Schakelende 12V voeding van minimaal 20A. Waar niet zo duur?

Tadango

Forum veteraan
Ik begin mijn 2 laders nu een beetje op zijn max te gebruiken en tot 12 a 13A vindt mijn PC voedingetje dat niet erg maar hij heeft er nu wel moeite mee :( Nu zag ik een 22A geschakelde voeding van 2,2kg voor 130 euro :( Dat vindt ik wel veel gezien je een 4,5kg model niet geschakeld voor 79 kan krijgen. Weet iemand een goedkoper adres? Ik zoek een niet te grote en zware voeding omdat ik alles (accu's, zender, laders en voeding) in 1 ruchtas mee moet kunnen nemen.

Meer vermogen mag ;) Ik kan dan 1 lader op de oude voeding gebruiken en een 2e en 3e op de nieuwe. 20A minimaal lijkt me een mooi uitgangs punt.

Tadango zei:
20A minimaal lijkt me een mooi uitgangs punt.
De bedoeling is dat je mbv zo'n voeding je accu's laad, niet dat je er rechtstreeks op vliegt. :P

Ik zal eerdaags wel eens kijken bij de elektro-dump (Baco-Ijmuiden), soms liggen daar wel bruikbare zaken.
Een mooi ringkern-trafotje met wat 2N3055's is geen alternatief?
"Trafotjes" liggen er zat.

nee nee nee, geen ringkern :( Da's allemaal veel te zwaar. Ik zoek dus een geschakelde voeding (net als een pc voeding) want die zijn stukken lichter.

En ik had het over laders toch??

Een huidige PC voeding kost je nog geen 50 euro en kan je tot 18A of meer uit de 12v trekken.

Roelof zei:
Een huidige PC voeding kost je nog geen 50 euro en kan je tot 18A of meer uit de 12v trekken.

Is dat zo? Ik gebruik nu een oude 200w at voeding en die vindt 15-16A niet erg maar wordt erg warm. 12A houdt hij lang vol en zakt naar 10.8Volt, genoeg voor mijn laders. Da's toch erg netjes :)

Ik gebruik een Enermax 350W voeding, belastbaar tot 26A op 12V. Kostte me 45 eur (2de hands, nieuw iets duurder)
Getest met 4 laders die 6 cellen pakketten laden op 6A.

Misschien toch een PC voeding ombouwen?

k, dat valt mee

maar goed, moet nog een goede behuizing om, schakelaar erin, stekker bussen erop enz. misschien toch maar een kant en klare kopen...

als ik het goed begrijp moet het een geschakelde, lichte voeding zijn die veel stroom kan leveren, en ze mag niks kosten, ik vrees dat je dat niet gaat vinden, er zij nu eenmaal eigenschappen die hun prijs hebben.

Kris

dat is onzin. Natuurlijk mag deze wel iets kosten maar als er ergens 1 goedkoper te krijgen is wil ik dat graag weten. 130 vindt ik wat veel ondanks dat die lekker licht is. daarom zoek ik 1 die ook licht is maar toch betaalbaar. 89 euro is een stuk beter maar nog wel 3.1 kg ;) beter dan 4.5 voor 79 natuurlijk maar toch, er is vast nog wel ergens een leuk aanbieding te vinden ;)

Waarom val je over 900 gram voor zoiets als een voeding? Was je van plan met die rugzak de tour de france te gaan fietsen ofzo? :lol:

900 gram kom ik ook wel overheen maar een paar kilo accu's, 2 a 3 laders, zender, ander spul. dat tikt best aan. Als ik dan een kilo kan besparen op een voeding de ik dat graag ;)

Je zou de Sweex 650 Watt ATX Voeding kunnen proberen, die kan volgens de specificaties max. 25A leveren op de 12V lijn.
Prijs is rond de 50 euri :D .
Hier voor 35€ + 7,50 verzendkosten onder rembours. (Goeie zaak, hier heb ik eerder PC onderdelen gekocht)
Hier voor 49€ excl. verzendkosten
Hier een leuke prijsvergelijkeing

Sweex is wel een "B" merk, dus Budget. Sommigen vinden dat Sweex voedingen slecht zijn, maar daar ben ik het (nog) niet mee eens.
Zelf heb ik een Sweex 400 Watt voeding in me PC zitten, en die werkt al 7 maanden trouw, zelfs nu alles zwaar overgeclocked staat.

Ik heb voor 20 euri een ATX voedinkje gekocht op een beurs, die zou 18A kunnen leveren volgens specificaties.
Alles werkt al wel, alleen nog niet getest met laden omdat ik nog laadkabels moet bestellen.

Groetjes Geoffrey 8)

mmh, klinkt toch ook wel leuk. Ik ga eens kijken wat ik aan vaste voedingen kan vinden. Als die erg veel duurder zijn dan maar zelf bouwen....

Back