13 tooth bevel gear voor Savage Flux

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DeeJay, 13 nov 2018.

  1. DeeJay

    DeeJay

    Lid geworden:
    2 apr 2009
    Berichten:
    318
    Ik heb een HPI Savage Flux waarvan een van de 13 tands bevel gears het begeven heeft. Het gaat hier om de HPI86031. Deze is echter niet meer leverbaar. Een alternatief is de de HPI102246. Dit is een setje met dezelfde bevel gear en nog een tandwiel. Ook deze is niet meer leverbaar. HPI heeft een vervanging in de vorm van een ander setje maar die heeft een andere verhouding van de tandwielen. Dat betekent dat ik twee setjes moet kopen: eentje voor beide differentieels. Weet een van jullie misschien waar ik de 13 tands bevel gear nog kan kopen? Eentje van een andere fabrikant vind ik ook goed.

    Groeten, Dennis
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  3. DeeJay

    DeeJay

    Lid geworden:
    2 apr 2009
    Berichten:
    318
    Helaas niet. Die set heeft een andere ratio waardoor ik hem in beide diffs moet inbouwen.
     
  4. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    GearRc heeft nog veel onderdelen van HPI die niet op de site staan. Neem is contact met hem op. Die heeft namelijk het grootste gedeelte van PK Racing opgekocht.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat snap ik maar uitgerekend is het verschil niet eens zo groot. Bij de 1 is het 3.3 en bij de ander 3.22.
    Even verder zoekend zag ik ze ook van Axial. Weet niet of de tandsteek hetzelfde is maar als dat wel zo is kan je dat misschien wel pas krijgen.
     
  6. DeeJay

    DeeJay

    Lid geworden:
    2 apr 2009
    Berichten:
    318
    Bedankt voor de tip. Ik heb contact opgenomen met gearrc. Het zal mij benieuwen..
    Als dat niets oplevert zal ik eens bij Axial kijken. Ik durf niet te rijden met een oude en een nieuwe set, ook al is het verschil klein. HPI geeft op de website aan dat je dat niet moet doen. Nou begrijp ik best wel dat ze graag hebben dat je twee nieuwe setjes koopt i.p.v. een maar ik durf het toch niet aan. Op een zanderige ondergrond zal het best goed gaan maar ik ben bang dat de boel stuk gaat als ik even op de weg rijd.
     

Deel Deze Pagina