Psygho (Emil)
Forum veteraan
Leuk dat je dit leest...
Het is weer tijd voor weer een verslagje...
De gaui, welk ik gemaidend heb, is nu uitgerust met de naza + gps module...
Het is allemaal even goed passen en meten. Dit meerdere keren, want echt veel ruimte heb je niet.
Wel vindt ik dit frame op deze manier wel erg mooi, en was ook zeer benieuwd hoe dit nu zal worden.... (deze multi heb ik in opdracht gebouwd) Dit nadat ik de eigenaar van de gaui even kennis had laten maken met mijn f450 dji set...
Enfin genoeg geleuterd...
We gaan van start:
Het kale frame, met gedemonteerde ontvanger en gaui controller:
De remote switch voor de leds te schakelen via de zender, en de Naza controller:
Stroomdraden van de regelaars:
Solderen van de stroomdraden (4x regelaar, 1x v-sen unit, 1x accu en 1x remote switch)
De draden gesoldeerd en voorzien van krimpkous:
De regelaar draden vrij maken:
Soldeerstationnetje:
Foamtape:
Foamtape op remote switch:
Remote switch dubbelop vastgezet:
V-sen unit een plekje gegeven:
V-sen unit ook dubbel vast gezet:
Accu draden vastgezet op het frame:
Anti vibratie plaatje vast gezet met foamtape, normaal zit dit vast gemaakt met rubbertjes.
Regelaar draden op hun plek gelegd:
De onderkant:
Kapje passen voor de V-sen unit:
Kapje passen aan de voorkant:
Led van V-sen unit uitlijnen op het frame:
Naza en ontvanger een plek geven:
Dit past niet:
Nu wel ( lipje eraf halen )
Stekkertjes in de ontvanger stoppen:
Vervolgens in de goede volgorden op de Naza aansluiten:
GPS onderdeeltjes:
Plak, lijm, tyrip, en goed uitlijnen:
Geplande plaats van de GPS module:
Gaten boren in het topplaat voor de GPS:
Ruwe gaten in de kap, voor de moertjes van de gps unit:
Dit is het idee:
Hier een gat?
Of hier een gat?
Breedte van de GPS stekker:
Toch iets anders, een sleufje:
Ruwe opzet:
Gaatje om de GPS kabel vast te zetten:
Netjes wegwerken van de kabeltjes:
Rode leds op de achter armen:
Yes hij doet het:
Hier de test opstelling:
Aansluiting van de leds op de remote switch:
De twee draden van de leds:
Draden netjes weggewerkt aan de voorkant:
Accu connector solderen:
De uiteindelijke connector:
De sleuf ging helaas niet werken, dus toch een gat:
Totaal aanzichtje:
Kapje met GPS en vast gezette kabel:
Instellen in de software:
Belangrijk:
Voor het compleet instellen van de naza, verwijs ik u door naar deze post:(het bouwverslag van een djif450 met naze + gps)
[161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes
Achterkant aangepast voor usb stekker:
Vanuit een andere hoek:
Mijn soldeerhulpje:
Stekker gemonteerd op accu:
Nog een accu:
Alle drie klaar:
Hij is af:
Balen, bij de maidenflight werkte het zelf stabiliserend vermogen van de Naza niet, bij nameten bleek alleen de manual mode te werken. Alles lijkt goed te gaan, de instellingen in de assistant software, en de bijbehorende ledcodes en kleuren, maar toch niet werken.
Uiteraard motoren en draairichting in orde,alles driedubbel gechecked en getest.. Het is immers niet de eerste quad die ik bouw.
Ter test, en voor mijn eigen gevoel, even mijn eigen Naza gepakt, en weer naar buiten.....
Hier nog even een foto van mijn eigen Naza unit:
Totaal overzichtje met mijn Naza, en alles keurig weggewerkt:
De setting weer in mijn naza gezet,en dan is het tijd om te kijken wat er gebeurd...
Het is weer tijd voor weer een verslagje...
De gaui, welk ik gemaidend heb, is nu uitgerust met de naza + gps module...
Het is allemaal even goed passen en meten. Dit meerdere keren, want echt veel ruimte heb je niet.
Wel vindt ik dit frame op deze manier wel erg mooi, en was ook zeer benieuwd hoe dit nu zal worden.... (deze multi heb ik in opdracht gebouwd) Dit nadat ik de eigenaar van de gaui even kennis had laten maken met mijn f450 dji set...

Enfin genoeg geleuterd...
We gaan van start:
Het kale frame, met gedemonteerde ontvanger en gaui controller:

De remote switch voor de leds te schakelen via de zender, en de Naza controller:

Stroomdraden van de regelaars:

Solderen van de stroomdraden (4x regelaar, 1x v-sen unit, 1x accu en 1x remote switch)

De draden gesoldeerd en voorzien van krimpkous:

De regelaar draden vrij maken:

Soldeerstationnetje:

Foamtape:

Foamtape op remote switch:

Remote switch dubbelop vastgezet:

V-sen unit een plekje gegeven:

V-sen unit ook dubbel vast gezet:

Accu draden vastgezet op het frame:

Anti vibratie plaatje vast gezet met foamtape, normaal zit dit vast gemaakt met rubbertjes.

Regelaar draden op hun plek gelegd:

De onderkant:

Kapje passen voor de V-sen unit:

Kapje passen aan de voorkant:

Led van V-sen unit uitlijnen op het frame:

Naza en ontvanger een plek geven:

Dit past niet:

Nu wel ( lipje eraf halen )

Stekkertjes in de ontvanger stoppen:

Vervolgens in de goede volgorden op de Naza aansluiten:

GPS onderdeeltjes:

Plak, lijm, tyrip, en goed uitlijnen:

Geplande plaats van de GPS module:

Gaten boren in het topplaat voor de GPS:

Ruwe gaten in de kap, voor de moertjes van de gps unit:

Dit is het idee:

Hier een gat?

Of hier een gat?

Breedte van de GPS stekker:

Toch iets anders, een sleufje:

Ruwe opzet:

Gaatje om de GPS kabel vast te zetten:

Netjes wegwerken van de kabeltjes:

Rode leds op de achter armen:

Yes hij doet het:

Hier de test opstelling:

Aansluiting van de leds op de remote switch:

De twee draden van de leds:

Draden netjes weggewerkt aan de voorkant:

Accu connector solderen:

De uiteindelijke connector:

De sleuf ging helaas niet werken, dus toch een gat:

Totaal aanzichtje:

Kapje met GPS en vast gezette kabel:

Instellen in de software:

Belangrijk:
Voor het compleet instellen van de naza, verwijs ik u door naar deze post:(het bouwverslag van een djif450 met naze + gps)
[161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes
Achterkant aangepast voor usb stekker:

Vanuit een andere hoek:

Mijn soldeerhulpje:

Stekker gemonteerd op accu:

Nog een accu:

Alle drie klaar:

Hij is af:




Balen, bij de maidenflight werkte het zelf stabiliserend vermogen van de Naza niet, bij nameten bleek alleen de manual mode te werken. Alles lijkt goed te gaan, de instellingen in de assistant software, en de bijbehorende ledcodes en kleuren, maar toch niet werken.
Uiteraard motoren en draairichting in orde,alles driedubbel gechecked en getest.. Het is immers niet de eerste quad die ik bouw.
Ter test, en voor mijn eigen gevoel, even mijn eigen Naza gepakt, en weer naar buiten.....
Hier nog even een foto van mijn eigen Naza unit:

Totaal overzichtje met mijn Naza, en alles keurig weggewerkt:

De setting weer in mijn naza gezet,en dan is het tijd om te kijken wat er gebeurd...
Laatst bewerkt door een moderator: