Dan doe ik ook nog een duit in het zakje,
Als je goed kijkt naar die PDF blz 7 & 8 en kijkt wat er gebeurd bij de druk verschillen dan begrijp je ook wat er gebeurd.
Je kan in mijn ogen niet spreken van referentie druk want de buiten lucht druk veranderd steeds...........
De werking van die extra kelk in samen werking van het aansluiten van het vacum druk van het carter zorgt dat de brandstof aanvoer beter gereguleerd open en dicht gaat waardoor de motor beter aftestellen zal zijn en betrouwbaarder zal lopen.
De lage lucht druk van de inlaatkelk zorg er dus voor dat de branstof toevoer afgesloten wordt. Het druk verschil van de normale buiten lucht zal zeker niet zo snel zijn als het druk verschil van de inlaat kelk.
in mijn ogen kan je makkelijk zonder en dit compenseren met een andere H naald instelling, maar met zal zeker ook voor delen hebben.
idd dit stuk omschijft precies waar de inlaat kelk voor bedoelt is :
Many Walbro carb users complain of shifting mixture strength with the plane in the air, or under certain flight conditions.
Nearly all of these problems are caused by pressure changes of the air inside the plane cowl.
The walbro carb is of floatless design that is originally used for handheld tools. The Walbro was never meant to fly, bit despite that fact, it's use is widespread both in model engines, and in ultralights.
Instead of the float that in a carb normally regulates the level of the fuel flowing to the jets, the Walbro (or other pumper carb types) has a regulating membrane, that allows fuel to the jets at the same rate as the jets demand the fuel. The regulating membrane acts just like the float. It has to, because it replaces the float
On one side of the regulating membrane (the wet side) is the spring loaded fuel admission needle. On the other side of the membrane The dry side) is the outside air. If fuel is used up from the wet side, the outside air pushes the membrane inward. In doing so, the membrane operates the fuel admission needle. Fuel now flows from the fuel pump into the fuel chamber, and pushes the membrane back, until the fuel chamber is filled again. That is the time the outside air is in equilibrium with the fuel pressure, and fuel flow into the chamber stops