan is de prijs voor het weggooien van de standaard elektro weer net dat tikje teveel... btw-garantie\refund kan ook pas vanaf de duurste verzending, en dan is de prijs weer even hoog als een jaar geleden een 1/10e hg p402 roller...

    Ondanks, ... opmerkelijk om dit model te zien 'speelgoed-kopie-chinezen' als reactie op het scaler/crawler gebeuren, met de aantrekkelijke features zoals de assen, chassis, ... maar dan wel met de speelgoed elektro.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2017
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Weet je zeker dat je douanekosten moet betalen ? Ik heb tot nu toe bij BG pakketjes nog nooit iets aan invoerrechten etc. hoeven betalen. Toch heb ik 5 complete HG chassis en een stel kleinere rc autootjes ontvangen (alle duurder dan de €22 wat geloof ik het maximum bedrag is om vrijgesteld te zijn van invoerrechten). Ik heb de indruk dat de BG zendingen die ik ontvangen heb allemaal over Zwitserland liepen en dat dat wellicht de reden is dat ik geen douanekosten heb hoeven betalen.

    De servo, esc en ontvanger die ik als upgrade gebruik zijn erg goedkoop en ik begrijp dan ook niet goed waarom men nog goedkopere elektronica geïnstalleerd heeft, Zoveel extra kosten kunnen dat toch niet zijn om iets beter spul te gebruiken. Punt is wel dat die Chinese fabrikanten graag hun product zo snel mogelijk op de markt zetten. In het algemeen geven ze geen cent uit aan kwaliteitscontrole en ze gebruiken hun klanten om het product uit te testen en als klankbord voor eventuele verbeteringen /aanpassingen .

    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2017
  5. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Tamaniac vindt dit leuk.
  6. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb vanmiddag de 1/18 American Diorama figuren binnengekregen die ik besteld had. Ben er zeer tevreden mee, lijkt erop dat het wagentje meer richting 1/18 gaat dan 1/16. Ik moet de gezichten van de figuren nog wat bijwerken want die zijn meestal niet geweldig geschilderd.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  7. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb vandaag mijn esc gemonteerd, het karretje rijdt nu prima met de esc en servo upgrade. Heb de esc met een stukje dubbelzijdig tape gefixeerd :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Hierna het batterij bakje erop geschroefd, heb een stuk uit de achterwand van het bakje gesneden zodat ik er de losse draden in kon proppen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb de treeplanken verwijderd en een strip van de onderkant van de zijpanelen afgehaald. Verder heb ik de midden console uit het interieur gesloopt. Ik ga nieuwe spatborden, treeplanken, accubehuizingen en brandstoftanks maken. Heb verder ook de hoek van het stuurwiel aangepast. Ik weet niet in hoeverre het loont om het hele interieur op de schop te nemen, er deugt niet veel van, zo hoort het dashboard niet horizontaal maar verticaal te zitten.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  8. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Een paar plaatjes van mijn vorderingen. De voor spatborden van het WPL wagentje zijn veel te breed en dat heeft gevolgen voor de dimensies van andere onderdelen. Zo zitten mijn brandstof tanks nu wel erg ver naar buiten :). Eigenlijk loont het niet om dit karretje accurater te maken. Ik ga niettemin nog details aanbrengen en het ding in een drie kleuren camo patroon spuiten.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
  9. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Heb de mijne ook binnen, een servo en esc zijn de eerste stap, dan misschien wat verf, en heel misschien de gearbox wat laten zakken, maar héél baanbrekende verbouwingen zullen inderdaad waarschijnlijk niet lonen... mee rijden en fun hebben dus.
     
  10. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Het lager plaatsen van de gearbox is een gedachte waar ik ook mee gespeeld heb, de aandrijfassen zullen dan in een gunstiger hoek komen en soepeler lopen. Ik las vandaag dat een Duitser inmiddels een stel onderdelen voor het truckje verkoopt. Misschien koop ik de lenzen voor de koplampen want die zijn toch lastig zelf te maken :

    http://www.ludwigs-hobby-seite.de/U.S Heng Long Truck.html

    Ik heb dit camo schema voor ogen :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2017
  11. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
  12. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ziet er qua detail beter uit dan de vorige twee. Er zit zelfs een ruitje in en ook bv losse D-shackles. De Gaz truck is nog maar net verkrijgbaar en er is dus alweer een nieuwe incarnatie. Met dit tempo kunnen we er nog wel meer verwachten denk ik.

    Groet,

    Arjan
     
  13. Double-D

    Double-D

    Lid geworden:
    29 jul 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    budel-schoot
    Die Toyota is misschien nog wel leuk om als basis te gebruiken voor een ombouw project
     

Deel Deze Pagina