P-40E Warhawk (verkocht)

Berto

verslagschrijvers
Forum veteraan
:oops: :oops: :oops:
Sorry, sorry, sorry
:oops: :oops: :oops:
Ik kon het weer niet laten
:oops: :oops: :oops:

Maar het is niet mijn schuld :wink: moeten ze maar niet van die mooie spullen op marktplaats.nl zetten voor een mooi prijsje :D

Ik heb dus de TF P-40E Warhawk gekocht.

Het model is al gebouwd :( maar nog niet afgewerkt :)
Het model werd kompleet aangeboden met:
- Robart Rotating gear,
- Robostruts,
- Robart schaalwielen,
- Robart airkit,
- Super Tigre 90 (nooit gedraaid nieuw in doos),
- TF in-cowl uitlaat.
p40-1.jpg

p40-2.JPG

p40-3.JPG

p40-4.JPG


Wat moet ik nog aan de P-40 doen:
- kompleet bespanne cq. spuiten,
- Super Tigre wordt waarschijnlijk verkocht en vervangen voor een 20cc 4-takter.
- een pneumatisch intrekbaar staartwiel monteren,
- misschien een drop tank monteren

Eerst maar even de Stinson Reliant afmaken (denk ik :?) die was net even eerder aan de beurt.

Greetingz,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Haahahah

Deze kist zag ik op marktplaats staan.
Vind het een mooie kist
 
Wow, Prachtige kist die P40 ! :D
Heb je soms al enkele gegevens (span, gewicht enz.. ?)
Ga je hem een camouflage kleurtje geven, of eenkleurig ?

heel mooi, echt waar ! :wink:

Vriendelijke groeten
Steven 8)
 
Thanxs :wink:

Gegevens van de kist:
Spanwijdte: 1625 mm
Vleugelopp.: 45 dm
Romp lengte: 1376 mm
Gewicht: 3630-4760 gr (volgens Top Flite maar zal wel wat zwaarder worden :lol: ).
Aanbevolen motor: 2-stroke .61-.90 cu in (10-15 cc) or 4-stroke .91-1.20 cu in (15-20 cc)
Waarschijnlijke motor: OS of Saito 20cc 4-takt
Radiobesturing: 8 - 9 servos
Standaard Extra`s: Intrekbaar landingsgestel, flaps
nog in te bouwen extra`s: Intrekbaar staartwiel, drop tank

Striping weet ik nog niet, het wordt in ieder geval niet de standaard striping welke op de doos staat maar een striping van een nog wel vliegende P-40 :D

Dit is de "doos"striping (ook zeer mooi :yes:):
topa0120b.jpg


En nog een aantal foto`s van de Top Flite site:
topa0120-1b.jpg

topa0120-3b.jpg

topa0120-2b.jpg


De eventuele drop tank (hier onder een P-47d Thunderbolt):
topq7899.jpg


Dat wordt straks een mooi setje op het veld mijn TF P-51d Mustang en P-40E Warhawk
topa0110.jpg
topa0120.jpg

en de AT-6 Texan van Onno (jaja ze worden niet meer gemaakt maar hij heeft er nog 1 :D ).
at1.JPG


En dan heb ik ook nog de tekeningen liggen van de TF F-4U Corsair welke van 1:8 zijn opgeschaald naar 1:7 :mrgreen:
[edit 06-06-05]ik heb nu de bouwdoos van de TF F4U-1A liggen dus deze ga ik zo opboouwen ipv kompleet zelf maken.[/edit]
topa0101-175.jpg

En de P-47d Thunderbolt
topa0415-175.jpg


En eigenlijk nog de mooiste, ik heb ook ruwe tekeningen liggen voor een P-38 Lightning in schaal 1:7 maar dat is voorlopig nog echt toekomst.
fsk024.jpg


Mhhh, ik heb geloof ik de komende jaren eigenlijk nog genoeg te doen :|

Toch eerst de Stinson afmaken (al krijg ik ook veel zin in de P-40 en om de P-51 weer op te bouwen :? ).

Greetingz,
Berto.
 
Zeg Berto,
Jij koopt in het zelfde tempo vliegtuigen als dat ik de wekelijkse boodschappen doe (een erg afgunstig medeforumlid :evil: )

Maar natuurlijk wens ik je veel plezier ermee :D
 
Maar daar tegenover staat dat er ook wel weer eens een model verkocht wordt :wink: (anders krijg ik echt wel ruzie met mijn vriendin :lol: ).

De Stinson was een bewuste aankoop, maar die P-40 kon ik gewoon niet laten liggen voor die prijs dus zodoende.

En natuurlijk bedankt voorj je reaktie :D

Grt,
Berto.
 
is dat trouwens een gfk romp?
ik wist niet dat TF die ook verkoopt
 
Nop, geen GFK maar volledig houtbouw maar zeer mooi afgewerkt met dunne geweven glasvezeldoek en epoxy.

Ik had eerst ook zoiets van GFK romp? maar dat is dus niet zo.

De vleugel is net zo behandeld maar deze is nog niet van grondspuitlaag voorzien.

Grt,
Berto.
 
O, dus op de echte manier bespannen :D
Ziet er wel erg strak uit.
De P-40 staat wel hoog op mijn lijstje, maar eerst zal ik toch maar leren gewoon te vliegen.
Al wel eens gedacht om mee te doen aan schaalwedstrijden met je modellen?
 
@ Jaap,
Het ziet er erg strak uit.

Ik zit er zelfs over te denken om mijn P-51d Mustang net zo te gaan "bekleden".

Schaalwedstrijden liggen toch nog we een stapje hoger en daar heb ik de tijd "nog" niet voor, maar ik ben nog jong 8O

@ Johan,
Mooie foto`s, is jouw Kittyhawk ook een TF model?

Grt,
Berto.
 
Mooi, Mooi, Mooi :yes:

Ik heb alleen het idee dat de TF P-40 te hoog op z`n poten staat maar dat zal ik wanneer ik echt met de bouw begin eens even gaan controleren (het klopt wel volgens de tekening maar volgens mij niet in verhouding met de echte :| ).

Maar dat zie ik dan wel weer (als het zo is beteknt het een hoop breekwerk :cry: ).

Greetingz,
Berto.
 
Zo, de Super Tigre S90K 15cc 2-takt heb ik verkocht.

Dat was ik vanaf het begin al van plan in zo`n kist hoort gewoon een mooie viertakter thuis en die kwam ik dan ook tegen op het internet.

Ik heb nu dus een OSmax FS-120 Surpass II klaar liggen voor gebruik in de P-40.
fs120%203a.jpg

fs120%204a.jpg

Dit is een 20cc 4-takt met brandstofpomp en choke.

Ik heb ook nog een OSmax FS-120 Surpass E liggen die als eerste op de Stinson Reliant moet komen en daarna op de P-51.
Deze motor heb ik al heel lang liggen maar nog niet vliegend op een kist gehad. Het is een iets ouder type dan de Surpass II heeft wel een brandstofpomp maar geen choke.

Beide motoren naast elkaar:
yc7bdt.jpg

yc7bd6.jpg


Groet,
Berto.
 
Overigens niet echt een lekker veld . . .
En laat ons veld nu net zo hobbelig zijn :(

Er staat me dus nog wat te wachten, gelukkig heb ik er al wel wat ervaring mee met mijn P-51d dus dat komt best wel goed.

Grt,
Berto.
 
Back
Top