Resin gieten

• Topicstarter Topicstarter cmachielsen
  • Startdatum Startdatum
C

cmachielsen

Guest
Hallo,

Zijn er mensen actief met resin gieten?
Ik zoek ook iemand die voor mij bepaalde vormen in resin kan gieten.

Graag kom ik met diegene in contact!
Het gaat om een relatief grote serie van 100 modellen met afmeting van 30x10x10 cm.

Met vriendelijke groeten,

Christ

Hallo,

Bedankt allemaal!
Ik heb de aanvraag de deur uit gedaan. Echter moet ik kijken of het wel rendabel is.
Ik wil een serie van 100 modellen gaan bouwen in etappes dus ik zou ook voldoende hebben met een hobbyist die mij de modellen kan gieten. Het gaat om twee delen, namelijk de klep en de body van de bak zelf.

Groeten,

Christ

3D printen is wat duur voor een serie van 100. Echter wel een uitstekende methode voor prototyping en eerste product.

voor zo'n volumes (massief?) wordt gieten ook niet goedkoop trouwens. Laat de vorm een harde matrijs toe of wordt het een silicone vellenmal? in het geval van de silicone betekent dat een mal of 5. Allemaal niet zo goedkoop in hobby context.

Qua financieel opzicht heb ik gekozen moeilijkere vormen te laten gieten bij de cnc frezer uit resin. De hele bak van de machine zal alsnog cnc gefreest worden.
Ik heb inmiddels een goede frezer gevonden, welke ook netjes met me mee denkt!
Dit maakt het me een stuk aangenamer om een serie bouwpakketjes van deze machine in schaal 1:32 te vervaardigen:

pp061.png

Back