Hoi,
Heel veel mensen verkopen hun nitro en kopen een big scale auto, echter zijn er ook een paar die het omgekeerde doen. Ik ben naar een baan voor nitros geweest en het lijkt mij heel erg leuk. In je eentje rijden is natuurlijk minder leuk dan met anderen te rijden, maar big scale lijkt me wel gaaf! Hoe dan ook moet er even gereisd worden om bij een baan te komen. Big scale is realistischer, gaver en beter, maar nitro heeft ook wat. Ik stel deze vraag hier omdat ik eigenlijk een beetje meer info heb over nitro dan benzine big scale en wou horen wat jullie beter of slechter vinden. Mij maakt makkelijker tunen trouwens niks uit. Onderhoud, duurzaamheid, lol, manier van rijden, algemene sfeer bij clubs en gezelligheid, etc. vind ik belangrijk.
De 5ive zou beginnen als roller of chassis en deze upgrades zou ik erop doen:
Banden
Losi upgrade kit of de meeste delen hiervan
Luchtfilter
Koppeling
Chassis brace(s)? Het is een kunstgrasbaan, maar flex kan op sommige momenten toch wel handig zijn en ik ga niet hoge sprongen ermee maken
Servo's en lipo
G320rc, gelagerde carburateur en samba big belly titanium
Misschien ook een grafil kap? In ieder geval eerst de standaar kap slopen
Scrr grafil kap en leuke velgen als ik de chassis-only versie kies
Voor nitro zou ik een 1/8 buggy kit kopen en een short course 2wd maken van een nitro firestorm. Ik zag weer een filmpje van de losi en ook al is hij zooo traag in vergelijking met de race buggies, lijkt hij wel vele malen leuker!
Een andere optie zou zijn om op die "nieuwe" kraken bajas te wachten en die te upgraden om redelijk te werken op een baan of misschien zo'n kraken vekta proberen te krijgen voor een niet al te hoge prijs in europa. Vooralsnog lijkt de losi het best haalbaar en de kraken vekta het leukst. Het grootste probleem met de vekta is dat die moet komen van amerika wat inclusief douanekosten, belastingen en verzendkosten behoorlijk duur zal worden. Te duur om het waard te zijn dat hij niet echt goed zal werken wegens de solide achteras.
Ik hoop dat jullie wat voor én nadelen kunnen geven en roep alsjeblieft niet dat big scale gewoon gaver en beter is, maar geef iets specifiekere argumenten.
Alvast bedankt,
Joran Bloem
Heel veel mensen verkopen hun nitro en kopen een big scale auto, echter zijn er ook een paar die het omgekeerde doen. Ik ben naar een baan voor nitros geweest en het lijkt mij heel erg leuk. In je eentje rijden is natuurlijk minder leuk dan met anderen te rijden, maar big scale lijkt me wel gaaf! Hoe dan ook moet er even gereisd worden om bij een baan te komen. Big scale is realistischer, gaver en beter, maar nitro heeft ook wat. Ik stel deze vraag hier omdat ik eigenlijk een beetje meer info heb over nitro dan benzine big scale en wou horen wat jullie beter of slechter vinden. Mij maakt makkelijker tunen trouwens niks uit. Onderhoud, duurzaamheid, lol, manier van rijden, algemene sfeer bij clubs en gezelligheid, etc. vind ik belangrijk.
De 5ive zou beginnen als roller of chassis en deze upgrades zou ik erop doen:
Banden
Losi upgrade kit of de meeste delen hiervan
Luchtfilter
Koppeling
Chassis brace(s)? Het is een kunstgrasbaan, maar flex kan op sommige momenten toch wel handig zijn en ik ga niet hoge sprongen ermee maken
Servo's en lipo
G320rc, gelagerde carburateur en samba big belly titanium
Misschien ook een grafil kap? In ieder geval eerst de standaar kap slopen
Scrr grafil kap en leuke velgen als ik de chassis-only versie kies
Voor nitro zou ik een 1/8 buggy kit kopen en een short course 2wd maken van een nitro firestorm. Ik zag weer een filmpje van de losi en ook al is hij zooo traag in vergelijking met de race buggies, lijkt hij wel vele malen leuker!
Een andere optie zou zijn om op die "nieuwe" kraken bajas te wachten en die te upgraden om redelijk te werken op een baan of misschien zo'n kraken vekta proberen te krijgen voor een niet al te hoge prijs in europa. Vooralsnog lijkt de losi het best haalbaar en de kraken vekta het leukst. Het grootste probleem met de vekta is dat die moet komen van amerika wat inclusief douanekosten, belastingen en verzendkosten behoorlijk duur zal worden. Te duur om het waard te zijn dat hij niet echt goed zal werken wegens de solide achteras.
Ik hoop dat jullie wat voor én nadelen kunnen geven en roep alsjeblieft niet dat big scale gewoon gaver en beter is, maar geef iets specifiekere argumenten.
Alvast bedankt,
Joran Bloem