10 Jaar f3k competitie Nederland

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 11 dec 2016.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Tijdens de wintermeeting/clinic van afgelopen zaterdag is even stil gestaan bij dit mooie feit.
    Dat er een aantal mensen zijn die in het zonnetje gezet mochten worden lijkt me duidelijk.

    Theo Schoorl en Frans Bal, oprichters f3k competitie 2007-2017
    Deelnemers die de afgelopen 10 jaar elk seizoen hebben deelgenomen aan wedstrijden;
    1. Loet
    2. Alex
    3. Bas
    4. Arjen
    5. Peter
    6. Theo
    7. Bart
    8. Hans
    9. Frans
    Bijdeze de eervolle vermelding van f3k Veteraan;)

    daarnaast zijn Loet en Helle samen 10 jaar verantwoordelijk geweest voor de scorecontrole, namens heel f3k Nederland natuurlijk erg bedankt!

    Tot slot hebben de afgelopen jaren een 3-tal lieden , bewust of onbewust, een groot aandeel gehad in het succes van f3k Nederland. Allen hebben ze een dlg ontworpen die internationaal bekend is.
    Beste commerciele f3k ontwerp; Alex
    Beste zelfbouw ontwerp full size; Loet
    Beste zelfbouw ontwerp mini; Frans

    Helaas waren niet alle mensen aanwezig waarvoor er een prijsje was, uiteraard zullen deze overhandigd worden zodra daar gelegenheid toe is!
     
    bgo vindt dit leuk.
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    nog een foto van de medailles en plakaten die uitgereikt zijn;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Tjonge, ga je naar een clinic toe kom je thuis met drie onderscheidingen.
    Vincent en de rest erg bedankt voor de vetlederen medaille en de plaquettes.

    Om nu te zeggen dat Theo en ik alleen de oprichters van F3K competitie in Nederland zijn doe je zeker andere te kort.
    Het klopt dat Theo en ik een aandeel hebben gehad bij het "opstarten" van de competitie in Nederland.
    Voor 2007 hebben verschillende mensen hun steentje bijgedragen om F3K/HLG vliegen in Nederland op de kaart te zetten.
    Zeker Theo heeft vanaf het begin (2005) een zeer bepalende bijdrage geleverd. Maar zonder de bijdrage van Martijn Vink (Vinkie), Hans (Hummel), Erik van Dijke en Arno Hacken, om er enkele te noemen, had het geheel in het prille begin niet van de grond gekomen.

    Als werkelijke schuldige voor het opstarten van het F3K NK zou je Erik van Dijke kunnen aanwijzen. Hij heeft als eerste sub-commissielid F3K-zweef, met ondersteuning van verschillende eerder genoemde personen, in 2007 het balletje aan het rollen gebracht.

    Maar genoeg over vroeger gepraat.
    Kijken we naar het heden kunnen alleen maar concluderen dat F3K in Nederland niet meer weg te denken is.
    In de tien jaar dat de competitie in Nederland loopt is deze gegroeid een heeft een stevige basis.
    Niet alleen kunnen onze topvliegers zich meten met de wereldtop, maar is de klasse nog steeds zeer toegankelijk voor de startende F3K piloot. Het open karakter van de klasse en haar deelnemers ligt aan de basis van dit succes.


    Groet

    Frans
     
    arno888 vindt dit leuk.
  4. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    642
    Locatie:
    Almelo
    Erg goed initiatief Vincent dat je al deze mannen in het zonnetje hebt gezet. Hopelijk blijven deze mensen nog lang actief in de competitie.
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  5. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    We gaan dit toch niet herhalen bij 25 jaar enz. Dan moet ik nog een medaillekast maken ook :)
    Mijn dank is groot. Hij komt naast de oorkonde te staan die ik van Loet gekregen heb en mijn enigste beker die ik bij het vliegen ooit heb mogen winnen. Een tweede plaats op Swalmen.
    Zoals Frans al aan gaf mag eigenlijk iedereen wel een medaille hebben. Iedereen heeft op welke manier dan ook bijgedragen tot wat F3K nu is.
    Sommigen hebben ietsje pietsje meer gedaan en die zijn nu onderscheiden. Ik voel me vereerd en dank de initiatiefnemers.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2016
    specialpainter.nl, jorn en bgo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina