Heb ik ook is m.i. niet aan te doen.
Zeker niet in HH met de trim spelen. Moet in het midden staan (en het lampje op de gyro moet branden).
Delay is de gevoeligheid van de gyro in releatie tot de servo 70% (Esky servo) is meestal goed.
Gewoon in HH vliegen
Martin
Sorry, ik moet hier even wat van zeggen, in het licht van de rest van de discussie:
Ik ben niet écht bekend met de hogere HH gyro's zoals de GY 401, 520 en 601 series. Wel met de meeste minder geklasseerden.
Bovenstaand is een beetje bull.... Een HH gyro interpreteert het signaal van de zender als een signaal om een bepaalde draaisnelheid aan te houden, en dat betekent per definitie dat als de heli wegdraait, dat de gyro het middenstand-signaal van de stick NIET als nul interpreteert.
Dat betekent, dat je heli in HH wegdraait, je dus WEL moet trimmen, hetzij met de gewone trim, hetzij met de subtrim, omdat het signaal wat afgegeven word door je zender niet overeenkomt met wat de gyro als nul-signaal verwacht.
Sommige zenders kunnen overweg met verschillende afstellingen voor HH en normaal modus, sommige niet. Als je uitgaat van niet, dan klopt het verhaal van Sensei bijna: Je moet in HH de trimstand zoeken waarbij de heli niet wegdraait. Dat is de trimstand waarbij de gyro het signaal als "nul" interpreteert. Met die instelling, moet je in normaalmodus de servo net zolang verschuiven tot de heli dan ook goed recht blijft hangen, al zal dat altijd een beetje een compromis zijn. Normaal zou dat dus met de trim in het midden moeten zijn. Zelfs een goedkope Walkera gyro doet dat (en als het de middenstand blijkt te zijn, klopt het verhaal van Sensei wél, maar de trim staat niet altijd in het midden). Echter, TS geeft aan dat zijn heli een beetje naar rechts wegloopt, waaruit blijkt dat dat dus niet altijd zo is. Dat houd in dat TS éérst moet trimmen tot de heli recht blijft, en Vervolgens moet je in normaal mode de servo net zo lang verschuiven (of de stuurstang verstellen) tot de heli dan ook redelijk steady vliegt. Vervolgens niet meer aan je trim komen (of trim memory uitvoeren en de trim weer in het midden zetten). Bovenstaand geld hoofdzakelijk voor "goedkopere " gyro's.
Delay is overigens niet de gevoeligheid van de gyro in relatie tot de servo, want dat bestaat helemaal niet. Delay is een limitering van de snelheid waarmee het uitgangssignaal in absolute waarde oploopt of afneemt ongeacht de snelheid waarmee het gemeten signaal van het pïezo-element verandert, en dient om te voorkomen dat een analoge servo de weg kwijt raakt doordat het signaal te snel van waarde verandert. Heeft niks met de gevoeligheid van de gyro (in relatie tot wat dan ook) te maken, maar dient om een combinatie van analoge servo en moderne gyro goed werkend te krijgen.
Een en ander vind ik een beetje in tegenspraak met je post #5.
Groet, Bert