10 sec. lijm

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door osmin, 9 jan 2005.

  1. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    en anders????

    Met hout is het handig om te testen: 2 balsa plakjes tegen elkaar en haaks.

    ps. doe de test wel in 1 dezelfde kamer, liefst allemaal tegelijk. Enders goed op de luchtvochtigheid letten.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat was ik ook van plan, alle lijm zelfde lijmverbindingen onder dezelfde omstandigheden.
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Door familie omstandigheden zal dit projectje enkele dagen vertraging oplopen. (waar is die huilende emoticon?)
     
  4. hsleurink

    hsleurink Guest

    ik hoop dat het niet ernstig is Theo,

    Sterkte


    Hendrik
     
  5. solex

    solex

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Froombosch
    @ mesaproducts :

    de "dunne universele lijm" van jullie, verlijmt die ook
    probleemloos Nylon ??

    Gerwin Brommer
     
  6. hsleurink

    hsleurink Guest

    Dat probleemloos kan verschil maken bij wat er gelijmd moet worden. Is de nylon: dun, dik, glad, ruw, dichte structuur, open structuur, etc. Geef even precies aan waar het om gaat, dan leg ik deze vraag neer op het forum bij modelbouwlijm.nl, bij E. Matser, de leverancier van de industriekrachtlijm.
    Groeten Hendrik
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Zo het leven neemt weer zijn normale loop aan, dus kunnen we weer verder met alle geplande dingen.

    Gisteren een mooi groot pakketje gekregen van Bison. Hierin zit 5x Bison-Bond, 5x bison industrie 7,5 gram, en 2x bison secondenlijm authomatic pen.

    Van Multiplex kreeg ik antwoord en zij hebben geen seconenlijm meer in hun assortiment.
    De andere grote merken (Graupner, Robbe, Jamara, Protech) hebben nog niets van zich laten horen.
    Hobby-in doet helaas niet mee.
    Van ZAP heb ik de toezegging gekregen, maar nog niets van de Nederlandse importeur ontvangen.
    Voor Mesa geld hetzelfde.
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    fototje van de hele verzameling.
    [​IMG]
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    erg jammer dat hobbyin weigert, dat is juist eenvan de lijmen die ik het meest gebruik.
     
  10. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Zo theo, jij kan weer een tijdje voort hahaha

    Als je zo'n Pattex goude plastic verpakking opensloopt, zit daar ook stiekem een tube Loctite in.
     
  11. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    gebruik jij het eigenmerk van hobbyin dan?

    Komt deze lijm dan niet in de test, of moet die zelf gekocht worden....
     
  12. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik gebruik vrij veel het eiegn merk van hobbyin of ZAP inderdaad.
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    zoeken we straks wel uit, maar is niet gek komt immers van dezelfde fabrikant (Henkel)

    Komt dus idd niet in de test, tenzij er sponsors zijn die ervoor zorgen dat die gekocht wordt.

    Let wel dan wil ik toch nog toestemming van de "Fabrikant" hebben voor de test.
     
  14. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    dat gaat wel professioneel zeg! :wink:

    Helaas heb ik die flesjes niet. Maar op de foto zag ik geen zap, komen die wel in het onderzoek???
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ze zijn door de fabrikant toegezegd, dus zodra ik die krijg gaan ze ook gewoon mee in de test, ik wacht nog tot eind volgende week en dan wil ik met de test beginnen.

    Hopenlijk krijg ik dan ook nog wat afvalstukjes materiaal wat ik in het gevraagd forum heb gezet.
    Ik heb zelf verschillende soorten hout, depron en piepschuim, en stuken koolstofstaaf, maar ik kan afvalstukken koolstofplaat en stokken, afvalstukken epoxyplaten en stokken en eventueel afval velgen en banden van auto's nog wel gebruiken.

    Dus auto en boten mannen kom op met jullie afval spullen van de modellen.
     
  16. hsleurink

    hsleurink Guest

    Theo, mail me even je adres, dan stuur ik je een setje gebruikte FG banden met velg erom op. Heb je daar wat aan?

    En MESA neemt i.v.m. afwezigheid begin volgende week contact op. Of stuur hem zelf even een mailtje.
     
  17. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Theo, Shamrock heeft primers voor moeilijke materialen zoals kunststoffen Polyethyleen en Polipropyleen, zonder die primer is dat spul echt niet te plakken.
    Ik heb dat spul nog nooit gebruikt maar zou wel graag willen weten of het ook werkt. Misschien ook iets voor de test.
     
  18. hsleurink

    hsleurink Guest

    Theo,
    Ik heb 1 set gebruikte banden van 1:5 auto. Die zit dus gewoon verlijmd op de velg. Kun je daar wel iets mee?
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    @ Benvlieggraag, ik zal eens bij Shamrock informeren. Deze spullen heeft Mesa ook dacht ik.


    @hsleurink, ja hoor denk dat ik er wel iets mee kan. Mijn adres heb ik je al via PB gestuurd.

    Zeer onverwacht gisteren een pakje van Robbe met 6 flesjes lijm. Dus van de grote modelbouwmerken komt er ook zo langzaam aan iets binnen.
     
  20. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Is er nog wat voorgang gekomen met het tesen van de veschillende merken seconden lijm?? het is zo stil :cry:

    Groeten Maarten
     

Deel Deze Pagina