Wanneer after-run olie gebruiken?

  • Topicstarter Topicstarter bac1354
  • Startdatum Startdatum
B

bac1354

Guest
Hallo,

Ik vroeg me af wanneer ik after-run olie moet gebruiken.
Denk zelf als ik van plan bent een week of meer niet ga rijden?
 
Dat klinkt wel redelijk. In ieder geval voor je je auto wegzet voor de 'winterstop' bijvoorbeeld. Meestal is dat voor mij ook de tijd dat ik een auto helemaal grondig schoonmaak, na loop en onderdelen die slijtage vertonen zonder stuk te zijn vervang. Als 'ie voor de winter de plank op gaat is 'ie dan zo goed als nieuw.
 
bac1354 zei:
Hallo,

Ik vroeg me af wanneer ik after-run olie moet gebruiken.
Denk zelf als ik van plan bent een week of meer niet ga rijden?

Is sterk afhankelijk van weer en brandstof. Als je in de regen gereden hebt zou ik de motor na het rijden helemaal inspuiten. Als je op zeer "schrale" brandstog gereden hebt is het verstandig om even een klein beetje in je motor te spuiten.
 
Na elke keer dat mijn motoren gedraaid hebben gaat er afterrun in....

luchtfilter eraf, een straaltje afterrun in de carb.
gloeiplug eruit, een straaltje afterrun in de cilinder.
Even met de hand een paar slagen ronddraaien, dan ff kort op de startkist met volgas en de motor zit netjes in de bescherming......
gloeiplug erin, alleen niet echt vast draaien, is niet nodig......

Volgende keer met rijden, gloeiplug eruit, brandstof in de tank, even in de drukslang van de uitlaat blazen (ja die trek je dan los van de uitlaat) om brandstof naar de motor te pompen.
even zonder gloeiplug op de startkist, zodat hij doorspoelt, en je motor zal nadat je de plug erin hebt gedraait in een keer zonder problemen starten.........
 
blazen in die slang, je kan toch ook de uitlaat dichthouden en dan trekken, gaat snel genoeg toch?
 
Ehh, nou de afterun olie in je motor is dikker dan brandstof, dus blazen in de slang, en dan even doorspoelen lijkt me een beter plan......
 
Ik doe meestal gewoon 5 druppels in mijn carb.
Mijn tankje is dat meestal leeg dus ik zet de servo op vol gas en trek dan 3 keer ofzo aan de trekstarter.

Als ik de volgende keer gewoon brandstof pomp naar de motor start die meestal na 1 a 2 keer trekken.
 
wel als je een vriendin hebt ja.

Ik heb het van de week in de cylinder gedaan en wat in en op het luchtfilter en dan zonder plug 7 keer trekken
 
M7H zei:
Ehh, nou de afterun olie in je motor is dikker dan brandstof, dus blazen in de slang, en dan even doorspoelen lijkt me een beter plan......

heb ik nooit problemen mee...

ik doe het als volgt...ik zet m'n zender aan, en zet 'm weer uit met 't gas volopen....dan blijft 't gas dus volopen staan :)

vervolgens hou ik met een vinger de uitlaat dicht, en met de andere hand druk ik 'm 2 keer héél effe (1sec) op de startbox.....

dan draai ik de gloeiplug eruit, en druk 'm nog een keer héél effe op de startbox....dan komt er echt een wolk brandstof uit....

als laatste de plug erin >>en gelijk starten.....

brandstofslang op m'n uitlaat zit met tie-raps vast...anders schiet ie wel eens los

ohja...als ik heb gereden gooi ik 'n stuk of 5 druppels after-run-olie bovenin de cilinder, en laat 'm effe draaien met gloeiplug eruit

en als ik ga stoppen met rijden, doe ik 't laatste tankje hélemaal leegrijden tot ie vanzelf stopt, en dan gelijk after-run erin
 
Back
Top