10cell 3300mah met Robbe Lader 5R

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Gadgetfun, 17 aug 2004.

  1. Gadgetfun

    Gadgetfun Guest

    Ik heb me rot zitten zoeken en kan mijn vraag niet beantwoorden of ik heb niet goed gekeken.

    Ik heb dus een Robbe lader 5r en een 6cell 3300mah batterij ni-mh

    op welke stand moet ik hem zetten in de lader en hoelang moet hij laden. Ik las ook iets van 1/10 van de mah van de batterij dat is de stand?

    Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

    gr,

    Roy
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dat klopt, alleen heeft de Lader 5r geen 330mA uitgang. Er zit wel een 140mA- en een 180mA-uitgang op. Die mag je aan elkaar knopen, zodat je op 320mA uitkomt.
    Dit aan elkaar knopen doe je als volgt: je maakt een laadsnoer met twee zwarte banaanstekkers aan de mindraad. De ene stekker gaat in de 140mA min en de andere in de 180mA min. In de lader zitten alle plussen reeds aan elkaar vast, dus in welke plus je de rode banaanstekker stopt, maakt niet uit.
    De laadtijd bedraagt 14 uur.
     
  3. Gadgetfun

    Gadgetfun Guest

    Helemaal super top bedankt!
     
  4. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Houd er alleen wel rekening mee, dat als je dit pakket als aandrijf accu gebruikt, je minder uit je accu haalt dan wanneer je je accu snel zou laden met een daarvoor bestemde lader.
     
  5. Gadgetfun

    Gadgetfun Guest

    Wat voor lader zou dan perfect zijn voor deze batterij "snellader?" ik heb er namelijk 2 misschien is er een lader die er 2 tegelijk kan laden.

    gr,

    Roy
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Elke NiMH lader die met minimaal 3A kan laden en een Delta Peak afslag heeft.
    Slechte laders bestaan niet, afhankelijk van jouw wensen kom je bij een simpelere NiMH lader of een complexere computer lader met display die ook andere accu's etc. kan laden.

    de Jamara X-Peak 3 voldoet net voor dit pakket, ik zou iets verder kijken.

    Over laders is al heeel veel geschreven op dit forum, zoek maar eens Zoeken

    Bedenk voordat je naar laders gaat kijken goed wat je allemaal van een lader verwacht, type cellen? aantal cellen? laad snelheid? ontlaad snelheid? enz.
     
  7. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Ik zou voor een van de wat zwaardere computerladers gaan.
    Powerpeak Infinity/ultimate, Schultze 330 of Graupner Ultra Duo-plus 30.

    Voordeel is dat je de accu dan in een half uur vol kunt hebben in plaats van eens per etmaal...
    Alleen gaat dat dan maar met 1 pakket tegelijk. de tweede uitgang is gewoonlijk bedoeld voor het bijladen van zender/ontvanger accu's
     

Deel Deze Pagina