Het is heel herkenbaar. Een gevoel van paniek slaat ff om je heen, en je kan er zeker slecht van slapen. Jij bouwt met je ziel, dat zie je terug in jouw modellen. Als ik iets bouw heb ik er een binding mee, net zoals jij.
1 voorbeeld, wat niet echt zweefgerelateer is maar wel een grote gelijkenis heeft. Mijn ouders hebben vroeger gevaren, en dat schip heb ik na gebouwd. Daar zit echt mijn alles in. Een 2e model kwam, en daar zit ook echt alles in, een model waar ik echt een binding mee heb.
Onderstaande is het schip van vrienden van ons. Op dit soort schepen liggen mijn roots, en ik denk dat je dat wel terug kan zien aan het model. Ik had er nog niet eens een tekening van, een paar foto's en mijn handen deden de rest. Alles schratch, zelfs de hond en hondenmand!
Dit model gaat never de deur uit, en als ik m weg doe geef ik het model aan de eigenaren waarvan ik het model gebouwd heb. Ik wil daar geen geld voor hebben.
20 modelllen (zoals jij hebt) is veel, en om eerlijk te zijn kan je niet met allemaal vliegen. Maar van de andere kant zou ik het wel prettig vinden als er voor een model goed gezorgt zou worden, zeker als ik iets zou verkopen. Je moet er dan wel volledig achter staan, het moet echt goed voelen. En dat is bij jouw nog niet het geval.
Zelf ben ik begonnen met een piepschuim zwever. Mijn eerste kist, en op de een of andere manier heb ik er geen binding mee. Ik bewaar hem wél voor iemand die wil beginnen, zodat ook hij er zijn eerste vluchten mee kan maken. De alka 13 heb ik gekregen, en daar heb ik wel een binding mee. Die kreeg ik van de eigenaar waarvan ik mijn piepschuim zwever gekocht heb. De Alka 13 heeft een verhaal, en die doe ik niet zomaar weg.
de Elipsoid weet ik nog niet, een fijne kist maar als ik m kon ruilen tegen een klasieke kist zou ik het nog niet weten. Tot nu toe is het mijn best vliegende kist, het is voorlopig een blijvertje.
De Dadalus is ook zo'n geval, waar ik eerst mijn twijfels had. Maar sinds gisteren wist ik het, die gaat er niet uit. Ik heb m welliswaar niet zelf gebouwd, maar na 26 jaar weer vliegen, en voor de eerste keer mijn stiekstart voor mij wel een bijzonder kist.
De Slingsby T31 staat nog steeds op mijn lijst van zelfbouw, en nee die gaat er dan ook niet uit.
Ik heb jouw Grunau Baby héél graag willen kopen. (en ja ik heb daar ook niet echt lekker van geslapen) had deze kist een bijzonder plekje willen geven, en er veel mee willen vliegen.
maar ik heb dit wel zien aankomen. En heb er echt alle begrip voor.
En nee, jij bent echt niet gek geworden. We hebben allemaal wel eens van dit soort momenten.