Putoline MX5 2takt olie

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door robheid, 25 jul 2005.

  1. robheid

    robheid Guest

    Heeft iemand ervaring met deze olie. Zit in een tube van 125ml en heb ik gekocht bij Quartel. Is dit wat of kan ik beter wat anders kopen?


    ps. Op de tube staat 2% maar dat is toch 1:50 of ben ik impietimpie?

    Robert
     
  2. badmuts20

    badmuts20 Guest

    1:50 is toch 2:100 :)
     
  3. njoy_fg

    njoy_fg

    Lid geworden:
    15 nov 2004
    Berichten:
    189
    Locatie:
    vlakbij Goes

    :| geef dan een normaal antwoord..


    je moet 1:25 / 1:30 mengen dus idd GEEN 2%

    dus 4% olie :roll:
     
  4. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    In principe zou die Putoline gewoon goed moeten zijn denk ik. Als je een liter olie van FG zelf koopt krijg je ook Putoline. Of het ook exact dezelfde is weet ik niet.

    Ray

    [edit] ik heb nog eens gekeken en er zit Panolin in de FG fles, geen Putolin
     
  5. Rene K.

    Rene K.

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Weiteveen
    Zegt wie??

    Met Putoline MX-7 kan je rustig op 2% mengen....

    Met MX-5 zou ik het zelf op 3% houden..
     
  6. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    De motoren zijn gemaakt om goed te draaien op 1:25
    Ga je minder olie gebruiken, zal de motor harder gaan lopen,

    minder olie=minder weerstand.

    Maar de motor wordt warmer,

    minder olie=minder warmte afvoer

    Dus als je die extra snelheid wilt, en die is huus niet zo groot dat je het op de weg of gewoon in het terrein merkt, moet je naar 1:30 gaan of zelfs nog schraler.
    Maar de motor zal een kortere levensduur hebben....

    En wat badmuts20 zegt....... ja de naam zegt het al.

    Je bent een BADMUTS
     
  7. robheid

    robheid Guest

    hehehehehe

    Maar wie en wat moet ik nou aanhouden? 3% of gewoon 4% met dat goedje? Kan teveel kwaad in de vorm van vetslaan van je bougie oid? Of gebeurt dat niet zo snel?

    Robert
     
  8. woodcutter

    woodcutter Guest

    teveel maakt volgens mij net zoveel uit(natuurlijk niet overdrijven),wat teveel is gooit hij er toch aan de acterkant uit(roken)
     
  9. r0xXx

    r0xXx Guest

    ik rij sinds kort ook met puytoline mx5, en heb nergens last van. ik heb een liter fles gekocht bij de plaatselijke cross motor handelaar en bij mij staat op de fles. mengverhouding 2 tot 4%. ik meng ook 4% en het werk goed.
     
  10. njoy_fg

    njoy_fg

    Lid geworden:
    15 nov 2004
    Berichten:
    189
    Locatie:
    vlakbij Goes

    Zeggen PaSe Tuning, Pitstop Tuningcenter en Krikke.net :roll:

    1:25 = 4%
    1:30 = 3,3%
    1:50 = 2%
     
  11. Rene K.

    Rene K.

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Weiteveen
    MX-5 rijd ik zelf mee op 3% en uit eigen ervaring weet ik dat die olie hele goede eigenschappen heeft..

    Ik heb contact gehad met Putoline en die zeiden als ik overstapte op MX-7
    dat ik rustig naar 2% kan gaan, omdat die olie nog veel beter is..
     
  12. Jelle

    Jelle Guest

    WOEHOE weer TTS :D ik ben echt blij als iemand dat eens gaat boycotten... Zie andere draadje voor argumenten ;)

    Ontbrandende olie, lekker nuttig...
     
  13. robheid

    robheid Guest

    huh, mis ik iets??? Ik zie nergens TTS of ontbrandende olie in dit draadje.
     
  14. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Misschien kan je in plaats van steeds deze opmerkingen te plaatsen, ofwel je argumenten herhalen, ofwel de link er naartoe plaatsen...

    Blijkbaar zint het je niet dat mensen Castrol TTS olie gebruiken... zoals ik al eerder zei wordt deze door verschillende FG Dealers aangeraden (naast nog wat andere olien)... als ik eerlijk moet zijn ga ik eerder op hun raad af dan de jouwe...
     
  15. DjangoT

    DjangoT Guest

  16. Jelle

    Jelle Guest

    Het is toch vrij makkelijk te vinden dus blijkbaar maak het je dusdanig weinig uit...

    Heb je misschien eens nagedacht over de winst die het voor een leverancier oplevert als ze TTS verkopen?

    Vroeger stond op de flessen dat het minder milieubelastend was omdat het zo goed ontbrandt, onzin natuurlijk want als olie verbrand is dan smeert het nooit meer, argument tegen mijn argument is dan altijd dat zijn smerende werking al gedaan is...

    Smerende werking vindt plaats door een oliefilm, geen film --> geen smering..

    Dan heb ik verder alleen nog maar praktijkervaringen zonder wetenschappelijke onderbouwingen etc etc, hier zul je waarschijnlijk weinig waarde aan hechten omdat je vertrouwen hebt in TTS. Als ik zeg dat BWM een klote merk is zal een BMWrijder dat altijd ontkennen..

    Laatste argument is het hiernavolgende: Heb je ooit een toprijder gezien met TTS? Dat wil zeggen iemand met meer dan 200 pk/liter uit een 2-takt blok.

    Zo ja, dan heeft ie erg veel lef en nog meer stukken...
     
  17. robheid

    robheid Guest

    Allemaal leuk en aardig maar wat heeft dit met dit draadje te maken. Jij ben de enige die over TTS begon dus wat wil je nou precies?

    Probeer eens topics zuiver te houden en start je eigen anti TTS topic. Kan je daar je gal spuwen en kunnen mensen dat lezen wanneer ze dat willen.

    Robert
     
  18. DjangoT

    DjangoT Guest

    ff op de toprijder terug komen... marco met de tkt hier op forum rijd die olie.. aankomend toprijder hé marco;) haha maar jeroen bij hun in ut team.. rijd er ook op(denk ik) 2e plaats keer gepakt met nk wedstrijd.. en zijn zwaar getunde blokke van tkt.. dus die motor(en) lopen er wel goed althans.. dat lijkt erop..

    Meschien kan marco zelf info over de olie hoe hun moteren er oplopen geven.
     
  19. Jelle

    Jelle Guest

    Zo zal een mens minder intelligent blijven, is het een ramp als je iets meer over een bepaald onderwerp te weten komt? Zeker als je er mee te maken hebt lijkt me het vrij makkelijk om meer te weten over het hoe wat en waarom van de gebruikte techniek, maar daar sta ik dan blijkbaar alleen in...

    Dat alleen ik over TTS begon is onzin, mensen lezen dit topic, komen de naam Krikke tegen en slikken alles in die post als zoete koek, in dit geval zou dat minder slim zijn...

    Soit, iedereen die op TTS wil rijden rijdt op TTS, Castrol blij, Zenoah blij, winkelier blij, daar doen we het toch allemaal om?
     
  20. marcel gtt

    marcel gtt

    Lid geworden:
    30 jul 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Veldhoven
    rydt al 16 jaar met castrol en nooit geen problemen gehad van snorfiets tot 110 cc "brommer " tot myn 250 cc 2 cilinder 2 takt honda nsr wegmotor, wel alles goed gemengdt.
    enigste wat nog beter is maar veel duurder is de shell olie maar die kost 15 -20 euro de liter , is echte race olie voor de race motor op het circuit.
    dus weet niet hoe je erby komt dat deze olie niet goed zou zyn .
    alles is gewoon een kwestie van de juiste meng verhouding als je die niet goed hebt rydt je alles kapot , ongeacht de soort olie.
    maar dit is puur MYN mening
    maar er zyn natuurlyk ook andere goede olie soorten op de markt .
    iedereen heeft daar zyn eigen mening over .

    ik rydt zelf met de 1/5 alfa en heb geen klagen over roken enz .?
     

Deel Deze Pagina