Lipo in TT01E?

Beste modelbouwers ;)

Ik ben net nieuw op dit forum en ga straks achter mijn eerste rc wagen.
Het is een Tamiya TT01E met alles nog standaard.
Maar ik heb 1 vraagje...

De modelbouwwinkel heeft geen nihm batterijen meer over, zou ik in een standaard TT01E lipo's kunnen zetten?

Alvast bedankt!

in mijn tt01 past een lipo,heb het batterijcompartiment wel aangepast. lipo heb je in hardcases of soft en hoekig of afgerond dus ofwel neem je je auto mee en pas je daar en kijk dan of je iets kan aanpassen of niet.anders kan je ook de afmetingen nemen van een gewone batterij of je kunt ook langere vijzen steken in de 2 armpjes waar je batterijcover overgaat zodat deze hoger kunnen.verschillende mogelijkheden dus,succes

Ik haak er toch even op in;
Veel mensen hebben dit platform vanwege de instap prijs. Veel mensen zijn hem aan het upgraden. Ik wil ook overstappen.
Zou iemand die op soft / hardcase lipo's rijd willen laten weten welke goedkope lipo's er in de praktijk in passen?
Daar kunnen veel mensen plezier van hebben.

je hebt er bij pk racing onderandere die dezelfde afmetingen hebben als een gewone nimh of nicd.kosten denk ik 45 euro als ik me niet vergis maar ben er niet zeker van.je vind ze goedkoper op conrad.be
bij pk racing hebben ze voor 125 euro een setje lipo+lader+laadzak...
dit is echter al een tijdje geleden dus ben daar ook niet meer zeker van.

Ik heb het mij toch niet gewaagd omdat het naar zeggen van een mailvriend niet aan te raden was.
Het was niet zo goed voor de wagen zelf ofzo...
Maargoed, ik heb 2 batterijen 7.2v- 3000 mAh van Conrad.be gekocht en lader.
Hoop zo snel mogelijk te rijden ;)

de TT01 kan heel goed met een lipo accu gereden worden. Ga wel voor een hardcase lipo accu. Kijk alleen even of dat de case afgerond is of hoekig. In het laatste geval moet je idd met de dremel even de hoekjes in het chassis wegdremelen. Dat is in 10 minuten gebeurd. Of je Lipo of NIMH gebruikt maakt niet uit. Wat met een TT01 wel uitmaakt is dat je er een motor in monteerd die voor het chassis geschikt is.

Hier ook een TT01E bezitter, heb met een kniptang de hoekjes weggekmipt en het zit als een huis :yes:

NiMh is achterhaald, LiPo is veel eenvoudiger en gebruiksvriendelijker.

:D
381697_10150922917135533_655785532_.jpg

De lipo is eigenlijk van mijn vader en die vondt het niet goed dat de draden buiten het chassis uitstaken. Daarom een beugeltje.

Back