Plettenberg HP220/30/A3 5:1 geschikt voor charter??

• Topicstarter Topicstarter johanb
  • Startdatum Startdatum
J

johanb

Guest
Ik vlieg een charter momenteel met een 4 cc OS Max wat vliegt maar dan heb je het ook gehad. Gewicht momenteel compleet 2.2 kg - spanwijdte 1.40 meter. Daar electro minder problemen geeft.....

Wil het geheel gaan motoriseren of met de bovenstaande plettenberg of een AXI 2820/12 welke is het beste geschikt en met welke configuratie kan ik het beste vliegen.

Het moet niet te snel gaan daar ik dan mijn kist in tweeën vlieg!! En hou wel van wat langere vliegtijden dus giga ampere's weer liever niet indien niet nodig.

Wie wil mij helpen om een plan van aanpak te maken....

Groeten Johan

johan ik heb ook een pletti 220-20-a3p4 1op5
maar er staat op de pletttenberg site dat je deze motor niet met een vaste prop mag gebruiken wel met een klap prop.
ik denk dat je vermogen genoeg hebt maar je kist is nogal zwaar ,
een 2e kist bouwen en dan wat lichter?????
dat kan ook want een elektro motor trilt en stampt niet zo als een verbrandings motor .
ik heb trouwens een kist gehad met een os 4cc die ging als een raket
ook 2 kg.
nog even sleutelen aan de uitlaat kan wonderen doen en de juiste prop natuurlijk.
maar bedenk wel dat een pletty een stuk duurder is dan die axi
en die axi heeft geen vertraging nodig dus ook minder lawaai
groeten wiebe

Het is niet een kwestie van welke ik aan moet gaan aanschaffen want heb ze allebei thuis liggen om te gaan gebruiken. Alleen welke zou er het beste geschikt voor zijn. Dat is even de vraag en die hoor ik graag van jullie...

Dus de Plettenberg HP220/30/A3P4 5:1

of de direct aangedreven Axi 2820/12

En wat voor configuratie is dan de juiste ik dacht qua cellen aan de nieuwe GP 2200 cellen 4/5 sub C die uitkomen. Schijnen behoorlijk wat vermogen te leveren heb ik mij laten vertellen. En dan een pack van 12 om de ampere's een beetje in te dammen maar misschien is 10 ook al wel voldoende....???

Zat ook al te denken om mijn Phasor 15-4 te vervangen in mijn ASW zwever van 2.20 spandwijdte voor de Axi want die gaat nu schoorvoetend omhoog met 7 cellen maar er kan er natuurlijk ook een celletje bij. En met 8 zal het allemaal wat makkelijker gaan.

Graag je mening heb behoefte aan goede tips jongens...

En bedank een ieder die al gereageerd heeft!

Groeten Johan

Hoi Johan.
Ik vlieg zelf ook een electro charter.
Maar met een andere aandrijving.
Namelijk een oude ultra 1600-4 een 10 cellen hotlinermotor met 12 cellen.
Met uitstekende vliegeigenschappen.
Heb hem orgineel gebouwd uit de doos zonder aanpassingen voor electro. Alleen een motorschotje. Met 12 cellen en 40 Ampere kun je vlot vliegen. Zelf trek ik ongeveer 50 Amp.
Dus doe je voordeel er mee.

Groeten Han.

Hoi
Om een idee te krijgen van de veelzijdigheid vd Axi, kijk> http://www.espritmodel.com/accesories_axi2820.html

Is een 4s2p 2000mAh liep geen idee? 14cellen GP2200 weegt iets van 630gram, plus dat de charter al vrij zwaar is. De liep weegt 2/3 hiervan.
Het leuke van de ......./12 axi's is, dat je vrij grote prop's kunt draaien (lage pitch) met 15-20V en een lage stroom-> efficient!

De plett ken ik niet, ik weet wel dat de Apms er in weeshuisverpakking doorheen vliegen, en 'ie moet het hebben van z'n toerental.
De axi op 8cellen 4/5SC geeft trouwens geen superprestaties in je 2,20mtr zwever, dan beter 10cellen of 3-4S lipo.

Zijn er voorbeelden van vliegers die een charter van electro voorzien hebben?

Groetn, r

Hoi Han,
De lapidar heb ik al eens gezien tijdens het surfen wat een prachtige kist is dat zeg dat soort modellen zijn uniek.

Ik had het videootje al in huis. Nog bedankt voor je extra's..

Johan

Back