Zoals de titel al aangeeft wil ik het hier hebben over het oprichten van een heliclub in ergens in Zuid-Holland, ik wil graag kijken wat voor haken en ogen hierbij komen kijken... behoudens het gebruikelijke "zoeken naar een geschikte locatie" (das al lastig genoeg opzich).
Reden om hier naar te kijken zijn de problemen die ik en andere helivliegers op "traditionele" clubs tegenkomen, namelijk;
- Onbegrip (voor hoverende beginners)
- Angst (voor 3Dende gevorderden)
- Geen mogelijkheid krijgen om te vliegen (trainers van 80 euro die het luchtruim domineren :roll: )
- Weinig andere helivliegers met kennis van zaken
Het lijkt me daarom opzich niet zo'n heel dom idee om te kijken naar de mogelijkheid om een club op richten alleen voor helivliegers.
Je hebt dan een minder groot veld nodig en je hebt geen last van alle bovengenoemde nadelen.
Problemen die ik zo al kan zien zijn bijvoorbeeld:
- Locatie vinden...
- Genoeg leden om te beginnen verzamelen
- Vergunningen e.d.
Op zich zijn er bij mij in de buurt uitgestrekte weilanden genoeg om misschien een plekje te vinden, dus dat moet geregeld kunnen worden.
Alle verdere ideen, suggesties e.d. zijn welkom!
Cheers,
Richard
Reden om hier naar te kijken zijn de problemen die ik en andere helivliegers op "traditionele" clubs tegenkomen, namelijk;
- Onbegrip (voor hoverende beginners)
- Angst (voor 3Dende gevorderden)
- Geen mogelijkheid krijgen om te vliegen (trainers van 80 euro die het luchtruim domineren :roll: )
- Weinig andere helivliegers met kennis van zaken
Het lijkt me daarom opzich niet zo'n heel dom idee om te kijken naar de mogelijkheid om een club op richten alleen voor helivliegers.
Je hebt dan een minder groot veld nodig en je hebt geen last van alle bovengenoemde nadelen.
Problemen die ik zo al kan zien zijn bijvoorbeeld:
- Locatie vinden...
- Genoeg leden om te beginnen verzamelen
- Vergunningen e.d.
Op zich zijn er bij mij in de buurt uitgestrekte weilanden genoeg om misschien een plekje te vinden, dus dat moet geregeld kunnen worden.
Alle verdere ideen, suggesties e.d. zijn welkom!

Cheers,
Richard