Zelfbouw karretje

• Topicstarter Topicstarter ymoona
  • Startdatum Startdatum
Y

ymoona

Guest
ik wil graag zelf een karretje maken, dat zelfstandig over gras kan rijden.
voor het zelfstandig rijden moet ik niet op dit forum zijn, maar voor de mechanica wel hoop ik.
het frame wil ik maken van aluminium profilen afgewerkt met alu/plexiglas platen. om dat ik het redelijk eenvoudig wil houden zoek ik 4 gelijkstroom motoren 12V. met aangebouwd differentieen zodat ik ongeveer 10 om/sec maak. ik denk dat ik voor de wielen een maat ongeveer 10cm nodig heb.
het grasveld is niet buiten sporig hoog dus ik denk dat ik het daar wel mee ga redden.
maar waar kan ik dit nu kopen? ik heb al op conrad.nl gekeken maar daar ben ik gauw zon 100 euro kwijt voor 4 motoren en 4 wielen ex verzend kosten.
ik hoop dat jullei tips hebben met de aankoop en verwerking

Als je per wiel een motor gebruikt heb je geen differentieel nodig.......

Kyosho T5 zei:
Als je per wiel een motor gebruikt heb je geen differentieel nodig.......

ik bedoel dan dus geen differentieel. maar een tandwiel systeem dat het toeren van men motor afzwakt. van 3000 rpm naar 10 ofzo

je kan de toeren van een motor ook een beetje terug schroeven

Gebruik even de zoek functie er is is een heel topic over geweest waar een aantal oplossingen instonden.

koop zo'n grasmaaier robot van husqyvana ofzoiets wij hebben die ook een rijd gewoon wanneer jij dat wil door heel je tuin en maait ook nog eens je gras
je kunt alles instellen hoelaat en welke dag enzo en welke hoogt die moet maaie

Back